• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • hannahsofia

vår låt är, enligt m2b, "Because I got high" och det låter ju gulligt tills jag också berättar att det är den där knarkika rap/reggaeversionen som var poppis för ett tag sedan... så den kommer vi INTE göra något med ;)

vi kommer nog dansa till en kiss-låt, vi vet dock inte riktigt hur ännu :)

• Fossing77

Hannah: ha ha! Ja den e charmig ;) det närmaste vår låt vi har e "where have you been?" med reel big fish... Oxå charmig låt om en tjej som bönar å ber om att få killen tillbaka efter att ha dumpat honom för en annan ;) riktigt bröllopsgulligt... Inte ;)

• Future Mrs S

fossing: nej jag får nog ge upp min grease ide ;D haha
    annars delar jag och m2b musiksmak till största delen vilket är riktigt skönt :)
    Men vår musiksmak passar liksom inte riktigt i kyrkan eller till vals men vals kan vi ändå inte och det känns inte som vi vill lära oss heller för det är inte vi.. vi kommer köra en tryckare med någon slags snurr eller vad man ska säga så vi inte bara står ;D

Antingen så kör vi "vår" låt men den ska en solist sjunga i kyrkan oxå det är den här:

">

Fast egentligen är "vår" en annan verison men den passar liksom inte i kyrkan ;) 

">

vi var i sthlm förra året över helgen och då såg vi volbeat och dom spelade "vår" låt grymt :D Sen friade m2b dagen efter så att använda låten på vigseln "knyter" liksom ihop säcken lite oxå.. ;)

Men att ta samma låt till första dansen känns inte så kul och då blir det svårare...
    Aerosmith's I don't want to miss a thing är oxå "vi" och den funkar..
    Vi lyssnar mest på rnb och hip hopp och det gäller ju att ha en någorlunda rumsren låt ;D HAHA
    kanske tar vi "no air" med jordin sparks+chris brown eller Don't matter med Akon... :D

• Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-09-30 14:18:46 följande:
    vår låt är, enligt m2b, "Because I got high" och det låter ju gulligt tills jag också berättar att det är den där knarkika rap/reggaeversionen som var poppis för ett tag sedan... så den kommer vi INTE göra något med ;)

vi kommer nog dansa till en kiss-låt, vi vet dock inte riktigt hur ännu :)
    du har säkert hört den här men jag länkar ändå.. vi funderade själva på att ha den här under vigseln :D

">

Men det blir nog mycket med 3 sånger+2psalmer och vi ville ha någon låt på svenska ;D
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-09-30 14:58:16 följande:
    Hannah: ha ha! Ja den e charmig ;) det närmaste vår låt vi har e "where have you been?" med reel big fish... Oxå charmig låt om en tjej som bönar å ber om att få killen tillbaka efter att ha dumpat honom för en annan ;) riktigt bröllopsgulligt... Inte ;)
    haha cute! ;D 
    Vi har så många låtar som är "våra" så vi kan släppa en samlingsbox HAHAHA ;D ;D  
  • Future Mrs S
    Future Mrs S skrev 2011-09-30 15:10:01 följande:
    du har säkert hört den här men jag länkar ändå.. vi funderade själva på att ha den här under vigseln :D

">

" target="_blank">

Men det blir nog mycket med 3 sånger+2psalmer och vi ville ha någon låt på svenska ;D
    och nu börjar jag undra varför inte vi har den som första dans låt? :S inte ens tänkt på... ;D 
  • Fossing77

Ha ha! Ja det där med musik e en hel verksamhet ;)

• Jessikad

Vi har inga sådana där låtar som är "våra", men vi gillar ungefär samma låtar.  Abba är bra på flera sätt; det tilltalar alla, det är en passande titel och de flesta kan relatera till det. Och vi gillar ABBA, även om vi kanske inte krämar det varje dag... Flört Men jag gillade varianten på KISS-låten, den hade varit perfekt om vi inte gift oss borgerligt i GBG:s rådhus och det stog 48 andra par och väntade utanför på sin tur att säga "ja".

Det är lite trassligt det här med låtar, för som ni säger, eran låt kanske inte passar så bra in i bröllopssammanhang.  Det ska bli väldigt spännande att se vad folk har skickat in för önskelåtar till vår Spotify-listan, det kan ju bli precis vad som helst!  Blir det alldeles för konstigt får vi väl sålla lite...

Och jag kan meddela att min kompis som inte OSA:t, fortfarande inte hört av sig... funderar på att inte höra av mig alls till henne och hör hon inte av sig så förutsätter jag att hon inte kommer. Om hon hör av sig i allra sista momangen så vete fan vad jag gör... Tungan ute

• Future Mrs S
    Jessikad skrev 2011-09-30 16:00:27 följande:

Vi har inga sådana där låtar som är "våra", men vi gillar ungefär samma låtar.  Abba är bra på flera sätt; det tilltalar alla, det är en passande titel och de flesta kan relatera till det. Och vi gillar ABBA, även om vi kanske inte krämar det varje dag... Flört Men jag gillade varianten på KISS-låten, den hade varit perfekt om vi inte gift oss borgerligt i GBG:s rådhus och det stog 48 andra par och väntade utanför på sin tur att säga "ja".

Det är lite trassligt det här med låtar, för som ni säger, eran låt kanske inte passar så bra in i bröllopssammanhang.  Det ska bli väldigt spännande att se vad folk har skickat in för önskelåtar till vår Spotify-listan, det kan ju bli precis vad som helst!  Blir det alldeles för konstigt får vi väl sålla lite...

Och jag kan meddela att min kompis som inte OSA:t, fortfarande inte hört av sig... funderar på att inte höra av mig alls till henne och hör hon inte av sig så förutsätter jag att hon inte kommer. Om hon hör av sig i allra sista momangen så vete fan vad jag gör... Tungan ute

haha min svägerska har inte heller osat.. tänkte först skriva en facebook kommentar typ "idag är det 6 veckor kvar och imorgon sista osa-dagen och då får vi veta hur många som vill dela vår dag med oss :)" men så lät jag bli för jag är sur på henne hahaha... ;D 

Jag ska bara för detta börja med bordsplaceringen idag ;D  
  • Jessikad

Kan hon gott ha, Future Mrs S! Jag ska nog också skriva något sådant på fejjan tror jag...hehehe....

Bordsplaceringen har vi gjort lite grovt men nu när vi vet  (åtminstone hyfsat) vilka som kommer, så ska vi tänka igenom igen.

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?