• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Jessikad
    Future Mrs S skrev 2011-10-08 16:38:20 följande:
    Själva plankorna är egentligen bara som stora skärbrädor, en bekant köpte exotiskplanka men glömde att lämna tillbaka plankorna och sen kunde han inte med efter det gått riktigt lång tid så min syster fick dom och vi ska få låna dom av henne.. :) Annars får man väl använda engångsfat eller så? ja men precis det mesta handlar ju om att skiva och lägga upp, nej vi har bestämt oss nu att göra det själva med hjälp av familjen. Det skulle inte kännas bra att slänga ut pengar i "onödan" ;D

Korv med bröd hade varit toppen :D :D :D såg någon tråd här på bt en tjej som skulle ha hamburgare så varför inte? ;)

JÄTTE fin klänning!! :D Spännande att se hur den blir! Jag köpte min klänning i början av februari och är  SÅ nöjd! men den ska sys in lite men det fixar min mamma.. sen dragkedjan i bak bytas till en kortare och lite tyg ska bort så det blir lite djupare ringning i ryggen än vad det är nu ;) 
    Jo, jag förstod att plankorna var stora skärbrädor av trä , jag menade mer maten på plankorna Flört. Var köper man den? Förr i världen vet jag att ICA hade. Vet du vad sådant kostar.

Tack jag föll för min klänning direkt, nu ska jag bara se till att få den. Måste kännas skönt att ha fixat klänningen. Det kännslite tomt här hemma utan en klänning som hänger och väntar... Flört

Jag var också inne på att skriva något och sätt i ramar men jag tycker det är lite tråkigt att inte alla i sällskapet får läsa om alla, så det får bli festhäfte i alla fall för oss.

Och jag kan meddela att min kompis som jag frågade dagen efter OSA-dagen om hon inte skulle komma  och som då ville ha några dagar till på sig, hon har inte hört av sig sedan dess. Jag tror jag skiter i henne nu. Jag kan ju inte jaga henne, jag har frågat en gång och hon är int esläkt så jag struntar nog i henne... Hade det varit släkt hade jag gjort som du Future.
  • EA83

Huvva, jag sitter och pysslar med vigselprogrammet, inte det roligaste vill jag lova! Jag och word är inte överrens, eller nu är vi kanske det... nu gäller det bara att jag och sambon vill ha lika dana också!!

Klänningen har jag köpt, men den hänger kvar i affären, ska dit den 20 och se hur de ska sy om den, antagligen ut i midjan och in över bysten... Mycket börjar kännas klart och bra, men samtidigt är det en dryg post kvar, festprogrammet och beskrivningen av alla personer!! Idag är jag alltför trött för det, så det får bli en annan gång.

Trevlitg lördag på er alla!!

• Fossing77

Jessika: vi e i Borås ;) vi måste vara vansinnigt bra ;) du får komma å klämma på min klänning, den har hängt här ett halvår snart ;)

EA: på kortdesign.se finns mallar för festprogram att ladda ner, så sidorna kommer rätt automatiskt :)

• Fossing77

EA: sitter oxå med Häftet, säg till om du vill ha inspiration ;)

• lilla jag

Jag ska hämta min klänning hos sömmerskan på tisdag! Den har bara genomgått lite mindre justeringar men det är så kul att få prova den gång på gång och känna att den blir exakt efter min kroppsform.
    Jag har inte haft nåt vigselsamtal än, min församling brukar tydligen vara ganska sena med det så vi kan inte börja med våra vigselprogram än.
    Ska ni ha så kort eller så lång vigsel som möjligt? Kommer nån pynta kyrkan förresten? Hur har ni tänkt isf?

• Malois

Vi har inte heller haft något vigselsamtal, så programmen står still. Vet inte om vi kommer ha kort eller lång, allt det vanliga, 3 psalmer och 2 solosånger. Tror det är lagom, 45-60 minuter sa prästen över telefon. Ska söka honom i veckan, för nu vill jag boka in ett samtal, bara lite mer än en månad kvar nu ju.

Funderar lite över enkel grönsak till huvudrätten som är potatisgratäng, helstekt file, 2 såser och baconlindade bönor...  Några tips??? Vill ha det enkelt att förbereda men gott...

Annars är vi klara med det mesta, utom musiken, men den ska göras i veckan som kommer.

