• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Norrskensflamman skrev 2010-10-25 13:37:12 följande:
      Låter som en god idé! Rid lätt min vän och stå i fältsits när det är dags för galopp. Och fall INTE av!!

Jag lovar!

• Villemoa

Muspussar...*vrider mig av skratt* ja jag undrade just vad för slags pussar det kunde vara i ett stall....haha

• Villemoa

Åh vad irriterad jag blev nu! De ringde precis från spec mödra och ville ändra dag för vändningsförsöket från måndag till tisdag. De hade två till förutom mig inbokade på måndagen så de ville undvika lång väntetid. Visste de inte om detta när de bokade in mig från första början?? Jag ringde ju tom i fredags för att försöka ändra på tiden, kunde de inte sagt nåt då?  Mina föräldrar ska ju komma hit och vara barnvakt så nu måste jag be dem komma på måndagen istället för på söndagen som de tänkt först.
    Vill ju bara få det här överstökat och inte vänta en dag extra!! Iofs får ju bebisen en dag till på sig att vända sig självmant.

Missförstå mig rätt nu men nu är jag less på att vara gravid, less på att hon inte vänt sig, less på att gå och fundera på om hon tänker göra det eller inte, less på att vänta tills vändningsförsöket, less på att ha halsbränna, less på att sova dåligt om nätterna. Blääääh!!

Så nu har jag varit lagom ego och kräkts klart!

• Norrskensflamman

Kräks på du Villemoa. Jag förstår din frustration. Nu på sluttampen så brukar man va mäkta less på  alltihop. Just att man sover så dåligt på nätterna gör ju att all ork och all gnutta god humör bara försvinner. Kram från mig! Nu är det inte länge kvar. Häng i!!

Nu fick jag samtal från verkstan. De har inte kommit underfund riktigt vad som är fel med min bil, men de måste ev byta katalysator... De vet inte riktigt... Nu är de uppe i 500 kr för jobbet (ex moms förstås) med felsökning, och en ny katalysator kostar 1100 ex moms, sen jobbet på det. Min make håller på att gå upp i atomer!!Samtidigt blir det svårt att sälja en bil som inte gått genom besiktninen och har körförbud om två veckor. Då får man inte många kronor för den bilen misstänker jag.
    Gaaaah, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag HATAR bilar och bilreparationer

Och maken blir helt rabiat, precis som att det är MITT fel. Och gapar att "varför måste jag hålla på med detta, fixa själv" Med det menar han att ringa och komma överens med bilfirmorna och grejja. Men hallå, jag jobbar och han går hemma just nu. Dessutom så begriper han mer om bilar än mig. Tillmig kan reparatören säga vad som helst och jag sväljer det. Sen jävlar börjar maken gapa om att jag skulle inte gått med på ditten och datten, jag skulle sagt si eller så, bla-bla-bla.
    Jag tycker faktiskt han kan ta ansvar för bilarna, han tar ju t ex inte sin hand i tvätten, ungarnas läxor, föräldramöten, packar ryggsäckar med skridskor, matsäckar, fixar med kläderna och annat. Det är min grej. Ska jag måsta ta hand om bilarna nu också... Näe, då vill jag inte vara med mer!!

• Villemoa

Flamman: jobbigt med eländesbilen! Håller med dig om att gubben kan ta hand om bilarna eftersom han kan mer. Då behöver han ju heller inte bli irriterad på dig när du gått med på saker som han tycker är dåliga. Dessutom får han ju träning i att fixa saker och ting själv. Kram på dig!

• Aleta

Trist med bileländet, man vill inte ens tänka på vad de kostar att ha egentligen.

• passionsblomman

Gyn ringde tillslut tillbaka och precis som jag trodde så vill CvL nu ha upp mig på maxos på Menopuret. Bara att blanda starkare lösning, injecera med glad min och hoppas på bättre händelseutveckling till på torsdag då det blir nytt VUL.

Hon bedyrade att det mycket väl kan hända grejor till dess. Jag hör vad hon säger, men tror henne när jag ser det.

• passionsblomman

-)/%(%¤#Σ‡ξ/%¤#(%(/)&%=≠ψ(/%Ξ)/ω%)%)ΨBilskrälle!

-)/%(%¤#Σ‡ξ/%¤#(%(/)&%=≠ψ(/%Ξ)/ω%)%)ΨKarlskrälle!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans