• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S

Nu har vi bokat hotell till bröllopsnatten! Ångrar att vi inte bokade tidigare för det fanns inte mycket att välja på i rätt prisklass om man säger så... här är några bilder på vår svit iallafall.. 

kände mig lite slösig när vi bokade 1650:- för en natt.. men vi gifter oss bara en gång ju ;) mitt mantra för att öka budgeten gång på gång.. ;) 
    M2b gick med på hotellet för rummet är rött och vårt färgtema är just rött.. hahaha han lär sig ;)  
  • lilla jag
    Future Mrs S: Jag har släktingar och vänner som kommer ha långt att åka så det känns skönt att dom har lite mer tid att planera sin resa.
    Vi valde osa. datum 11 september så har vi två månader på oss att beställa tårtan  och alla sista detaljerna som jag hittar på under vägens gång. Vi ska inte servera någon mat utan bara ha bullkalas så det är inte så mycket att göra dom sista två månaderna, vilket jag gillar.
    Rummet ser riktigt flott ut! Ligger det nära lokalen eller får ni åka en bit?
    Vi pratade om att boka hotellrum men beslutade oss för att bara åka hem efter fikan och njuta. Men min blivande svåger med familj har fixat något boende till oss i samråd med min BM men jag får inte veta nåt! Jag gillar inte att släppa kontrollen men jag får hantera min panik.
  • Future Mrs S
    lilla jag skrev 2011-06-12 18:23:44 följande:
    Future Mrs S: Jag har släktingar och vänner som kommer ha långt att åka så det känns skönt att dom har lite mer tid att planera sin resa.
    Vi valde osa. datum 11 september så har vi två månader på oss att beställa tårtan  och alla sista detaljerna som jag hittar på under vägens gång. Vi ska inte servera någon mat utan bara ha bullkalas så det är inte så mycket att göra dom sista två månaderna, vilket jag gillar.
    Rummet ser riktigt flott ut! Ligger det nära lokalen eller får ni åka en bit?
    Vi pratade om att boka hotellrum men beslutade oss för att bara åka hem efter fikan och njuta. Men min blivande svåger med familj har fixat något boende till oss i samråd med min BM men jag får inte veta nåt! Jag gillar inte att släppa kontrollen men jag får hantera min panik.
    Åhh va kul med lite överraskningar!!! :D :D Jag förklarade för sambon att det finns något som heter morgongåva men jag tror att han glömt det, hahahahha..... tror inte han kommer överraska mig med det ens.. ;D

MYSIGT med bullfest! :D Funderade oxå på det för jag älskar att baka (utbildad konditor) men sen är det många som åker långt och vigseln är vid tre då känns det som att dom är ganska hungriga på mat liksom.. men man kan ju ha typ paj oxå iofs, nej nu får jag inte tänka på det vi har ju redan skrivit "middag" i inbjudningarna ;)

Har ni fixat era inbjudningar då? kan man få se kanske? :)

Vi kommer ha LÅNGT till hotellet typ 10 mil!!!! :D :D
    Men det känns ändå bra, vi ska ha bröllopet här där vi bor och sen ska vi sova i "staden" där vi bodde förut dit vi egentligen vill flytta tillbaka... känns bra att vakna upp i "vår" stad... men vi ska nog fortsätta titta lite runt här om vi känner att det blir sent... :/ 
  • hannahsofia

Nu är det bara 150 dagar kvar och vi har fått problem, lokalen som vi bokat visade sig vara rent ut sagt ren jävla skit. Vi skulle ha varit på Gourmet Grön i Karlshamn men hon återkommer ALDRIG! Så fort jag ringer och frågar saker så ber hon att få återkomma. Senast var det för en och en halv månad sen som hon lovade att återkomma tre dagar senare.

Så vi kan inte göra så mycket mer än leta med ljus och lykta för att hitta en lokal som tar in över 80 pers i lilla Karlshamn har visat sig inte vara det lättaste :(

• Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-06-14 00:32:39 följande:
    Nu är det bara 150 dagar kvar och vi har fått problem, lokalen som vi bokat visade sig vara rent ut sagt ren jävla skit. Vi skulle ha varit på Gourmet Grön i Karlshamn men hon återkommer ALDRIG! Så fort jag ringer och frågar saker så ber hon att få återkomma. Senast var det för en och en halv månad sen som hon lovade att återkomma tre dagar senare.

Så vi kan inte göra så mycket mer än leta med ljus och lykta för att hitta en lokal som tar in över 80 pers i lilla Karlshamn har visat sig inte vara det lättaste :(
    Åhh gud så tråkigt!! :( atta dom inte är mer rädda om sina kunder.. hoppas ni hittar något nytt snabbt som blir ännu bättre! Alternativet partytält ute känns inte så aktuellt i November.. ;)
  • Future Mrs S

Vår inbjudninskort har redan kommit! :D Det skulle ta 14 dagar och tog inte ens en vecka, vi blev hel nöjda! Jag kan verkligen rekomendera vistaprint om någon behöver trycksaker.. :)
    Ännu gladare blev jag när jag upptäckte att man kunde ställa in vår skrivare och skriva ut adresserna på datorn så nu slipper gästerna min hemska handstil till 100%! ;) 

Sen har vi ändrat oss från att önska oss pengar till bröllopsresa till "köp vad du vill" haha, vi skriver en liten klassisk önskelista som toastmadame som har hand om osa får ha till hands när folk ringer och osar helt enkelt. :)

Och idag köpte jag diadem till mina tärnor hur fina som helst.. super nöjd! :D 

• EA83

hannahsofia: Fy vilket jobbigt läge, hoppas ni hittar något som ni är nöjda med snart så du slipper känna stess över lokalen!!

Future Mrs S: Vad kul att inbjudningarna kommit så snabbt!! Vi ska också ha en liten lista hos dem man osar till dvs våra föräldrar... Idag var vi till ett sängvaruhus och provlåg sängar, vi ska köpa nya sängar och tänkte önska oss bidrag till det i bröllopspresent..

I övrigt så har jag haft en beställar helg =) Jag har beställt mina brudskor, det blev dem som jag visade tidigare i tråden! =) Hoppas nu bara att de är sköna!! Sen har jag beställt såpbubblor & stolsrosetter + att vi var och köpte ett gäng knoppa lakan på IKEA också, så nu har jag provsytt ett överdrag. Det kommer nog gå bra att sy 100st, nu ska jag bara åka till lokalen och prova det jag sytt och ta de exakta måtten på stolarna, sen blir det systuga här hemma hela sommaren ;)

• Future Mrs S
    EA83 skrev 2011-06-15 21:11:25 följande:

hannahsofia: Fy vilket jobbigt läge, hoppas ni hittar något som ni är nöjda med snart så du slipper känna stess över lokalen!!

Future Mrs S: Vad kul att inbjudningarna kommit så snabbt!! Vi ska också ha en liten lista hos dem man osar till dvs våra föräldrar... Idag var vi till ett sängvaruhus och provlåg sängar, vi ska köpa nya sängar och tänkte önska oss bidrag till det i bröllopspresent..

I övrigt så har jag haft en beställar helg =) Jag har beställt mina brudskor, det blev dem som jag visade tidigare i tråden! =) Hoppas nu bara att de är sköna!! Sen har jag beställt såpbubblor & stolsrosetter + att vi var och köpte ett gäng knoppa lakan på IKEA också, så nu har jag provsytt ett överdrag. Det kommer nog gå bra att sy 100st, nu ska jag bara åka till lokalen och prova det jag sytt och ta de exakta måtten på stolarna, sen blir det systuga här hemma hela sommaren ;)

det är en bra ide tycker jag att få bidrag till något större! :) jag kommer önska mig (m2b bryr sig inte så mkt hahaha) bidrag till en kitchen aid, velat ha en i en evighet men skulle aldrig köpa så dyr köksmaskin liksom ;)

kul att köpa på sig lite! :D vart köpte du rosetter? 
    vi kör oxåpå knoppa men vi kommer inte sy något utan knyta istället så passar dom på andra stolar sen tänkte jag.. :)

skorna just det, vit (så klart haha) med lite skaft och spets eller hur? så snygga!!! :D
    släng gärna upp fler bilder, det tycker iallafall jag är sup kul! :)
  • Future Mrs S

inte sup kul hahaha supER kul! :D

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?