• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

Ninnis: Jag tycker du låter så smart och stark. Att du orkar ta dig i kragen och styra över din känslor är så starkt! Men visst hoppas vi på att det är ett guldägg du har i magen.

• Soldemor

Här nere är det full storm, men djävulen på axeln sitter hårt och fint.

Nu skall jag åka hem och försöka få ihop livet och plocka bort de största dammråttorna innan mäklaren kommer kl 14. 18.30 åker vi på konfirmandläger. Lever jag i morgon kväll så tittar jag in en stund, blir nog abstinent annars.

Var med Loppan för vaccinering x 2 igår, och hon visade veterinären att här sticker man inte hur som helst, Hon fräste, väste, morrade och försökte bitas lite. Fröken jättestentuff!

Solde är nu hos sina extrapappor och myser. Hon gick direkt till sin tv-fåtölj och struntade i oss.

Tänker på alla och skickar iväg ett stort fång kramar!

KRAMKRAMKRAMKRAM!

• Fru Bygg

Ditt inlägg var alldeles solklart! (för mig iallafall!)

Ninnnis skrev 2010-10-22 11:03:30 följande:
    Om mitt inlägg ovan är helförvirrat och oförståeligt så skyller jag på att jag är lite snurrig efter en halvtimmes massage...
  • Ninnnis

Fru sy skrev 2010-10-22 11:07:02 följande:
    Ninnis: Jag tycker du låter så smart och stark. Att du orkar ta dig i kragen och styra över din känslor är så starkt! Men visst hoppas vi på att det är ett guldägg du har i magen.

Tack!

• Aleta

Ninnis, helt solklart och starkt att försöka styra sitt psyke. Det tror jag att man skulle försöka med oftare.

Ja, klumpiga kommentarer om barn, kommer inte de oftast från folk som inte har egna barn?
    Jag frågade själv när jag var strax över 20 år ett par om de inte tänkte skaffa fler barn än ett. I min blåögdhet så trodde jag att det blev barn hur lätt som helst. De upplyste mig faktiskt vänligt men bestämt om att det inte är så lätt och att de hade försökt men inte lyckats. Där blev jag satt på plats, men det var bra för då lärde jag mig något nytt. Vi fortsatte att vara vänner och de fick så småningom tre barn till.
    Däremot kan jag inte förstå kommentarer som "det var på tiden" när det är så lätt att säga "grattis" eller "vad roligt". Det är lite besserwisserfasoner över sådana uttalanden.

Hoppas allt löser sig med mäklaren Solde!

Här hemma har vi fått ett hjälpehjon, det läses Kulla-Gulla för fulla muggar, vi är redan inne på tredje boken. Självklart så blir dottern alldeles inne i detta och leker hjälpehjon, hon gör upp listor med alla sysslor hon har. Hämta ved, mjölka kor, bära vatten, koka gröt osv.
    Tur att vi var en sväng på Nordiska muséet när vi var i Stockholm så hon fick lite utlopp för det där. De har en jättefin lekavdelning där barnen får klä ut sig och leka att de levde för 100 år sedan. Det finns handelsbod och trädjur osv. Rekommenderas, fast man måste vara med och leka själv.

• Villemoa

Ninnis: tycker också du är jättestark som försöker styra ditt psyke. Inte helt lätt, minst sagt, sits du, Blommis och Fru E är i. Jag beundrar er! ♥

Fry sy: leka så mycket i snön kan jag inte men vi var ute på en liten promenad och gjorde snöbollar som vi kastade upp i luften Nu ligger Moa och myser bredvid mig i soffan och ser på film

Jag fattar inte varför folk måste vräka ur sig kommentarer om när man ska skaffa barn! Skaffa och skaffa, det är inget man bara skaffar sådär. Har en kompis som är ett år äldre än mig och hon får frågan hela tiden!

• Fru sy

Nu har jag pratat med bm, hon tyckte precis det lät som foglossning och/eller ligamenten som töjer sig. Så hon tyckte inte att jag skulle oroa mig. Så nu ska jag försöka göra son Ninnis och styra över mina tankar och inte oroa mig!

BM tyckte att jag skulle ta det lugnt, inte springa för mkt i trappor och tänka på hur jag sitter. Så det ska jag oxå göra.

I eftermiddag skall vi köra på fredags utflykt. Det är inte så avanserat, jag sätter mig i bilen, mannen kör någonstan som vi bestämt, kanske ett kort besök ngnstans sen kör vi hem igen. Inte så jobbigt utan jag klarar det bra och det betyder mkt att få komma ut lite.

Idag tror jag vi ska köra till Burger King. jag har ju inte varit sugen på sån snabbmat men kanske att just Burger King kan locka lite. Det är 6 mil dit Men mannen tyckte det var helt okej...

• Fru sy

Villemoa: Låter som ni har det mysigt där i soffan tillsammans du och dotter.

• Villemoa

Vad bra att du ringde Fru sy! Ett tips också när du ska sätta på dig och ta av dig byxorna är att du sitter ner för det påfrestar bäckenet jättemycket när man står upp och så kan det göra mycket ondare! Mysigt med fredagsutflykt!

• passionsblomman

Jag är så himla GLAD!

Jo, för sotaren kom ju hit. Den tredje av de som jobbar i den firman. Och mer noggrann, hjälpsam och tillmötsgående sotarpojke KAN det bara inte finnas att uppbringa. Jag tänker aldrig mer låta någon annan komma hit!
    Jädrar i havet vad han har arbetat med vårt igentjärade system! Jag med iofs, för vi har bla dragit ut vedförugnen och den var inte lätt. Hans stackars praktikant har också fått anstränga sig.

Jag uppskattar när kunnigt folk kan förklara saker för en utan att de samtidigt för en själv att känna sig som en komplett idiot.

Jag hade kunnat krama honom av tacksamhet, men det lät jag i ett ögonblick av sinnesnärvaro klokt nog bli att göra.  Man vill ju inte skrämma iväg honom.

Jag har utöver allt hans jobb, städat ur pannrummet så det känns lite mindre grisigt där. Efter att ha eldat i ca två timmar är de elementen nu varmare än de någonsin blev under hela dagen, kvällen och natten igår.
    OCH det ryker inte in.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans