• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Heloise: underbara nyheter att de inte hittat nåt hos allas vår lilla fighter! Och vad den där läkaren anbelangar så kan han vara snygg bäst fan han vill så länge han gör det han ska!
    Jävla kärringar att sticka Elise så hon blöder   Tur att hon är duktig på att protestera och det med all rätt! Härligt att se både och i inlägg från dig!!

Hvidis: ååååh vad underbart med fladder!!
    Om allt är bra med bebisen vid ett ev snitt så kommer hon att läggas på mitt bröst så liiite snusa får jag ju vara med om.

• Villemoa

Inatt har det snöat massor här!! Vi har säkert en decimeter snö utanför fönstret, känns ju lite som i tidigaste laget. Men Moa är glad iaf

Fick igår ett meddelande om att en kompis åkt in till bb, hon väntar tvillingar och så sent som imorse hade inget mer hänt mer än att de ligger och väntar. De har en dotter också som är 1½ år så de kommer verkligen få fullt upp!

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-10-22 10:11:19 följande:
    Fru sy: det låter som att det är fogarna som bråkar med dig. Då kan det kännas i ryggen och ner i benet. Så har det gjort för mig. Om du känner dig lite orolig så ring bm, bättre att fråga och få svar än att undra och oroa sig! Kram

Tack Villemoa. Funderar på att ringa till bm i eftermiddag, samtidigt känner jag mig lite dum att ringa och fråga känns liksom inte som de kan svara så mycket. Hoppas att det bara är molvärk eller som du säger fogarna.

Här snöar det för fullt nu, det är vitt på marken men inte 1 dm precis. Är ju mysigt att sitta inne och kolla på det och det blir ljust och fint. Men känns lite konstigt med julkänslorna som kommer redan. Jag hoppas verkligen inte det blir så mkt snö iår som det var förra vinterna för jag tycker det var jobbigt med all skottning för att ta sig till och från jobbet, ner och elda ect. Men lite mysigt är det allt.

Nu känns det rätt beslut ang julmarknaden oxå, då kanske jag kommer ha ork till pepparkaks-, lussekattsbak och sy julgardiner när det är aktuellt. Sen kanske man kan börja sy till vårt egna lilla pyre efter RUL. Kan ju lägga det i en "säljahög" men vänta med att sälja det

• Fru Bygg

Åhh, vad skönt att höra att allt är bra med Elise!

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-10-22 10:18:51 följande:
    Inatt har det snöat massor här!! Vi har säkert en decimeter snö utanför fönstret, känns ju lite som i tidigaste laget. Men Moa är glad iaf Fick igår ett meddelande om att en kompis åkt in till bb, hon väntar tvillingar och så sent som imorse hade inget mer hänt mer än att de ligger och väntar. De har en dotter också som är 1½ år så de kommer verkligen få fullt upp!

Vad ska ni hitta på idag då Villemoa, ut och leka i snön? Hoppas det kommer gå bra för kompisen på förlossningen. Ja det blir nog fullt ös hemma hos dem sen med två små och en på 1 ½ år.

• Fru Bygg

Jag blir så irriterad på vissa människor ibland. Varför är det alltid så mkt snack om när man ska ha barn? Vi var iväg på jobbfest igår (20 pers) och folk som jag aldrig träffat frågade ut mig om det inte var dags för barn nummer två snart. Nu hade jag och min make tur att det gick så snabbt med första barnet, men det är ju inte säkert att det gör med nästa. Och vad vet de om det? Vi kanske kunde haft jättesvårt att få bra. Kan man inte vara lite finkänslig?

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-10-22 10:30:44 följande:
      Tack Villemoa. Funderar på att ringa till bm i eftermiddag, samtidigt känner jag mig lite dum att ringa och fråga känns liksom inte som de kan svara så mycket. Hoppas att det bara är molvärk eller som du säger fogarna.Här snöar det för fullt nu, det är vitt på marken men inte 1 dm precis. Är ju mysigt att sitta inne och kolla på det och det blir ljust och fint. Men känns lite konstigt med julkänslorna som kommer redan. Jag hoppas verkligen inte det blir så mkt snö iår som det var förra vinterna för jag tycker det var jobbigt med all skottning för att ta sig till och från jobbet, ner och elda ect. Men lite mysigt är det allt. Nu känns det rätt beslut ang julmarknaden oxå, då kanske jag kommer ha ork till pepparkaks-, lussekattsbak och sy julgardiner när det är aktuellt. Sen kanske man kan börja sy till vårt egna lilla pyre efter RUL. Kan ju lägga det i en "säljahög" men vänta med att sälja det

Känn inte att det är dumt att ringa, det är ju därför de finns. Just för att man ska kunna fråga en massa.

Jag har också julkänslor redan nu, jag brukar få det tidigt och lagom tills det är dags att pynta så har de försvunnit lite grann. I år kommer jag bara baka lussebullar och pepparkakor, det känns som att man kommer ha fullt upp ändå. Men det ska bli roligt att baka med Moa, förra året var hon lite för liten. Hon var mest intresserad av att äta pepparkakorna, konstigt nog.....

• Fru Bygg

Låter verkligen som du fattat rätt beslut ang julmarknaden.  Skönt att bara koncentrerad dig på att må bra och vila dig!

• Fru Bygg

Villemoa, jobbigt med bebis i säte. Men än kan hon ju vända sig. Låter som du har en bra inställning till snitt annars. det viktigaste är ju att ni får er lilla tjej och att ni alla får må bra!

• Fru E

Tittar in och säger att jag lever

Har möte resten av dagen och sedan lite AW hemma hos en kollega. Kör bil så slipper mygla med att jag inte kan dricka alkohol (eller kan och kan)

Hvidis-mysigt med fladder kände på väninnans mage i veckan och fick känna flera rejäla sparkar och vändningar *så coolt*

Fru Sy-låter som om det är fogarna som säger ifrån eller ryggen, kanske att du suttit still för mycket i en viss ställning

Villemoa-vilken envis liten tjej tror du gör helt rätt i att vänja dig vid kejsarsnitt. Jag hade nog inte sett det som något onaturligt utan så länge bebisen kommer ut så spelar det ingen roll hur

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans