• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

TACK för alla grattis!

Det känns helt underbart, men samtidigt helt overkligt. Måtte det nu bara gå vägen! Vi har dock bestämt oss för att njuta av varje dag och av det faktum att jag faktiskt är gravid just i detta nu. Skulle det skita sig så får vi ta det då. Detta har vi väntat på så länge att ingen oro i världen ska få förta vår glädje. Inte nu i alla fall, så länge det inte finns någon konkret anledning till oro. Jag tyckte förresten du uttryckte det bra häromdagen, Andbeyond.

Jag är så lycklig över att jag och min älskade make får uppleva detta tillsammans. Det har varit en lång och fruktansvärt jobbig resa, men nu är vi äntligen här.

• Ninnnis

Flamman, stor kram till dig. Hoppas maken tar sitt förnuft till fånga och har vett att uppskatta vilken underbar fru han har. *kram*

Fru E, det där med symptom tror jag inte man ska hänga upp sig så mycket på. Jag har inte haft några direkta symptom alls. Lite molande av och till och lite annorlunda känningar i brösten, men inte mycket. Själva brösten brukar faktisk vara mer ömma innan mens när jag inte är gravid. På ett sätt vill man ju ha en massa symptom, men hade det molat/värkt mycket i magen så hade man ju å andra sidan blivit orolig att det är något fel. Jag håller tummarna och tror att AH är grejen för er!

Blommis, kanske Menopur är the shit? *heja heja folliklarna*

• Villemoa

Ninnnis skrev 2010-10-26 10:01:20 följande:
    TACK för alla grattis! Det känns helt underbart, men samtidigt helt overkligt. Måtte det nu bara gå vägen! Vi har dock bestämt oss för att njuta av varje dag och av det faktum att jag faktiskt är gravid just i detta nu. Skulle det skita sig så får vi ta det då. Detta har vi väntat på så länge att ingen oro i världen ska få förta vår glädje. Inte nu i alla fall, så länge det inte finns någon konkret anledning till oro. Jag tyckte förresten du uttryckte det bra häromdagen, Andbeyond.Jag är så lycklig över att jag och min älskade make får uppleva detta tillsammans. Det har varit en lång och fruktansvärt jobbig resa, men nu är vi äntligen här.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Detta är så underbart så det finns inga ord!

• Ninnnis

Fru E, jag kan tillägga att jag var helt övertygad om att det inte hade funkat fram tills jag såg plusset i söndags. Jag har helt enkelt inte känt mig det minsta gravid under ruvningen. *pepp pepp*

• Ninnnis

Jag ringde BM idag, eftersom man tydligen ska gå på hälsosamtal i vecka 6. DET kändes helt surrealistiskt! "Hej, det är så att jag är gravid..." What?! Vem? Är du säker på att du inte hittar på nu?

Vi ska dit på hälsosamtal den 9 november och inskrivning den 3 december. Hoppas inte det har blivit jinxat nu bara... Egentligen tror jag inte på sådant, men samtidigt känns det som vi går händelserna i förväg. Men BM ville boka in det, så då är det väl normalt tillvägagångssätt, antar jag.

• Leksi

Nu har jag också hunnit se filmen när Elise premiärbadar - helt ljuvlig är hon! ♥ Och så fantastiskt liten.

Stora kramar till dig Flamman! Jag är imponerad av att du orkar kämpa så för att hålla ihop familjen. Din make gör det sannerligen inte lätt. Hoppas han surat klart snart för den här gången.

Kramar om Blomman, åh vad jag hoppas för er skull.

Hur kändes det att åka till jobbet idag Ninnis och låtsas som ingenting? Minns att jag själv tyckte det var väldigt märkligt, hela ens liv hade förändrats för alltid men utåt skulle man vara som vanligt... Underbart bekymmer dock! Mysigt att gå runt med den vetskapen ju.

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-10-26 10:01:20 följande:
    TACK för alla grattis! Det känns helt underbart, men samtidigt helt overkligt. Måtte det nu bara gå vägen! Vi har dock bestämt oss för att njuta av varje dag och av det faktum att jag faktiskt är gravid just i detta nu. Skulle det skita sig så får vi ta det då. Detta har vi väntat på så länge att ingen oro i världen ska få förta vår glädje. Inte nu i alla fall, så länge det inte finns någon konkret anledning till oro. Jag tyckte förresten du uttryckte det bra häromdagen, Andbeyond.Jag är så lycklig över att jag och min älskade make får uppleva detta tillsammans. Det har varit en lång och fruktansvärt jobbig resa, men nu är vi äntligen här.

Helt rätt inställning Ninnis. Underbart
    Nu vet ni ju att ni KAN bli gravida!! Bara det är ju värt att korka upp champangen för

Kram igen!!!

• Fru E

Ninnis- hur lång tid tog det för er nu innan plusset
    Ja det där med symtom är en hel djungel men tror att jag jar tutat i mig själv att det borde kännas annorlunda om man lyckats *knäppt jag vet*

Flamman-stor kram!!! Både jag och maken kan bli tjuriga men vi försöker båda två att räcka ut handen och bli sams, inte lätt ibland. Låt honom tjura vidare

• Fru E

Heloise-så roligt att få se filmen om Elise första bad

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans