• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

♥Puerto♥

Villemoa skrev 2010-10-22 14:31:23 följande:
    Kanske hon vänder på sig nu när hon fått ett nytt arbetsnamn När jag hör Puerto får det mig osökt att tänka på låten "Puerto Rico" med Vaya Con Dios :-d

• dfk

Tjihooo, nu är arbetsdagen slut!
    Nu blir det lite träning, sedan handling och matlagning till att pladask i soffan mys med familjen!
    Imorse snöade det stora stora snöflingor som la sig som ett fluffigt duntäcke, men nu är allt bortsmält. Får se vad det blir för väder i helgen.

Stora kramar♥

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-10-22 14:50:17 följande:
    Tur att buskatten ligger här i soffan bredvid mig, annars hade jag blivit tvungen att ge mig ut och leta. Askungen, du testade inte att leka Pippi med skurborstar också? Det gjorde jag. Puerto! Vänd på dig!

Nej jag var lite mer melodramatiskt lagd. Det där med den fattiga och hunsade stackars flickan som slet i sitt anletes svett...

...passade rätt bra när sedan mamma blev arg också.
    "Se där, orättvisa onda värld"

• Daa

*ser det framför mig*

passionsblomman skrev 2010-10-22 15:00:13 följande:
      Nej jag var lite mer melodramatiskt lagd. Det där med den fattiga och hunsade stackars flickan som slet i sitt anletes svett......passade rätt bra när sedan mamma blev arg också."Se där, orättvisa onda värld"

• passionsblomman

Men...OJ vad fint det blev ute helt plötsligt!  
    Det har spöregnat, Regn/snöblaskat och varit ganska otrevligt fram tills nu.
    Men nu kom solen!

• Aleta

Lilla Passion kämpar tappert vidare trots ovett och ont i ryggen. Ett tappert buret lidande!

Nu ringde jägaren på och visade upp "vår" mink också. Sorgligt, men bäst så tror jag. Den hade svält ihjäl snart. Han skulle vara mer uppmärksam de närmaste dagarna nu ifall det är så att det kommer en hel våg med minkar.

Nu har vi flyttat undan möbler, tavlor och lampa från matsalen, på måndag kommer målaren och ska börja med taket som blev förstört i vintras. Kommer du ihåg Blomman? Jag hade ju till och med borrat ett hål för att få ut vattnet. Undrar om han kan rädda de fina målningarna på väggen också, det kan nog bli värre.

• passionsblomman

Aleta, ja tappert!

När det gäller minken är jag inte ett dugg blödig. Skitbra att han fick den! det är en katastrof de har ställt till med, marodörerna och pappskallarna som släppte ut dem.

Ordfundering; heter det "svält ihjäl"? Heter det inte "svultit ihjäl"?
    Nu frågar jag INTE för att vara en så´n där anmärkare, utan för att jag plötsligt blir osäker och undrar. Hallå svenskläraret, hur ska det vara?
    (eftersom Aleta är minst lika ordintresserad som jag så vågar jag fråga utan att vara rädd att det tas illa upp)

Om jag kommer ihåg ert tak?
    Skojar du eller???
    Jag kommer aldrig att glömma er mardrömstakupplevelse!
    HOPPAS det går att rädda väggarna med!

• passionsblomman

Himmel! är klockan redan nästan 16.30?!
    Vi ska ju på handbollsträning!

*rusar och säger till sonen att packa sina saker*

• Ninnnis

Till och med jag kommer ihåg ert tak, Aleta. Jag minns att jag var så impad av Blommis som packade in sambo och son och åkte för att hjälpa er

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans