• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

vi får väl se.

passionsblomman skrev 2010-10-25 12:17:46 följande:
    Hugga av dig händerna? Nej söta Lanovia, gör inte det!

• Ninnnis

lanovia 08 skrev 2010-10-25 12:15:45 följande:
    Håller på att smälla av här. Är så nervös och nyfiken för Ninnis och Herr Ninnis skull!Gode gud låt pluset vara kvar.Snälla Ninnis smsa mig med!!! snälla! Jag kommer inte kunna vänta till imorgon.Vet ni alla plus i denna tråd är underbara mirakel som gör mig jätteglad. Sedan finns det 3 personer som har fått kämpa extra mycket som jag skulle kunna hugga av mig händerna för bara de kan få ett plus. En utav dessa kommer kanske få ett ikväll, jag håller på att börja gråta bara av glädje, nervositet och vanmakt.

Jag håller med Blommis, spara händerna!

Härmed utlovas sms om jag inte hinner in direkt!

• lanovia 08

Tack!

Ninnnis skrev 2010-10-25 12:22:18 följande:
      Jag håller med Blommis, spara händerna! Härmed utlovas sms om jag inte hinner in direkt!

• lanovia 08

Fru sy vad skönt att allt var bra hos doktorn.

• lanovia 08

Det blir långsamt bättre i huset och verkar också som att maken långsamt tar sig åt rätt håll. Men det tar ju tid innan symptomen bara försvinner helt.
    Han får sådan fruktansvärd ångets mellan varven. Men nu har han ju kollat upp läget och vet att han inte är döende. Så det är bara för mig att påminna honom.

Fru Bygg skrev 2010-10-25 07:59:54 följande:
      Varsågod gumman! Jag har varit i samma sits och fick då samma råd. Hoppas ni får ordning nu så ni mår bättre! Många kramar till er alla!

• passionsblomman

Jag satt här och sa till sambon att det är så jädra frustrerande det här, för allt annat man gör brukar liksom vara att ju fler ggr man gjort det, desto säkrare blir man på sin sak. I det här racet så är det istället så att det finns så många Om Ifall och individuella Kanske att man ta mig tusan blir SÄMRE på att veta vad som gäller-eftersom inget egentligen verkligen gäller och inget är hugget i sten.

Kroppen kör sitt eget spel med en och det enda man kan göra är att färsöka hänga med. Under tiden tar man en huvudvärkstablett och önskar det fannsen dito för själen och sinnesfriden.

Jag märker också att jag bär på en idiotisk känsla att på något vis vilja kunna "leverera" till min sambo, så att vi får valuta för alla pengar vi plöjer ner i det här. Och att jag innerst inne någonstans är rädd att en dag få i ansiktet "fattar du vilken bra ekonomi vi skulle haft ifall du inte envisats med det här och jag ville egentligen aldrig"
    HELT knäppt, och det har min sambo nogsamt-och ganska upprört förklarat för mig, men sådana tankar och känslor väller upp i mig rätt som det är.

• Norrskensflamman

Blommis: Bamsekramen till dig! *kramar om ordentligt* Frustrerande alltihop och inget du kan göra åt saken heller. Bara go with the flow och hoppas att det kommer ut nåt bra från det. Och hur lätt är det att tänka så...

Ninnis: Ska du verkligen rida idag? Nä, jag tycker du ska skippa ridningen och hänga på BT med oss istället

Fru Sy: Så bra att det inte var uvi.

Min äckliga bil (den gamla) är på bilverkstan. Maken bytte olja+filter i helgen, men det är fortfarande för höga avgasvärden på den. Är rädd att de nu plockar isär en massa och byter delar och grejar och ändå inte får till det. Ser hur tusenlapparna flyger iväg
    Fan, jag får ont i magen bara jag tänker på det.

Har blivit bjuden på lunch på restaurang av maken och det var himmelskt gott. Flundra åt jag. Mums!

• passionsblomman

Flamman, jag körde vår bil idag och sa till sambon i telefon sedan att "jag tycker det låter väldigt om bromsarna?"
    Ja det gör det säger han då och meddelar att bilmekanikern påpekat att bromsskivorna är slut. jhaaaaa, men DET passar ju bra, efter att vi lagat bränslepumpen och allt vad det var, då när bilen stannade hela tiden, sedan bytt stötdämparna månaden därpå och nu alltså bromsskivor...BRA! Sa jag att vår diskmaskin är trasig? Och att en IVF kostar 22 000. Snart är det jul, allt är frid....

• Ninnnis

Blommis, det är en ruggigt jobbig berg-och-dal-bana det här. Jag känner igen många av dina tankar. Och det enda jag egentligen kan göra är att hålla tummarna krampaktigt för att det går vägen för er. *kramar hårt*

• Ninnnis

Lanovia, hoppas din make snart mår bättre nu när han tar det lite lugnare. Kram på er!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans