• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru E

Fru Bygg-hörde av min kollega i veckan att det är kollegor på andra avdelningar som börjar undra om inte jag ska ha barn snart eftersom en kollega i min ålder ska ha det jaha vad ska man svara då?

• Fru sy

Fru Bygg skrev 2010-10-22 10:35:19 följande:
    Jag blir så irriterad på vissa människor ibland. Varför är det alltid så mkt snack om när man ska ha barn? Vi var iväg på jobbfest igår (20 pers) och folk som jag aldrig träffat frågade ut mig om det inte var dags för barn nummer två snart. Nu hade jag och min make tur att det gick så snabbt med första barnet, men det är ju inte säkert att det gör med nästa. Och vad vet de om det? Vi kanske kunde haft jättesvårt att få bra. Kan man inte vara lite finkänslig?

Ja visst blir man irriterad på att folk är på och frågar hela tiden. Att de bara tar det förgivet att barnen blir till när man vill. Men tror inte att jag själv tänkte så mkt på det innan vi hamnade i "barnverkstan", det har blivit så mkt mer uppenbart att man inte beställer barnen. Vi lät t.o.m bli att åka hem och hälsa på släkten under det året vi höll på för släkten var på och frågade någon förskräckligt, även om jag drack vin. Ibland rakt ut till oss och andra gånger mer finkänsligt till våra föräldrar. 

När mina föräldrar har berättat för sina kompisar att de ska bli mormor och morfar har de flesta svarat "det var på tiden" eller "jag har väntat på att du skulle säga det". Så trist att folk inte bara kan gratta och vara glada.

• Fru Bygg

Fru sy skrev 2010-10-22 10:43:01 följande:
      Ja visst blir man irriterad på att folk är på och frågar hela tiden. Att de bara tar det förgivet att barnen blir till när man vill. Men tror inte att jag själv tänkte så mkt på det innan vi hamnade i "barnverkstan", det har blivit så mkt mer uppenbart att man inte beställer barnen. Vi lät t.o.m bli att åka hem och hälsa på släkten under det året vi höll på för släkten var på och frågade någon förskräckligt, även om jag drack vin. Ibland rakt ut till oss och andra gånger mer finkänsligt till våra föräldrar. När mina föräldrar har berättat för sina kompisar att de ska bli mormor och morfar har de flesta svarat "det var på tiden" eller "jag har väntat på att du skulle säga det". Så trist att folk inte bara kan gratta och vara glada.

Visst är det konstigt att de kommenterar det så.

• Ninnnis

Fru Bygg skrev 2010-10-22 10:35:19 följande:
    Jag blir så irriterad på vissa människor ibland. Varför är det alltid så mkt snack om när man ska ha barn? Vi var iväg på jobbfest igår (20 pers) och folk som jag aldrig träffat frågade ut mig om det inte var dags för barn nummer två snart. Nu hade jag och min make tur att det gick så snabbt med första barnet, men det är ju inte säkert att det gör med nästa. Och vad vet de om det? Vi kanske kunde haft jättesvårt att få bra. Kan man inte vara lite finkänslig?

• Fru Bygg

Fru E skrev 2010-10-22 10:42:04 följande:
    Fru Bygg-hörde av min kollega i veckan att det är kollegor på andra avdelningar som börjar undra om inte jag ska ha barn snart eftersom en kollega i min ålder ska ha det jaha vad ska man svara då?

Ja, jag funderade igår hur man skulle svara på ett bra sätt. Nu är ju vi inte i samma sits som er, men jag ogillar frågan ändå. Det är ju inget som är säkert på att det kommer gå smidigt för oss igen när det är dags.

Förstår att frågan måste vara extra jobbig för er. Men nu ska det ju komma världens största plusvåg!!!!!! Håller alla tummarna för dig, Ninnnis och blommis!!

• Ninnnis

Hej Fru E!

Jag svarar på ditt sms här istället.

Jag har inga direkta symptom. Inte mer än vad jag har haft under hela behandlingsperioden pga alla hormoner etc. Jag känner mig extremt ogravid.

Själv då?

• Fru E

Ninnis-likadant här men vet inte vad jag kan förvänta mig efter 2 1/2 dag heller ähh symtom betyder inte ett jota man blir bara uppstissad av dem så det så!

Nu möte!

Kram & på er!

• Ninnnis

Det är ganska intressant hur psyket fungerar. I början av ruvningen kändes det jättepositivt och jag hade stor tilltro till att det skulle lyckas. När vi sedan fick veta att det inte blev några eskimåer så föll allt. Nu är jag helt övertygad om att det inte har funkat.

Men den faktiska situationen har ju egentligen inte förändrats alls. Embryot i magen är ju precis detsamma som i början när jag var övertygad om att det var ett guldembryo som säkert skulle fästa. Om det hade fryst ner de fem andra embryona på dag 3 när de fortfarande såg fina ut hade det fortfarande känts bra. Sedan hade de kanske inte klarat upptiningen pga bristande kvalitet, men det hade jag ju inte vetat nu. Så det enda som har förändrats är ju mina tankar och min inställning. Och det är ju faktiskt något som jag kan styra över, till skillnad från huruvida embryot fäster eller inte.

Jag vet inte om ni förstår något av mitt svamlande, men nu är det jag som tar mig i kragen och ser till att styra mitt psyke i rätt riktning!

• Soldemor

Fru E skrev 2010-10-22 10:42:04 följande:

Sköt er själva, typ?

• Ninnnis

Om mitt inlägg ovan är helförvirrat och oförståeligt så skyller jag på att jag är lite snurrig efter en halvtimmes massage...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans