• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S
    jenniejummie skrev 2011-07-28 21:44:46 följande:
    Ååå vilken bra idé, den snor jag om d e ok!
    våra färger är gult/svart/rött, så de passar bra.
    Javisst! :D jag får så mkt ideer från andras bilder så jag känner mig nästan skyldig att visa mina grejer och kanske inspirera någon annan ;D 
    Och vi har vitt/rött/svart/guld så nästan samma som era färger :)
    Petreskow skrev 2011-07-29 12:29:32 följande:

Åh vad roligt att hitta denna tråd. Vi gifter oss också 111111, klockslaget är inte fastslaget ännu men det blir förmodligen kl: 11:11 :D

Vi ska ha ett väldigt litet bröllop och från att vi bestämde oss så har vi endast 4 mån på oss. Så det är nervigt. Samt det som är det jobbigaste är att vår präst har semester så vi har inte kunnat boka varken honom, kyrka eller lokal.

Kyrkan är prel bokad till oss och det fanns inga andra bokningar gjorda så de känns bra. Men vi kan inte helt slappna av förrän vi pratat med pästen.

Så nu är de snabba puckar!

Har ni bloggar så man kan följa er? Vore super kul :)
    Här är min ifall ni vill kolla :) petrathisisme.blogspot.com/

Mvh Petra

Välkommen! ;)
    Vilken tur ni har! Vi bokade kyrkan i december tror jag och då var det inte säkert att det skulle gå för dom redan hade bokningar, kanske att det skulle gå om vi valde en annan kyrka i samma församling (samma som dom andra som bokat 11-11-11) men vi ville ha vårt kapell och tänkte inte välja kyrka efter något annat brudpar liksom ,och vi fick som vi ville. 

Vi tänkte först också klockan 11.11 men tyckte det var för tidigt då många har en bit att åka men inte så långt att dom kommer vilja ta in på hotell så det blir klockan 15.00 istället... Men lite fler elvor blir det, 11-11-11 är 11 dagar innan sambons födelsedag ;) Och våra namn börjar båda på I så det blir I&I 11-11-11, I är ju typ en etta haha.. 

Kul med en blogg till att läsa! Jag bloggar på www.bridesillah.blogg.se Sillah är alltså min fästmans efternamn mitt blivande namn så Bridesillah kändes passande ;D 

• hannahsofia
    Petreskow skrev 2011-07-29 12:29:32 följande:

Åh vad roligt att hitta denna tråd. Vi gifter oss också 111111, klockslaget är inte fastslaget ännu men det blir förmodligen kl: 11:11 :D

Vi ska ha ett väldigt litet bröllop och från att vi bestämde oss så har vi endast 4 mån på oss. Så det är nervigt. Samt det som är det jobbigaste är att vår präst har semester så vi har inte kunnat boka varken honom, kyrka eller lokal.

Kyrkan är prel bokad till oss och det fanns inga andra bokningar gjorda så de känns bra. Men vi kan inte helt slappna av förrän vi pratat med pästen.

Så nu är de snabba puckar!

Har ni bloggar så man kan följa er? Vore super kul :)
    Här är min ifall ni vill kolla :) petrathisisme.blogspot.com/

Mvh Petra

Lycka till  med allt, håller tummarna för er!!!
  • Malois

Nu börjar det närma sig med stormsteg, hindersprövning och vigselintyg har kommit, namnändring har anmälts, klänningen färdigjusterad och massa annat sytt. Nu börjar det bli dags att fixa underkläderna också, inte helt lätt att hitta något som passar klänningen men det löser sig nog... Ska hitta en toalettkorg också tänkte jag, samt leta efter talltrikar och asssietter, gillar inte lokalens och söker efter andra, hyra/köpa är inte klart ännu. Har ännu ej fått veta vilken präst, lite dåligt tycker jag, alla andra här verkar ju ha det klart... Jaja, vi får väl snart veta det med. Ska posta inbjudningarna om ett par dagar, vi har hållt oss till 3 månadersregeln...

• hannahsofia
    Malois skrev 2011-08-01 11:39:10 följande:
    Nu börjar det närma sig med stormsteg, hindersprövning och vigselintyg har kommit, namnändring har anmälts, klänningen färdigjusterad och massa annat sytt. Nu börjar det bli dags att fixa underkläderna också, inte helt lätt att hitta något som passar klänningen men det löser sig nog... Ska hitta en toalettkorg också tänkte jag, samt leta efter talltrikar och asssietter, gillar inte lokalens och söker efter andra, hyra/köpa är inte klart ännu. Har ännu ej fått veta vilken präst, lite dåligt tycker jag, alla andra här verkar ju ha det klart... Jaja, vi får väl snart veta det med. Ska posta inbjudningarna om ett par dagar, vi har hållt oss till 3 månadersregeln...
    Jag har velat skicka de huuuur länge som helst men min m2b har inte velat, så jag har lyssnat på honom. Och vi har ändå skickat save-the-date-kort, annars hade jag skickat dem för flera månader sen haha :) vi ska nog försöka skicka dem så folk får dem den 11e augusti ;)
  • EA83

Igår postade vi hindersprövningen och namnbyte kuverterna, ett steg i rätt riktning =) Inbjudan har redan gått iväg, känner att jag vill ge alla möjlighet att söka semester och så i god tid. + att jag själv är väldigt nyfiken på hur många som kommer :D

Det här med klänning är ju ett problem, jag vet att jag inte vill spendera mer än 5000, samtidigt som jag hittat en som jag vill ha för 10... Någon som vet om det är rea på Royal Högtidskläder Linnégatan 31 i Stockholm?? Där finns ev min klänning...

• Future Mrs S

Idag är det precis 100dagar kvar! :D :D 
    Vi skickade inbjudningar+namnändring+hindersprövning i fredags så nu har det börjat ringa människor som vill osa :) Roligt! :D

Fick min underkjol fr ebay och den ser ut så här:
     http://ladda-upp.se/bilder/481/
    med ett par såna här:
    http://ladda-upp.se/bilder/484/
    plus ett par fläckar.. Jag är alltså inte varken nöjd eller glad :( Sen var den för kort oxå men det var mitt eget fel som inte kollade det. Hoppas på att reklamera den. 

Malois: Jag var oxå inne på att hyra andra tallrikar men m2b satte ner foten ;D det är en ljusgrå rand runt kanten på tallrikarna i lokalen och det passar inte riktigt men jag får helt enkelt stå ut.. ;)
    Ska kolla din sida och se om du har några nya bilder på allt du sytt :)

ea83: Åhh jag hade stressat ihjäl mig om jag inte haft min klänning än, hahaha... jag köpte min i februari.. ;) Men den ska sys in och idag kom jag på att den ska sys om lite i ryggen oxå men inget svårt direkt..
    Stockholm har jag tyvärr ingen koll på :( Du kanske kan ringa och höra med dom? pruta lite kanske? ;) 

• Smillr

Vi har precis bokat kyrka till 11-11-11 kl 16.00!!

Har inte nånåting iordning ännu och sitter och funderar på vad  jag ska ha för klänning, det blir ett litet litet kyrkbröllop med bara närmaste familjen.

Vad ska ni andra ha för klänning?

• EA83

Jag kunde inte beställa klänning tidigare och vill eg inte göra det ännu heller då jag har 5.5 kg kvar tills jag är nöjd... Men jag måste nog ut i djungeln snart ändå... Har bara provat klänningar en gång och då kände jag mig FET :( Jaja, jag får skylla på mina två små älsklingar ;) Iaf den minsta, hehe...

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?