• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman
    Daa skrev 2010-10-24 19:51:10 följande:
    Jaa, vi trivdes bra! Tyckte inte det var rörigt, utan snarare sådär som det ser ut på ett ställe där folk lever och rör sig. Hemtrevligt. Mysigt. Välkomnande. Kommer ni förbi oss på en kaffe kommer ni att märka att vi har liknande organisation på våra prylar.
    Ha ha! Vi kommer förbi och inspekterar, var så säker Maken tyckte Skäggmannen var jättetrevlig, och att du är det, det visste han ju redan
  • Daa

Detsamma, hälsar maken och tillägger att han faktiskt är ovanligt skäggig idag.

Norrskensflamman skrev 2010-10-24 19:57:06 följande:
    Ha ha! Vi kommer förbi och inspekterar, var så säker Maken tyckte Skäggmannen var jättetrevlig, och att du är det, det visste han ju redan

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-24 19:50:31 följande:
    .Men du, lägg bort den känslan och lita på att vi andra gläder oss med dig!
    Håller med Blommis!!

Jag gläds åt ALLA plus här i tråden! Och Ninnis, du är verkligen värd ett fett plus

• Fru sy

Ninnnis skrev 2010-10-24 10:22:23 följande:
    Alltså...Jag hade ett CB liggande hemma så jag smygtestade imorse. Det var ett plus...Jag vet inte om det är tillförlitligt eftersom vissa menar att ägglossningsprutan kan sitta i upp till 14 dagar och ge falskt plus. Det känns helt overkligt. Vi vågar inte riktigt tro på det utan inväntar tesdagen imorgon, men det var helt underbart att se ett plus för första gången i mitt 33-åriga liv...

Hoppas så innerligt att ni får plus imorgon oxå Ninnis!

• Fru sy

Fru E skrev 2010-10-24 10:56:18 följande:
    Om jag ska vara lite ego så har jag svårt att tänka mig att vi lyckas, pessimistiskt men med största sannolikhet sant......som grädde på moset fick pappa ett telefonsamtal när de var nere här igår och min mormor gick bort igår natt Hade hoppats få berätta för henne att även vi skulle kunna ge henne ett barnbarnsbarn men men..... Nu kallar huliganerna till brorsbarn!

Vad sorgligt med din mormor. *Ger dig en stor kram*

• Norrskensflamman

Sådär, nu har jag hjälpt flickorna med sina hemspråksläxor, tvättat och nattat dem och sitter här med ett glas vitt och en wienerlängd så här på söndagkväll.

Det där myset med bästa väninnan igår blev inte riktigt så som jag hoppats. Hon blev kidnappad av andra vänner, så jag tog hand om hennes dotter igår kväll. De skulle ändå sova över här, så det var helt okej. Ungarna lekte, jag tvättade och badade alla tre kidsen och nattade dem. Väninnan släppte de först vidd 22-tiden. Då var både hon och jag så trött att vi drack två glas vin, surrade lite tillsammans med min make och halvslumrade i soffan coh sen gick vi och sova. Så det där tjejmyset, bara hon och jag med en massa snack, det uteblev. Idag har vi dock mojjat på lite. Men jag är ganska slut ikväll känner jag så nu ska jag vila. Och dricka lite vin UTAN att ha dåligt samvete.

• Fru sy

Idag har vi varit inne på jourvårdcentralen här. Jag hade ont i magen och ryggen igår och kunde inte sluta oroa mig. Det gjorde liksom ont högre upp i magen men svårt att säga var. Tror det är så det brukar kännas när jag får urinvägsinfektion. Men jag har alltid konstiga symtom då och de brukar gå över och komma tillbaka mycket senare och då har det ibland gått upp i blåsan och njrarna.

Det var lite bakterier i urinen så läkaren lät osäker. De ville skicka på odling. Men eftersom det bara var 1½ timme sedan jag hade kissat tyckte jag inte att det provet kändes pålitligt. Så imorgon ska jag ta mig iväg till vårdcentralen här och göra nytt test med morgonurin. Vill ju inte äta tabletter om det inte är något men inte förbi se det och så få det i njurarna om ett tag.

• Norrskensflamman

Fru Sy. Låter klokt att ta ett morgonurinprov och låta dem analysera det.

Hoppas det inte är urinvägsinfektion, men bra att du kollar upp det och motar Olle i grind s a s.

Kram!

• Norrskensflamman

OJ! Nu sa maken som just gick ut på balkongen för att röka att "det här är sista paketet cigaretter jag köper". Shit, synd att jag inte hade några vittnen här som hörde det :-/

Jag konstaderad nämligen lite försynt att denna månad har han rökt för över 600 kr (ibland är det mer). Han blev sur när jag sa det, men nu kom denna kommentar. Så någonstans gick det in i skallen hur onödigt det är att bränna upp 600-1000 kr/ månad

• passionsblomman

Ea, fy vad tråkigt med mormor!

Min farmor fick aldrig se min son heller. Hon tog sitt sista andetag medan jag höll henne i handen och jag satt och kände bland de första av sparkarna i magen. En otroligt stark stund.

Imorgon blir det spännande två gånger-både när jag ska få höra hos gyn ifall där är några folliklar än, och när jag kommer hem därifrån och får veta hur det gått för Ninnis.

Heloise, haha, Arga Babyn Ryter Till, rena boktiteln!

Fru sy, ja se till att få odlat och kollat!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans