• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Jessikad

Jag tycker att allt känns rätt lugnt nu. Klänningen passade, spriten är köpt, bordsplaceringen fixad, flasketiketter klistrade, maten planerad och släkten engagerad.
    Det är bara skjortor till pojkarna och ite annat småpill som ska till.

JAg lider med dig, future, som inte har klänning! Usch vad jobbigt. Hoppas du hittar en snart-snart!

• hannahsofia

Fossing: ja jag har sett såna påsar, men jag har blivit så kär i små askar  :) men nu har jag spånat fram en ny idé med en kompis; muffinsformar med silkespapper som man formar lite så det sticker upp liksom :) tror det kan bli häftigt! :)

• EA83

Båda barnen sover, nu passar jag på att köra ett race med festhäftet!! =)

• Jhkk

Future Mrs S: jag läste ditt inlägg om klänningen. Jag gifter mig också den 11/11 och hade klänning klar sedan länge. I söndags fick jag för mig att köpa en annan mycket dyrare klänning, men begagnad. Den är just nu inne på kemtvätt och på måndag har jag en tid hos sömmerskan för att ta ut den vid brösten och lite annat fix. Lite galet kan tyckas, som att det inte finns annat att göra just nu! Vad jag vill säga är bara att kolla begagnade klänningar eller klänningar som finns hemma i butik och boka tid hos sömmerska om det behövs. En dag i närmsta storstad kanske kan bokas in om du bor på mindre ort. Då kan du besöka vartenda brudbutik, kolla begagnade klänningar här och på Blocket och boka in besök. Den finns därute din klänning! Det gjorde min. Lycka till!

• Fossing77

Gör som EA å fixar med häftet. ;)

• EA83

Hoppas det gick bra för dig fossing! Jag är nöjd med kvällens arbete! Dock funderar jag på hur jag ska göra för att Word ska vilja göra som jag när det är utskrifts dags och sidhalvorna ska sättas i den ordningen och inte i rätt kronologisk ordning... främst numrerna på gästerna jag är orolig för... förstår ni hur jag menar? Häftena är stående A4 papper vikta på mitten...

• MissHelena
    EA83 skrev 2011-10-26 22:18:33 följande:
    Hoppas det gick bra för dig fossing! Jag är nöjd med kvällens arbete! Dock funderar jag på hur jag ska göra för att Word ska vilja göra som jag när det är utskrifts dags och sidhalvorna ska sättas i den ordningen och inte i rätt kronologisk ordning... främst numrerna på gästerna jag är orolig för... förstår ni hur jag menar? Häftena är stående A4 papper vikta på mitten...
    Hittade ett bra verktyg för det på någon sida, men det är länge sedan! Jag har gjort våra häften i word och vi kommer ha text på båda sidorna, totalt 3 ark alltså 12 sidor.
    I word blir det 6blad.
    Lättast att se att det blir rätt är att räkna uppifrån och ner och upp igen! Börja längst upp till höger, där har du sida 1, andra arket vänster sida är sida 2, tredje arket höger sida är sida 3, fjärde arket vänster sida är sida 4, femte arket höger sida är sida 5, sjätte arket vänster sida är sida 6, sjätte arket höger sida är sida 7 och så vandrar du uppåt igen. Så på sista arket är det enda där sidorna är bredvid varandra, det är mitt uppslaget.
    När man skriver ut sen väljer man ctrl P och kryssar i manuell duplex! 
    Hoppas du fattar hur jag menar! 

Vi var lite vågade och gjorde det i helgen! :)

• Future Mrs S

kommer in en snabbis i värsta stressen. Har varit i en brudbutik idag och hängt undan en klänning.. trro det var en nixa inte säker.. tubklänning med släp ivory tror jag alltså inte vad jag ville ha, 4000:- för att hyra 5200:- för att köpa. Imorgon åker jag till nästa butik för att kolla, det känns hopplöst.
    Min mamma är dock duktig på att sy så i värsta fall så syr hon en enkel klänning till mig, men då vet jag ju iallafall att den passar klockrent ;)  

• Fossing77

EA: mall finns på kortdesign.se. Ladda ner där, så får du dokumentet med rätt sida på rätt ställe :) pillade med det igår. Går rätt bra förutom bordsplaceringen som går kass! Hur hittar man en bra mall för ett rakt honnörsbord och 11 runda bord? Jag blir tokig!

• EA83

Ja, det var en bra sida Fossing! och den sa precis samma som du säger MissHelena! =) Så då borde det bli rätt! =)

Men det svåra känner jag ligger i hur word kommer numrera gästerna när man placerar sidorna enligt mallen! Jag vet att man kan bestämma själv vilken numrering man vill ha. t.ex att man säger börja med 9 och så heter resten som man markerat 10, 11, 12 osv, men jag kan inte hitta det.

Ja, rund bordsplacering blir kanske trixigt att fixa själv i excell.... Hur blir det i bröllopstorgets bordsplacerings mall? Annars blir det kanske bäst att rita en manuellt och kopiera just den sidan?

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?