• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-22 22:03:10 följande:
    Japp, sjöng heter det. Sjunga, sjöng, sjungit.Japp, kollar Idol! Minnah är grym! Sen gillar jag Jay och Geir också
    Ja, det var det jag kände också. Tack Blommis och Villemoa

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-10-22 22:03:45 följande:
    Ja, det var det jag kände också. Tack Blommis och Villemoa  

För allan del

Håller med dig Blommis om att man kan bli osäker på en del ord.

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-10-22 22:05:22 följande:
    *går och häller upp lite mer vin*  

Ta ett för mig också!

• passionsblomman

Men Flamman! Vilken berättelse! Ursäkta, men jag måste skratta. Vilken kontrast i reaktioner!

Kärat ner mig? Nja, tjärat ner mig mer isåfall. Och det i själva pannrummet så till den grad att känslan att det kanske finns en räddning därifrån kändes som en stor befrielse. dessutom har så många karlar tilltalat mig i ämnet värme och eldning och då alltid låtit som att jag antagligen inte fattar någonting alls själv, så att bli adresserad utan överlägsen gubb-attityd (den finns även hos yngre grabbar) var väldigt omväxlande.
    För övrigt är pojkarna som har jobb så unga nuförtiden. Första sotarkillen som var här höll jag på att fundera på om han hade velat ha ett glas O´boy och en limpmacka till mellis.

• Norrskensflamman

Alltså hon den kärringen på jobbet som tror att hon är chef över mig och ekonomichefen, hon är en sån pain in the ass. Och pinsam. Hon är så jävla dålig på engelska. Inget fel med det, men när man ska korrespondera med högre chefer hos kunder så kanske man skulle ta hjälp av dem som har engelska som modersmål i företaget (vi har en sån) eller av mig t ex (jag är ingen expert men jag har pratat och korresponderat på engelska med kunder i 10 års tid dagligen samt läst 10 p på högskola, visserligen var det ett tag sen så pratet blir skruttigt men i skrift blir det begripligt iaf), men nej... istället skickar hon iväg såna mejl så varken jag eller kollegorna, än mindre engelsmännen fattar vad hon menar. Det är så j-a pinsamt    Och svaren hon får begriper hon inte heller, utan stressar upp mig och andra i onödan. FAstän jag säger att "om du läser lugnt o sansat så står det så här..." Nej, nej, hon har redan dragit en slutsats och ids inte ens lyssna på vad jag säger.

GAaaaah

Daa: Ring FK måndag morgon och KRÄV att du får prata med din handläggare! Ditt ärende finns visst, du har ju fått ett brev!

Muppchefen behöver ta och rycka upp sig.

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-22 22:09:20 följande:
    Men Flamman! Vilken berättelse! Ursäkta, men jag måste skratta. Vilken kontrast i reaktioner! Kärat ner mig? Nja, tjärat ner mig mer isåfall. Och det i själva pannrummet så till den grad att känslan att det kanske finns en räddning därifrån kändes som en stor befrielse. dessutom har så många karlar tilltalat mig i ämnet värme och eldning och då alltid låtit som att jag antagligen inte fattar någonting alls själv, så att bli adresserad utan överlägsen gubb-attityd (den finns även hos yngre grabbar) var väldigt omväxlande.För övrigt är pojkarna som har jobb så unga nuförtiden. Första sotarkillen som var här höll jag på att fundera på om han hade velat ha ett glas O´boy och en limpmacka till mellis.
    Förstår precis!

Jag hade dock en pelletsbrännarexpert här och han sprang här i två års tid och var så trevlig så... Han blev tom tjenis med min farsa

Min make säger att det går inte att släppa lös mig bland karlar, jag fattar inte vad han menar. Han säger att jag är slipad *höjer ögonbrynen och ser oskyldig och oförstående ut* Tydligen är jag FÖR trevlig, för karln på Bilprovningen ville tydligen se mig där igen... Jävla kåta gubbjävel.... Oj, förlåt!

• Norrskensflamman

Vinet var slut Villemoa Maken tyckte visst det var ett gott vin... Nåja, jag går och tar mig en kopp te med Rigabalsam istället. Tar i en extra skvätt för dig också!

• Im yours

Hahaha ....... kom ihåg en grej med ord. En något berusad vän gick och funderade ........... Det heter en morot, flera morötter. Då måste det heta en kanot, flera kanötter.

Mina vänner vad säger man egentligen i plural, kanotar eller?

En kanot, flera ?????????

Puss och kram allesammans. / Liz

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans