• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Précis vad jag skulle skriva! De där femkronors gosedjuren har stora härliga tvättlappar/ettiketter som prasslar härligt när de är pyttesmå. (oj, vilken rörig mening, hoppas att du förstår!)

Villemoa skrev 2010-10-23 16:41:42 följande:
      Du får absolut inte missa att köpa deras små tvättlappar/handdukar, 10st/29:-. Vi uppdaterade med två nya paket och slängde en massa vi hade sen Moa. Badbalja kanske, sängkläder till spjälsäng.
  • Norrskensflamman

Det blev ingen tupplur Mina päron kom hit på besök precis när jag skulle gå och lägga mig. Ja, ja, sova får man väl göra i graven då.

• Villemoa

Fick precis reda på att en kompis ikväll fått tvillingflickor Båda vägde över 3kg. Nu har hon tre tjejer

• Heloise

Härligt med bruttan och minbruttor-mys Villemoa

Vila och ta det lugnt Daa, Axel och Fälga vill att du sussar gott.

Elise har till sin stora avsky fått sig en första tvagning, herre min je vad hon skrek och fäktade med armar och ben. Hon vart jättearg Vi var lyriska, mera skrik och arg bebis är det bästa vi vet Sen efter badet så låg hon och tittade på oss med vidöppna ögon jättelänge( har inte hänt förut). Bad= chock= vaken bebis. Det kanske är tekniken, ett bad då och då för att väcka upp koma-bebben

Hon luktade ljuvligt efter ett litet bad och håret är fritt ifrån fosterfett, mammasnusk och svett.

Däremot har hon varit strulig idag, och co2( kolsyran/koldioxiden) gick upp med den modifierade cpapen, den sjönk lite när de gick över till cpap och satte högre tryck. Men jag vet inte, allt är ju så bra förutom det, det driver mig till vansinne. Varför andas hon inte ut? Funderar på att köpa ett profylaxband åt henne, andas ut och andas in

Annars en mysig familjedag, som avslutades med ren och vaken bebis

Pappan filmade badet och ska lägga upp på youtube sen( hemma datorn är snabbare) så han länkar den tiller så får ni se på arg minibebis.

Puss

• Soldemor

Im yours skrev 2010-10-22 22:27:47 följande:
    Hahaha ....... kom ihåg en grej med ord. En något berusad vän gick och funderade ........... Det heter en morot, flera morötter. Då måste det heta en kanot, flera kanötter. Mina vänner vad säger man egentligen i plural, kanotar eller? En kanot, flera ????????? Puss och kram allesammans. / Liz

>Kanoter!

• Soldemor

Villemoa skrev 2010-10-22 23:19:00 följande:
    Ja, ska nog också ta och gå och sova. Ska ju träffa Bruttan imorgon!! Sleep tight, don´t let the bad bugs bite! ♥

Bed bugs, inte bad bugs!

• Soldemor

Har kört hårt med konfirmanderna här nere i stormen. Nu känns det som sängdags sedan väldigt länge. Något senare idag åker vi till Falkenberg där det skall sovas i hotellsäng.

God natt!

*gäspar stort*

Härligt med arg bad-bebis!

• Ninnnis

Alltså...

Jag hade ett CB liggande hemma så jag smygtestade imorse. Det var ett plus...

Jag vet inte om det är tillförlitligt eftersom vissa menar att ägglossningsprutan kan sitta i upp till 14 dagar och ge falskt plus. Det känns helt overkligt. Vi vågar inte riktigt tro på det utan inväntar tesdagen imorgon, men det var helt underbart att se ett plus för första gången i mitt 33-åriga liv...

• Aleta

Spännande Ninnis!!! Det är ju en plusvåg har vi bestämt, så det måste sitta i!

Härliga Elise, hon kan minsann säga ifrån!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans