• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Fru Nordström 2011
    Fossing77 skrev 2011-10-20 14:08:56 följande:
    Välkommen fru N! Här gör vi lite olika :) Några har stort och kyrkligt, någon borgerligt... Vi varken dömer eller klankar ner på vilket som :) Så häng du med! :)
    Tack! Jo det har jag hunnit förstått, att ni alla gör olika. Vi tänkte först köra Borgerligt med, men då blir inte ringarna välsignade och ska vi gifta oss så vill vi ha den välsignelsen...
    Klart jag hänger på! - eller jag ska försöka hänga med....
  • Fru Nordström 2011

Men jag har en fundering till alla ni 11-11-11 brudar.

När jag ringde och bokade kyrkan och allt sånt. Så fick jag höra inte bara en-utan flera ggr :"det e ju en Fred..bröllop brukar vara mer än Lörd". Det retade upp mig lite, ska man inte få gifta sig vilken dag man vill? Eller måste det vara Lördagar? Jag svarade henne att ja...det är en Fredag. Men då var det en s.k begravningsdag. Men eftersom jag var ute i sån god tid före så kunde dom plocka bort begravning den dan. =)

Men rent generellt så va det en massa ? i luften bara för det var en fred. Lite störande. Men till slut så blev det kung!

• Fossing77

Här påpekade de oxå att det ju var en fredag å lördagar e vigseldag, men det enda var att vi fick prata med prästen själva. Det gjorde ju inget för vi tar med vår präst från vår församling in till kyrkan i stan så honom hade vi redan clearat allt med. :)

• Fru Nordström 2011

Ja det e märkligt det där.
    Men men. Nu äre bokat o klart. Så det ska bli spännande.
    Har ni varit på era samtal än?
    Vi ska iväg ikväll vi.

=)

• Fossing77

Vi hade vårt för en dryg månad sedan vi. :)
    Idag ska vi på tårtsamtal med konditoriet. :) Nomnomnom!

• Fru Nordström 2011

Aha okej.
    Jaså? Åh mumsigt!
    Vilka smaker funderar ni på då?

• Jessikad

Tur man gifter sig borgerligt - då är det ingen som undrar varför det är på en fredag... Flört Men jag måste fråga: vad gör man på vigselsamtal?  detta är mitt andra giftermål, men båda är ju borgerliga så jag har aldrig varit på sådana.
    Igår visade jag klänningen för min mor och hon blev alldeles tårögd, det är bra betyg! Och vi tror att vi fick till bordsplaceringen, men vi har så himla mycket tjejer! Dels är vi många flickor i släkten - dubbelt så många som killar - och dels så har vi många tjejkompisar som är singel. Och en stackars singelkille, han får att göra! Hahahahaha!
    Vi har ett honnörsbord med två ben på  och längst ned på benen sitter alla dessa brudar (om ni förstår)! Tror ni det blir bra?
    Hur gör ni med efternamn? Byter ni eller han?
    Och välkommen Fru Nordström!

• Fossing77
    Fru N: Vi kommer ha cappuchino- och vaniljmousse och troligtvis färska jordgubbar till... Utseendet ska diskuteras idag, vet inte om vi ska ha den i standardutförande med jordgubbsdekor uppepå eller om vi ska ha dem sprejade med vit choklad. :) Som caketopper har vi ett W i vitt trä, vi har båda efternamn på W i nuläget men jag byter till Calles.

Jessika: Det blir säkert jättebra med ert honnörsbord! Vi har ett honnörsbord med 6 platser, vi 2, 2 tärnor och 2 marskalkar. Toastar gör 1 tärna och 1 marskalk. Sedan ska övriga sitta vid 11 runda bord i lokalen. :) Det blir ett sånt honnörsbord för våra föräldrar har hand om barnen så de får ett eget bord, blev lättare än att ha dem på honnören, plus att det är lite ont om plats för ett jättehonnörsbord för det hamnar mellan två pelar typ...

Och som sagt, jag byter till hans efternamn. :)
    Nu har jag beställt 50 facklor som ska tändas när vi ska ut ur kyrkan :) Kommer bli fint! :)
  • Fossing77

Vårt vigselsamtal handlade bara om själva ordningen p å gudstjänsten. Vilka texter vi ville ha, vilken typ av psalmer, vilken av bönerna, osv. Men vår präst känner oss å har döpt två av våra barn de senaste 2 åren så att vi vill vara tillsammans behöver han väl inte försäkra sig om. ;)

• Fru Nordström 2011
    Jessikad skrev 2011-10-21 10:43:09 följande:
    Tur man gifter sig borgerligt - då är det ingen som undrar varför det är på en fredag... Flört Men jag måste fråga: vad gör man på vigselsamtal?  detta är mitt andra giftermål, men båda är ju borgerliga så jag har aldrig varit på sådana.
    Igår visade jag klänningen för min mor och hon blev alldeles tårögd, det är bra betyg! Och vi tror att vi fick till bordsplaceringen, men vi har så himla mycket tjejer! Dels är vi många flickor i släkten - dubbelt så många som killar - och dels så har vi många tjejkompisar som är singel. Och en stackars singelkille, han får att göra! Hahahahaha!
    Vi har ett honnörsbord med två ben på  och längst ned på benen sitter alla dessa brudar (om ni förstår)! Tror ni det blir bra?
    Hur gör ni med efternamn? Byter ni eller han?
    Och välkommen Fru Nordström!
    Tack =)
    Ja Vigselsamtal.... Detta är mitt första och sista Bröllop. Ska bara gifta mig en gång i mitt liv.
    Så jag vet egentligen inte så mk om det,mer än det man ha hört...
    Prästen vill träffa en och prata, gå igenom vigseln,precis som Fossing77 skrev.
    Bara dett att våran präst känner inte oss. Så han vill säkert veta lite mer så han kan forma vigseln efter oss liksom... Barnen skulle också vara med ikväll,men det är ju eftersom dom är med på Vigseln sen.
    Minsta grabben skall dock inte närvara. Han är hos sin pappa.
    Men det ska bli spännande iaf =)
    Jag byter bort mitt efternamn iaf.
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?