• Future Mrs S

jessikad: hahaha trög jag är då! ;D Här finns det att köpa på flera ställen dels har ica här en restaurang (helt nybyggd och väldigt flashig funkar inte alls här i hålan alla går ändå till gatuköket haha) som gör sånt, sen finns det ett lokalt cateringföretag, ett cafe som gör samma sak och ett hotell en mil utanför samhället så här finns det att välja på.. :) På cateringbolaget kostar det 120:-/person (tror det var så) för planka+gratäng. :)

det med ramarna jag tänkte att det står en på varje bord men det står om alla i alla ramar, ( hänger du med i min bra förklaring?) så alla ska fortfarande kunna läsa om alla.. :) Tror vi kommer köra på det, det blir enkelast så och lite nytänkande (inbillar jag mig iallafall) vi ska ändå inte ha några allsånger eller så.. ;)

Lillajag: Vi kommer inte pynta kyrkan, jag hade storslagna ideer i början men jag lägger ner det.. det blir fint som det är ;) Men brudnäbbarna ska iallafall kasta lite blomblad (fejk) runt sig så lite pynt blir det väl av det haha..

Malois: vi har inte ens pratat med vår präst!!! Det är m2b's uppgift att boka samtalet men han "glömmer" och han ska göra det "sen" ;D ;D han är iallafall noga med att berätta att han är så glad att jag ska heta hans namn osv annars hade jag börjat tvivla på vad han håller på med HAHAHA ;D ;D

-------------------------------------------------------------
    M2b skickade ett sms till sin syster och frågade om hon kommer, hon kommer inte för det är på en fredag. Det får vi ju ta så klart men det kändes verkligen mer som att hon inte vill... :S Hon är ofta ledig på helgerna och hon jobbar mer än 100% så att ta ledigt en dag skulle hon nog kunna kosta på sig efter alla gånger vi ställt upp för henne men men vill hon inte komma så FINE mer tårta till mig!! ;D  

• hannahsofia

jösses, igår blev jag hippad! vilken grej! helt tokigt blev det! massa olika uppdrag och lagom snygg utstyrsel och det bar av till både malmö och och köpenhamn. helt fantastisk! kan inte fatta allt fint de gjort för mig! kommer lite mer detaljerad beskriving på min blogg www.hannahsofia.se

Nere på hörnet på väskan sitter en miniatyrversion av min m2b :D

när det gäller klänning så syr en sömmerska upp den, ska se den nästa måndag igen... så himla nyfiken! tänk så är den skitful :S men det tror jag nog inte ;D

ja prästerna verkar inte vilja ses mer än typ veckan innan eller nåt sånt? vilket ger en sådär lagom mycket tid med vigselprogrammen... men det verkar inte gå snabbare!
  • Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-10-09 18:29:02 följande:
    jösses, igår blev jag hippad! vilken grej! helt tokigt blev det! massa olika uppdrag och lagom snygg utstyrsel och det bar av till både malmö och och köpenhamn. helt fantastisk! kan inte fatta allt fint de gjort för mig! kommer lite mer detaljerad beskriving på min blogg www.hannahsofia.se

Nere på hörnet på väskan sitter en miniatyrversion av min m2b :D

när det gäller klänning så syr en sömmerska upp den, ska se den nästa måndag igen... så himla nyfiken! tänk så är den skitful :S men det tror jag nog inte ;D

ja prästerna verkar inte vilja ses mer än typ veckan innan eller nåt sånt? vilket ger en sådär lagom mycket tid med vigselprogrammen... men det verkar inte gå snabbare!
    SNYGGING!!!! :D

Jag blir fett avundsjuk på er som pallar med möhippa, det verkar ju skitkul men verkligen inget för mig.. Varför är jag värsta tråkmånsen? ;D  
  • EA83

Fossing: tack för erbjudandet, men nu tror jag att jag och sambon är överrens om layouten, nu är det bara att bestämma färgen på papperet =) Jag vill ha både röda och oranga häften, medan sambon vill ha cremefärgade... (Creme är inte en av färgerna på bröllopet, men det är orange och röd.)

Lillajag: Vi kommer nog inte pynta kyrkan, den är jättefin som den är =) Men jag har varit sugen på det, men som sagt så får det gå bort..

hannahsofia: Av kortet att bedömma så verkar du haft det kul, kan det bli annat än det i den utstyrseln?? :)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?