• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Hej Daa! Hej Villemoa!

Härlig dag idag ni haft Villemoa.

Daa, har du varit ute nåt i det fina, kalla vädret?

Jag har bara varit på stan och gjort ärenden. Jag jagade ut ungarna för en timme sen snart, så de är ute och leker i solnedgången. De kastar en massa härliga gula lönnlöv på varann och leker och har kul därute. Skönt!

• Villemoa

Hej Flamman!

Jaa, vi har haft en underbar dag! Nu ska jag snart ta en tupplur för jag är helt slut!

• Daa

Ja, Flamman, det är snällt av dina föräldrar. Det är ju så viktigt med varma skor när det börjar krypa neråt på termometern.

Imorgon ska vi till Ikea för att bryta i spjälsängar och sån't, kanske handla lite också. Är det något man absolut inte får missa att köpa när man tar sig till Ikea och är i väntans tider?

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-23 16:32:35 följande:
    Flamman: vilka snälla föräldrar du har!
    Ja, visst är de. De har inte ork att ta hand om barnbarnen så mycket, eftersom de är gamla och skröpliga. Men någon timme kan de sitta med dem, och de kan hämta dem från dagis/fritids ibland. Och så brukar de vilja sponsra med lite till kläder ibland. Till de där stora vinterinköpen och vårinköpen. Den hjälpen tar vi tacksamt emot

Jag vet att de önskar de kunde ställa upp mer som "barnvakter", men jag vill inte utnyttja dem, för jag ser hur förfärligt trötta de blir efter ett par timmar med våra livliga tjejer.

• Norrskensflamman
    Daa skrev 2010-10-23 16:36:53 följande:
    Ja, Flamman, det är snällt av dina föräldrar. Det är ju så viktigt med varma skor när det börjar krypa neråt på termometern. Imorgon ska vi till Ikea för att bryta i spjälsängar och sån't, kanske handla lite också. Är det något man absolut inte får missa att köpa när man tar sig till Ikea och är i väntans tider?
    Om ni styr kosan hemåt från Ikea nångång på eftermiddagen så kan du väl slå en pling. Om vi är färdiga på Folkets hus så kan ni ju svänga förbi på en kaffe till oss?! Det är ju på vägen liksom. Vi bor inte alls långt från E4:an!

• Villemoa

Daa skrev 2010-10-23 16:36:53 följande:
    Ja, Flamman, det är snällt av dina föräldrar. Det är ju så viktigt med varma skor när det börjar krypa neråt på termometern. Imorgon ska vi till Ikea för att bryta i spjälsängar och sån't, kanske handla lite också. Är det något man absolut inte får missa att köpa när man tar sig till Ikea och är i väntans tider?

Du får absolut inte missa att köpa deras små tvättlappar/handdukar, 10st/29:-. Vi uppdaterade med två nya paket och slängde en massa vi hade sen Moa. Badbalja kanske, sängkläder till spjälsäng.

• Daa

Norrskensflamman skrev 2010-10-23 16:40:21 följande:
    Om ni styr kosan hemåt från Ikea nångång på eftermiddagen så kan du väl slå en pling. Om vi är färdiga på Folkets hus så kan ni ju svänga förbi på en kaffe till oss?! Det är ju på vägen liksom. Vi bor inte alls långt från E4:an!  

Oboy, oboy, oboy! Det ska vi göra.

• Daa

Villemoa skrev 2010-10-23 16:41:42 följande:
      Du får absolut inte missa att köpa deras små tvättlappar/handdukar, 10st/29:-. Vi uppdaterade med två nya paket och slängde en massa vi hade sen Moa. Badbalja kanske, sängkläder till spjälsäng.

Tack för tipsen. Många talar sig varma för tvättlapparna, så de måste vara något alldeles extra.
    Sov så gott.

• Daa

Norrskensflamman skrev 2010-10-23 16:34:43 följande:
    Hej Daa! Hej Villemoa! Härlig dag idag ni haft Villemoa. Daa, har du varit ute nåt i det fina, kalla vädret? Jag har bara varit på stan och gjort ärenden. Jag jagade ut ungarna för en timme sen snart, så de är ute och leker i solnedgången. De kastar en massa härliga gula lönnlöv på varann och leker och har kul därute. Skönt!  

Mysigt att vara ute och leka en dag som denna.
    Jag har gått en sväng för att posta ett brev, men som vanligt såsat och sovit bort dagen. De där tupplurarna har en tendens att bli ungefär dubbelt så långa som jag har planerat, men det behövs kanske.

Eländigt med er racklande bil.

• Norrskensflamman

Nu kom kidsen in. Nu ska här lekas affär Och jag tror jag ska ta mig en tupplur jag också.

Då hörs vi imorgon då Daa! Barnen ska sjunga 12:15 ungefär. SEdan vet jag inte hur länge det tar och hur länge vi måste vara kvar. Alltihop håller på till kl 15. Så vi kanske tar en fika där efter sången och åker hem. Tror inte vi blir kvar så länge som till kl. 15. Vi hörs!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans