• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Ja du, det låter som om den ryggen bär på ganska mycket just nu, blommis. Kramar om och trycker lite försiktigt längst ryggraden, masserar lätt vid höfterna och löser upp lite i axslarna och nacken. Avslutar med lite huvudbottensmassage. Hoppas det hjälpte liiite! Kram! Jo, extraskor tar jag med. Det får bli ett kort pass mbt innan lunch hade jag tänkt, får så fasligt ont i vänstra framfot annars.

• Ninnnis

Heja lilla Elise!  Och kramkramkram Heloise, fy vad mycket ni tvingas gå igenom. Tur att ni har varandra, ni verkar vara ett bra team, du & Panzer. Nu när ni har fått sällskap av lilla Elise är jag säker på att ni är oslagbara

Blommis, nu behöver du ju ännu fler kramar! Usch och fy för dagisfröken! Du är stark som tar tag i det. Kramkramkram och lycka till med puckofröken. Vill gärna krama dig irl snart, förresten...

Blommis, åh vad jag också hoppas att ni lyckas den här gången!

Flamman, hoppas lilla T orkade gå på kalaset en stund. Fina tjejerna!

Förlåt att jag inte hinner kommentera allt, men jag läser och tänker på er. Jag vill krama om er allihop för ert stöd och omtanke. Ni är bäst!

Helgen har flygit förbi med långpromenader, hundträning med mera. I går kväll tog jag den sista sprutan (nummer 61 i ordningen), så nu hoppas jag att äggen är mogna och fina imorgon. Det ska bli skönt att slippa sprutor på ett tag iallafall.

Håll gärna en tumme kl.9 imorgon. *nervös* Puss på er!

• Hvidbrud

Tummen är håld! Ledig tors och fre om du vill träffas då? Men du jobbar, eller? Har ju ett specielt nepalesiskt fruktbarhetshalsband att låna ut...

• passionsblomman

Hvidis, Ninnis första Blommiskram därovan, är garanterat menad till dig egentligen.

Ninnis, nio imorgon är det tumhållning så det knakar! Allt jag skrev till i Torsdags överförs till nu istället!

• ingenjörsbruden

solde: Bläää för dålig domare!

Heloise: Massa till dig o Panzer för att ni är så underbara till varandra o gulliga o orkar delar med er av er själva! O så klart en MASSA till Lilla Elise för visst är hon en vecka nu? Eller är det 1 v o en dag?! Herregud va snurrig jag är!
    Nåja massa till lilla loppan!

Blommis: Usch för ditt ryggonda! Tycker def herr Blommis får ställa upp när han har orsakat det hela! *masserar försiktigt*

Ninnis: Håller tummarna så de blir Blåååååååå! Massa t dig osså!

Bruttan o Flamman: Massa kramar till er osså!

Aleta: har inte glömt dig.....fixar det i dag!

Hvidis: Håller tumme för att dagisfröken får sina fiskar varma! Håller tumme för dig o batman så att ni går lätt vinnande ur denna diskussionen! O puss på lilla magen som redan vuxit sig så stor!
    Berättat för familjen än?

Daa: Hehehehe ja FINNS det olika sätt att tolka saker så gör ju jag så klart det!
    Hoppas du bjöd på den!

Fru Sy o Villemoa skulle jag osså skriva ngt till......men det får bli :ar för hela slanten!

Fru E får osså ! Hur har det gått med ugnbeställningen/monteringen? På plats?

• ingenjörsbruden

Helgen har varit mysig med guddöttrarna....men blev lite väl mkt stök med både hemmagjord chokladmousse o pizza....köket såg ut som.....ett bombnedslag...men gott var det! Pizzadegen jag gjorde blev kladdig....eget recept fr bok...värdelöst....men roligt hade vi!

Maken o jag hann med att prata lite o umgås bara vi lite osså.....välbehövligt.....fast igår var det nära att vi blev osams igen...men då tog vi båda ett djupt andetag o så försökte vi förstå varandra...o det gick jättebra! Så jag är jätteglad!

Idag var det vinterjackan på...bara 2,5 grader när jag gick till bussen.....*brrr*

Kommer ha fullt ös på jobbet nu ett par veckor framåt.....men jag kommer att kika o läsa o skriva så gott jag kan o hinner! Massa till er alla!

• Norrskensflamman

God morgon!

Heloise; du är helt fantastisk som orkar kika in till oss. Och fina, lilla, starka Elise , så härligt att ni får vara nära varandra och känna banden. Det är en helt otrolig känsla. Jag minns när vår schäfertik fick valpar, hur orolig och nervös hon blev så fort EN av åtta (!) valpar var på avvägar. Paniken, ångesten. Och sen, när hon hittade sin valp... Lycka, lugn, harmoni. När jag själv blev mamma så kände jag helt plötsligt igen mig i min hunds beteende. Nu menar jag inte att människan är som en hund, men nog fasiken har mödrar av olika slag i vår Herres hage ett liknande beteendemönster när det kommer till att föda, amma, uppfostra och vårda sina barn...
    Det är precis som du beskriver Heloise, man är som en knarkare. Och ju mer man får av sitt barn, desto mer beroende blir man Att knyta an tror jag det kallas.
    Pussa Elise från mig och töserna (de har beundrat den lilla, lilla flickan minsann på bilderna i ditt galleri och tycker hon är bedårande) ♥

• Heloise

Tittar in som snabbast och skickar varmakramar till Ninnis!

Helt rätt ingis idag är Skvätten 1 vecka

Igår natt hade jag så ont i magen, pratade med en annan mamma igår och hon var så förtvivlad att jag fick ont i magen för hennes bebis med. Sen fick jag dåligt "samvete" för att vi har en så pass frisk bebis medan de har en så sjuk bebis, och sen mådde jag dåligt över att jag ens tänkte tanken att vi har det bra, för tänk om ödet straffar oss nu?

Ja alltså snart är det fan dags för nå form av lugnande för mig annars kommer jag att bli helt sjuk i huvudet!

Mitt upp i allt måste vi få tag i FK, det har vi inte tänkt på alls.

Kram till er

• Norrskensflamman

Ninnis; tummar hålls här uppe i norr också!

Blomman: Hoppas du har bättre i ryggen nu. Och här hålls tummar för att ert IVF ska lyckas nu äntligen. Solde, ta ett snack med din chef också! För nu är det faktiskt Blommans tur att få ett positivt besked. Och Ninnis!

Ingis; små steg i rätt riktning för dig och maken. Fantastiskt roligt att höra Heja er!

Hvidis: Så skönt att Batman tar tag i saken på dagis. Heja Batman!

Solde: Skitdomare. Glöm henne och blicka framåt. Du vet ju att du har världens finaste kissar

Daa: Kram!

T hade feber igår också och det blev inget kalas. Hon var jätteledsen men tillslut torkade hon tårarna och gick och gjorde ett jättefint halsband till kompisen. Vi kom överens om (tillsammans med kompisens mamma) att hon ska få komma till oss och sova över, innan de drar utomlands. Så T och hon får umgås ordentligt.

T är hemma med pappsen idag och K har fått gå på dagis, få se hur det går. Hon var lite hostig fortfarande.

Jag är lite småkär i min nya bil. Hoppas den inte gör mig besviken bara... Bilar är, om möjligt, ännu mer opålitliga än karlar.

• ingenjörsbruden

Heloise skrev 2010-10-11 08:32:15 följande:
    Tittar in som snabbast och skickar varmakramar till Ninnis! Helt rätt ingis idag är Skvätten 1 vecka Igår natt hade jag så ont i magen, pratade med en annan mamma igår och hon var så förtvivlad att jag fick ont i magen för hennes bebis med. Sen fick jag dåligt "samvete" för att vi har en så pass frisk bebis medan de har en så sjuk bebis, och sen mådde jag dåligt över att jag ens tänkte tanken att vi har det bra, för tänk om ödet straffar oss nu? Ja alltså snart är det fan dags för nå form av lugnande för mig annars kommer jag att bli helt sjuk i huvudet! Mitt upp i allt måste vi få tag i FK, det har vi inte tänkt på alls. Kram till er

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans