11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
Men jag har en fundering till alla ni 11-11-11 brudar.
När jag ringde och bokade kyrkan och allt sånt. Så fick jag höra inte bara en-utan flera ggr :"det e ju en Fred..bröllop brukar vara mer än Lörd". Det retade upp mig lite, ska man inte få gifta sig vilken dag man vill? Eller måste det vara Lördagar? Jag svarade henne att ja...det är en Fredag. Men då var det en s.k begravningsdag. Men eftersom jag var ute i sån god tid före så kunde dom plocka bort begravning den dan. =)
Men rent generellt så va det en massa ? i luften bara för det var en fred. Lite störande. Men till slut så blev det kung!
Här påpekade de oxå att det ju var en fredag å lördagar e vigseldag, men det enda var att vi fick prata med prästen själva. Det gjorde ju inget för vi tar med vår präst från vår församling in till kyrkan i stan så honom hade vi redan clearat allt med. :)
Ja det e märkligt det där.
Men men. Nu äre bokat o klart. Så det ska bli spännande.
Har ni varit på era samtal än?
Vi ska iväg ikväll vi.
=)
Vi hade vårt för en dryg månad sedan vi. :)
Idag ska vi på tårtsamtal med konditoriet. :) Nomnomnom!
Aha okej.
Jaså? Åh mumsigt!
Vilka smaker funderar ni på då?
Tur man gifter sig borgerligt - då är det ingen som undrar varför det är på en fredag... Men jag måste fråga: vad gör man på vigselsamtal? detta är mitt andra giftermål, men båda är ju borgerliga så jag har aldrig varit på sådana.
Igår visade jag klänningen för min mor och hon blev alldeles tårögd, det är bra betyg! Och vi tror att vi fick till bordsplaceringen, men vi har så himla mycket tjejer! Dels är vi många flickor i släkten - dubbelt så många som killar - och dels så har vi många tjejkompisar som är singel. Och en stackars singelkille, han får att göra! Hahahahaha!
Vi har ett honnörsbord med två ben på och längst ned på benen sitter alla dessa brudar (om ni förstår)! Tror ni det blir bra?
Hur gör ni med efternamn? Byter ni eller han?
Och välkommen Fru Nordström!
Vårt vigselsamtal handlade bara om själva ordningen p å gudstjänsten. Vilka texter vi ville ha, vilken typ av psalmer, vilken av bönerna, osv. Men vår präst känner oss å har döpt två av våra barn de senaste 2 åren så att vi vill vara tillsammans behöver han väl inte försäkra sig om. ;)