• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S

fossing: jag googlade fettknöl på ryggen och fick upp massa otäcka bilder, gör det ont? :O Ett ärr kanske du kan sminka över men hade jag varit du så hade jag nog köpt en bolera ut-i-fall-att liksom..:)

Hannahsofia: tårta är en svår post känner jag, jag är utbildad konditor och har jobbat som det så jag vill så klart göra tårtan själv, men att baka hemma är inte riktigt samma sak och jag hinner nte göra något extravagant..

---------------------
    Igår kunde vi bocka av ännu mer på listan, all läsk+loka inköpt. Caketopper inköpt. marshaller inköpt. Passade på att köpa läsken nu för dom hade något extrapris på willys så vi sparade 120:- på 15 1,5L drickor, bra ändå.. :)
    Caketopper köpte vi små bokstäver i trä på mio och dom var på rea så 9:- gick vår caketopper på ;D ;D

Idag hade jag tänkt ha en riktig fixardag men det blir inget bröllopsfix för vi har hastigt och lustigt blivit med badtunna så nu ska vi ut och förbereda för premiärbadet ;D 

• Fossing77
    Future Mrs S skrev 2011-09-03 13:01:13 följande:
    fossing: jag googlade fettknöl på ryggen och fick upp massa otäcka bilder, gör det ont? :O Ett ärr kanske du kan sminka över men hade jag varit du så hade jag nog köpt en bolera ut-i-fall-att liksom..:)

Hannahsofia: tårta är en svår post känner jag, jag är utbildad konditor och har jobbat som det så jag vill så klart göra tårtan själv, men att baka hemma är inte riktigt samma sak och jag hinner nte göra något extravagant..

---------------------
    Igår kunde vi bocka av ännu mer på listan, all läsk+loka inköpt. Caketopper inköpt. marshaller inköpt. Passade på att köpa läsken nu för dom hade något extrapris på willys så vi sparade 120:- på 15 1,5L drickor, bra ändå.. :)
    Caketopper köpte vi små bokstäver i trä på mio och dom var på rea så 9:- gick vår caketopper på ;D ;D

Idag hade jag tänkt ha en riktig fixardag men det blir inget bröllopsfix för vi har hastigt och lustigt blivit med badtunna så nu ska vi ut och förbereda för premiärbadet ;D 
    Man kan tydligen ha ont av dem, men jag har inte det tack och lov. :) Den ser mest lurig ut... Ska prova en bolero jag fått låna idag och se hur det funkar med klänningen. Känns ju bra om det ser okej ut, då spelar det liksom inte så stor roll om det blir operation eller inte. :)

Vi ska oxå ha bokstäver som caketop :) Får kolla Mio här i Borås om de har rea med, det var ju ett förnämligt pris måste jag säga ;)
  • Future Mrs S

Fossing: Jag kollade på ebay efter bokstäver men kände mig lite snål faktiskt ;D Detta priset passade mig bättre.. haha.. Sambon ska borra små hål i botten så ska vi köra i lite limm och någon typ av "pinne" och så vi kan sticka ner dom i tårtan så dom står stadigt, sen kommer vi nog spraya dom svarta oxå, tårtan ska se ut typ så här:

Minus snygga kakfatet dock, jag samlar på kakfat men det enda jag har som är stort nog är ganska högt vet inte varför men det känns riskabelt ;D Men visst blir det snyggare med svarta bokstäver till vit tårta? Tänkte kaaanske ha lite röda rosor på men tror vi struntar i dett faktiskt.. ska bara köpa sidenband och det är inte lätt att välja bredder!

Hur gick det med boleron?

Och bara 9 veckor det är helt otroligt!!!!! :D :D :D :D  

• EA83

Shit 9 veckor, det är ju ingenting!! Nu blev jag nervös och pirrig...

• Fossing77

Vi har exakt samma tanke om bokstäverna ;) svart passar väl er tycker jag :) glöm inte ta giftfri färg som tål lite fukt bara ;) så ni inte får oätliga färgfläckar på tårtan :)

fick låna en bolero igår, ska testa den så fort jag har nån här som kan hjälpa mig i klänningen ;) å shit! Kanske bör kema klänningen med, den har fått lite småfläckar i all provning och sömnadshantering. Inget stort men en uppfräschning lär den inte dö av :)

• EA83

Vilken lycka!! Alla stolsöverdrag passar! En fet bock placeras nu över "sy stolsöverdrag" :D *lycka* Det hade varit jobbigt att behöva klippa av 76 överdrag för att sy på en passbit på typ 5 cm!! MEN JAG SLIPPER :D

Jag började kolla vad som skall inhandlas på BorderShop här om dagen och märkte att de (såklart eg) har M&M's där och det är mycket billigare än att beställa via Ebay som jag nästan var påväg att göra i min iver att få favoursen färdiga! Tur att jag sansade mig och började kolla på andra alternativ :D

Igår berättade vi låtvalet för dem som ska framföra dem och de tyckte det var bra låtar och hade ingen protest mot just de låtarna, så där är det också en bock placerad! =)

Vad jobbigt med knölen Fossing, låter inte kul! Hoppas det blir fint med boleron!!

• Fossing77

Jag blir annars en dromedarbrud ;D

• Malois

Härligt Ea83 att de passade, har också sytt själv och hade inte velat göra om...
    Någon som räknat på hur många öl? Vet inte riktigt vad jag ska tro behövs.
    Slöjan har kommit, sånu har jag testat fram lite olika och hittat det jag vill ha, och den kan jag göra själv, så nu blir det så. Smink har jg inte bestämt än, provsminkade mig hos en som skulle vara så himla duktig, men hon gjorde mig till transa....

Har ni andra träffat prästen än? Psalmer och sådant klart?

• EA83

Ja, det är verkligen lycka att de passade, de som vi inte hade en stol att prova med passade bättre än de vi hade stol att prova! Två olika modeller på stolarna, men vi är nöjda med resultatet och kan släppa stolsöverdrags funderingarna =)

Vi ska träffa prästen i slutet av sept början av okt... Vi har inte valt psalmer ännu, jag tycker det är svårt! Och svårt att ha andra än vad tidigare brudpar haft på de bröllop vi varit på! Det finns inte så många psalmer som passar känns det som!

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?