• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Panzer, den där har jag texten sparad på datorn. Jag har haft den ute på BT för länge sedan. Någon sa att det är en råttan-i-pizzan-myt, men det skiter jag i, den är hysteriskt rolig ändå.

Vattkoppor? Ja men DET var ju pecis vad som fattades. Tur att ni inte bor på Haiti, för där är det ju Koleran som härjar som bäst...

Jag får inte hänga med er idag, för vi M-Å-S-T-E städa det här råttboet idag. Vi har inte gjort undan hela huset sedan sambon fyllde år och det är väl i allafall 6 veckor sedan.
    Nu ska min mamma komma imorgon så man får ju skärpa sig.
    Varför behöver vi sådana piskor för att städa allt och inte bara det värsta?

• Villemoa

Heloise: ja vattkoppor och syra i urinen är precis det ni behöver tänka på också!  Hoppas ni får en mysig dag!

• Villemoa

Idag har jag varit och träffat Bruttan och hennes tjejer och det var MYCKET trevligt!! Lite shopping hann vi med också. Kan säga att Moa och lilla Vild numer har likadana kappor

TACK Bruttan och tjejer för en mycket trevlig dag! ♥

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-23 15:28:24 följande:
    Idag har jag varit och träffat Bruttan och hennes tjejer och det var MYCKET trevligt!! Lite shopping hann vi med också. Kan säga att Moa och lilla Vild numer har likadana kappor TACK Bruttan och tjejer för en mycket trevlig dag! ♥
    *trycker på Gilla-knappen*

• Norrskensflamman

Heloise: Men vad ända inni....baljan också! Vattkoppeoro ovanpå detta.  Det var inget ni behövde precis. Hoppas inga små bebisar hunnit smittas

Är Elise ren som en nyponros nu För visst skulle hon badas idag lilla "skitungen"

Åh, så ljuvlig hon ska vara efter badet

Idag har jag gått igenom vinteroveraller och vinterskor till tjejerna. De gamla overallarna passar fortfarande, om än de är nötta, men de får duga fram till mellandagsrean

Så även slalomdressarna (jacka + byxor) K:s hänger med hela denna säsong tror jag, men T behöver ny efter nyår, byxorna börjar vara för korta i grenen. Perfekt att köpa till hennes födelsedag i mitten av jan, då de börjar ha 70% på vinterdressarna

Däremot var deras Kuoma-stövlar alldeles precisa just nu, med vanliga tunnsockar. Så mormor och morfar lovade sponsra till nya Kuoma-stövlar istället. Hittade faktiskt på rea 20% på sportaffären. Dock fanns bara svarta, men so what. Så jag slog till. De plockar vi fram när det blir riktigt kallt, och de gamla, nötta får duga nu under höst-vintern.

• Daa

Villemoa skrev 2010-10-23 15:28:24 följande:
    Idag har jag varit och träffat Bruttan och hennes tjejer och det var MYCKET trevligt!! Lite shopping hann vi med också. Kan säga att Moa och lilla Vild numer har likadana kappor TACK Bruttan och tjejer för en mycket trevlig dag! ♥

Åh, så mysigt! Fina Bruttan med sina fina tjejer och så fina Villemoa med gulliga Moa och Puerto! *trycker också på gilla-knappen*

• Daa

Heloise: oj, nog hade jag förstått att snittet blev dramatiskt, men så dramatiskt!
    Hoppas att ni har fått ha en fin dag med underbara lilla Elise.

• Villemoa

Daa skrev 2010-10-23 16:28:41 följande:
      Åh, så mysigt! Fina Bruttan med sina fina tjejer och så fina Villemoa med gulliga Moa och Puerto! *trycker också på gilla-knappen*

Moa valde att vara med pappa idag men de höll sig till samma köpcentrum. Maken passade också på att träffa en kompis. Men snacka om att vi hade girlpower

• Norrskensflamman

Bästisen har lämnat sin tös här och själv åkt och göra en massa ärenden inför avresan. Sen kommer hon hit, vi ska dricka vin och käka ost o kex och snacka en massa. De sover över här. Imorgon ska jag med ungarna på FN-dagengrejs i Folkan, för ungarna ska sjunga några fredssånger med kören.

Maken har åkt till garaget och byta olja+filter på bilen. På måndag ska vi åka förbi en bilverkstad som ska prova de där avgashalterna igen, efter oljebytet.

Usch, jag är så less på bilskrället!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans