• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Nu har jag kört fram och tillbaka till Kalmar.
    Bara för att få veta att det -än så länge-bara finns tre stackars folliklar. En på ena sidan och en på andra.
    "Oj då det här var ju snålt" som gyn sa.

Så nu har jag

*sagt ett käckt "jamen du sa att det alltså kan dra igång lite senare ibland och att det inte är kört, så då är det ju inten idé att deppa ihop"

*Gått till bageriet bredvid mottagningen och köpt tröstfika

*åkt hem med en bedövad känsla men bestämd över att inte gråta.

*ringt sambon-och storgråtit. (vem fan trodde jag att jag skulle lura?)

Ja, och så måste jag ju prata med er såklart.

Det är ju så att de kan ändra dosen av Menopuret och hon skulle ringa CvL redan idag, förutom att de får mitt blodprov på posten imorgon. Jag skulle bli väldigt förvånad ifall de inte ringer tillbaka idag och meddelar att jag ska gå upp på maxdos.

Sedan får jag alltid mina frågor i skallen när jag redan gått därifrån. Kanske för att allt går så fort där. det är liksom aldrig "ja, är det nu någor du undrar?" utan "jaha, då hör vi av oss med hur det blir"
    Så nu undrar jag om man tex kan få spruta fler dagar än tio och dra ut på det, eller om man får nöja sig med den ynka skörd man får. Inte kom jag mig för att fråga om och isåfall när jag ska komma tillbaka på nytt VUL. Det måste jag ju rimligen antar jag.

Och jag vet jag vet jag veeeet att "det räcker med ett guldägg" men jag vet också att de ju vill ha fram ett tiotal-inte tre-och att mina nio folliklar sist bara blev två embryon som dög till slut. Så det känns inte så kul just nu.

• Fru Bygg

Skickar en stor stor kram till Blommis! Vet inte vad jag ska säga, så jag kramar om lite extra!

• Ninnnis

Blommis, men vad sjutton?! De säger ju iofs att Menopur ofta ger färre men bättre ägg än tex. Puregon. Förmodligen får du höjd dos vilket förhoppningsvis leder till fler fina folliklar. Har du fått tid för ett nytt VUL?

*kramar om* 

• Aleta

Kram, kram, kram Blomman!
    Hoppas de ringer snart och ger besked hur du ska göra med doserna. Så jobbigt att gå där med frågorna snurrande och bara vänta.
    Jag önskar vi bodde närmare varandra!

• passionsblomman

Tack för kramar och omtanke hörni!

Jag är ju i ett läge där jag fatiskt inte kan göra nånting alls själv för att påverka det som ska hända, så jag gör väl bäst i att försöka låta bli att deppa och istället hoppas att det kan ordna till sig. Men det är en långdragen nervpärs det här.

• Villemoa

Ååh Blommis, vet inte heller vad jag ska säga så jag skickar MASSOR MED KRAMAR!!!! ♥

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-25 10:44:42 följande:
    Tack för kramar och omtanke hörni! Jag är ju i ett läge där jag fatiskt inte kan göra nånting alls själv för att påverka det som ska hända, så jag gör väl bäst i att försöka låta bli att deppa och istället hoppas att det kan ordna till sig. Men det är en långdragen nervpärs det här.

Jag vet hur jobbigt det är att inte deppa ihop Varma kramar och tankar till dig!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans