• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S
    lilla jag skrev 2011-10-04 16:46:18 följande:
    Jätteroligt att läsa om era möhippor! Jag vet nästan helt säkert att det inte blir nån möhippa för min del men det känns helt ok.
    Nu kanske jag är lite obildad när det gäller strumpebandets funktion. Så därför undrar jag varför man ska ha det? Jag vet att mannen kan ta av det under festen med tänderna men har det någon mer funktion?
    Jag vet faktiskt inte vad det ska vara bra till det där strumpebandet förutom kanske att ge en skavsår på låret? hahaha... jag tänkte mest att "det ska man ha så jag får väl ha det då" ;D Men ALDRIG i livet m2b får in under kjolen och gräva runt inför alla gäster HAHAHA jag fixar inte sånt, jag skämms ihjäl!!! ;D 

-----------------------------------------
    Det här med blommor är svårt, jag har typ tre varianter jag fortfarande funderar på.. rödarosor, brudslöja eller kallor.. :) Tycker att kallor är SÅ fina men röda rosor tycker jag gör sig så snygga på foto sen.. svårt...

Fyndade glas på albrektssons guld idag (tror det heter så?) står bride och groom på dom.. jätte fina och på rea 124.50:- Lagom pris för en sån där extra grej tycker jag ;) 
  • hannahsofia

jag vill bara ha rosor, jag älskar rosor. helst hade jag velat ha löjtnantshjärtan men det är ju lite fel säsong för det, så rosa rosor i olika nyanser blir det! lite vilt och galet :)

det är ju ett helt perfekt pris för nåt sånt! :D

• Fossing77

Vad ska ni ha för strumpor? Har hakat upp mig på vilken färg jag ska ha... Vita? Hudfärgade?

• Jessikad

Vita strumpor känns lite konstigt mitt i höst-vintern så jag kör nog på hudfärgade. Jag är så himla blek i vanliga fall så lite färg är ju aldrig fel!
    Och idag blir det blomkoll! Jag skulle egentligen vilja ha typ 7-8 kallor i en enkel bukett med långa stjälkar men jag har sett en del bilde roch vissa har så tjocka stjälkar att de blir gigantiska i omkrets och då är det ju inte snyggt. Men det ver man ju inte innan, antar jag.
    Men vem  vet? När man står där hos floristens kanske det blir något heeeelt annat Flört Fast inte rosor för mig för jag är inte så förtjust i rosor.

Kul med glasen Future!

• Fossing77
    Jessikad skrev 2011-10-05 10:43:50 följande:
    Vita strumpor känns lite konstigt mitt i höst-vintern så jag kör nog på hudfärgade. Jag är så himla blek i vanliga fall så lite färg är ju aldrig fel!
    Och idag blir det blomkoll! Jag skulle egentligen vilja ha typ 7-8 kallor i en enkel bukett med långa stjälkar men jag har sett en del bilde roch vissa har så tjocka stjälkar att de blir gigantiska i omkrets och då är det ju inte snyggt. Men det ver man ju inte innan, antar jag.
    Men vem  vet? När man står där hos floristens kanske det blir något heeeelt annat Flört Fast inte rosor för mig för jag är inte så förtjust i rosor.

Kul med glasen Future!
    Vita känns otroligt 80-tal för mig :D Men det kanske bara är jag.... Hi hi!
  • hannahsofia

jag kör nog också hudfärgade strumpbyxor, mitt största problem verkar dock bli att hitta ett par utan sömmen över magen för det verkar som att den lilla "sömstumpen" längst upp syns genom klänningen då... i-landsproblem ;D

• Fossing77
    hannahsofia skrev 2011-10-05 12:02:44 följande:
    jag kör nog också hudfärgade strumpbyxor, mitt största problem verkar dock bli att hitta ett par utan sömmen över magen för det verkar som att den lilla "sömstumpen" längst upp syns genom klänningen då... i-landsproblem ;D
    Hi hi! Dagens i-landsproblem ;) men ska det va så ska det va :D
  • Jessikad

Ja 80-tal eller småflicksstrumpor - och ingetdera vill man ha , hahahahah!

Visst är det lite skönt med dessa i-landproblem. Då kan man luta sig tillbaka och tänka att om det var det värsta problemet just nu - ja då är det ok!

• hannahsofia

Sådär, nu har vi bokat tid för att prova tårta, svärfar har fått all information om hur blommorna ska vara, transportbolaget återkommer i veckan, klänningen ska provas nästnästa veckan och det enda som egentligen inte är gjort är att vi hyrt glas och inte gjort fest/vigselprogram. Känns rätt gött, nu behöver jag ju inte stressa! :)

• Fossing77
    hannahsofia skrev 2011-10-05 16:25:54 följande:
    Sådär, nu har vi bokat tid för att prova tårta, svärfar har fått all information om hur blommorna ska vara, transportbolaget återkommer i veckan, klänningen ska provas nästnästa veckan och det enda som egentligen inte är gjort är att vi hyrt glas och inte gjort fest/vigselprogram. Känns rätt gött, nu behöver jag ju inte stressa! :)
    Underbart... Inte i närheten av min lista ser jag .... ;)
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?