• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Im yours skrev 2010-10-22 22:27:47 följande:
    Hahaha ....... kom ihåg en grej med ord. En något berusad vän gick och funderade ........... Det heter en morot, flera morötter. Då måste det heta en kanot, flera kanötter. Mina vänner vad säger man egentligen i plural, kanotar eller? En kanot, flera ????????? Puss och kram allesammans. / Liz

*vink, vink*

Kanötter Det heter flera kanoter.

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-10-22 22:11:51 följande:
    Alltså hon den kärringen på jobbet som tror att hon är chef över mig och ekonomichefen, hon är en sån pain in the ass. Och pinsam. Hon är så jävla dålig på engelska. Inget fel med det, men när man ska korrespondera med högre chefer hos kunder så kanske man skulle ta hjälp av dem som har engelska som modersmål i företaget (vi har en sån) eller av mig t ex (jag är ingen expert men jag har pratat och korresponderat på engelska med kunder i 10 års tid dagligen samt läst 10 p på högskola, visserligen var det ett tag sen så pratet blir skruttigt men i skrift blir det begripligt iaf), men nej... istället skickar hon iväg såna mejl så varken jag eller kollegorna, än mindre engelsmännen fattar vad hon menar. Det är så j-a pinsamt    Och svaren hon får begriper hon inte heller, utan stressar upp mig och andra i onödan. FAstän jag säger att "om du läser lugnt o sansat så står det så här..." Nej, nej, hon har redan dragit en slutsats och ids inte ens lyssna på vad jag säger. GAaaaah   Daa: Ring FK måndag morgon och KRÄV att du får prata med din handläggare! Ditt ärende finns visst, du har ju fått ett brev! Muppchefen behöver ta och rycka upp sig.    

Vilken überkärring!! VARFÖR kan hon bara inte inse att hon inte är bäst på allt!? Pinsamt är bara förnamnet *fnys*

• lanovia 08

Tittar in en stund, hat inte hunnit fixa dator. Så mobilen som gäller, tycker det är jobbigt att sk riva här tex râkade ju pyret byta namn.

• Norrskensflamman
    Im yours skrev 2010-10-22 22:27:47 följande:
    Hahaha ....... kom ihåg en grej med ord. En något berusad vän gick och funderade ........... Det heter en morot, flera morötter. Då måste det heta en kanot, flera kanötter. Mina vänner vad säger man egentligen i plural, kanotar eller? En kanot, flera ????????? Puss och kram allesammans. / Liz

Kanoter säger jag.

Kul å se dig Im Yours   Kika in lite oftare vetja

Villemoa: Nja, jag kanske överreagerar. Karln kanske bara ville vara trevlig. Han blev nog mest smickrad över att jag lät honom känna sig duktig och att jag intresserade mig för hans jobb och yrkeskunskap. Men jag måste erkänna att jag är expert på det där: "Du som vet och är expert, hur är det egentligen med spindellederna...."  eller vad det nu kan vara.

Och så lite det där med oskyldig, dum, blekt, blondin: "Oj, varför bökar du med baksätet? Säg inte att jag hade glömt ta fram bälteshållarna... OJ, förlåt så mycket. Jag visste att det var nåt jag hade glömt..."*ser skuldmedveten ut, tittar under lugg och biter mig i underläppen, varpå jag lyser upp och utbrister:* "Men triangeln kom jag ihåg!!!" Ja, det är klart gubben smälter och börjar garva.

• Heloise

Dagen började bra, den omgjorda cpapen, fungerar och hon går ner i kolsyra.

Jag såg framemot en liten efter frullen tupplur med bästa bebisen och hade precis tagit upp henne och bäddat in oss, när kärringjävlarna från onsdagens test( hjärnstams autometrin) kom inrullande och skulle göra om testet( fick ju dålig läsning på ett öra). Alltså jag har aldrig varit så nära att klappa till nån förut, snyggläkaren den jävla fegisen höll sig undan.

Men tanterna pulade och joxade runt oss och gjorde testet ändå, jag fattar liksom inte poängen, det går fortfarande inte att få in öronsnäckorna i örat på henne, dessutom gjorde de på ett helt annat sätt den hör gången och även om signalerna går fram så vet de inte med vilken styrka etc. Jag sa att de får inte göra om det här testet igen förrens hon är stor nog för att ha de där jävla snäckorna i öronen som det är meningen!

Läkaren kom förbi sen och frågade hur testet gick, jag sa att det visste jag inte men att de var förbi och stökade runt i en timme och rev och slet i henne.

Då svarade han ja jag fattade att du skulle bli förbannad... mmm helt rätt! Kan jag få en dag ifred med henne utan tester, prover och ångest? Bara en dag av bebismys, utan tårar.

Nåja nu är Panzer här och vi ska kura ihop oss i sängen och sova sött. Imorgon ska vi bada Elise för första gången

Kram

• lanovia 08

Idag har en kompis hjälpt oss med e lite bar guld värt o vi fick litr gjort. Maken verkar bättre. Imorgon kommer svärisarna o hjälper oss. Fru bygg tack för rådet att ta hjãlp av andra. Det hjälpte mig att veta hur va skulle handskas med situationen.

• Villemoa

Heloise: ja, varför ska de envisas med att göra testet om snäckorna ändå är för stora?! Hoppas de låter bli henne imorgon så ni får ha en mysdag med första badet och allt!

Hur är det med dig och såret och allt?

• Villemoa

lanovia: jag tyckte det var lite charmigt med Pyrets omdöpning

Vad skönt att ni har bett och får hjälp!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans