• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-09 12:04:04 följande:
    Hej alla fantastiska människor!Jag är.... helt slut, totalt tom och jätteledsen idag, en skitdag med andra ord!Men jag är så lyckligt lottad att jag kan titta in här och bli uppmuntrad, även om en del saker gör mig förbaskad eller rent av arg, men det är bara att konstatera:Ni underbara människor är mina lyckopiller!! Det är sån tur att ni finns!Först har jag en hälsning från M till Ingis "Tack snälla du för att du gav mig och mamma kul bilder, de hjälpte mig genom dagen igår, när kärringen blängde på mig morrade jag tyst för mig själv "Och sen frågade M mig om Ingis inte var riktigt klok ibland Näpp, sa jag, det är ingen i tråden!Men så bra mamma, då passar du där!Mina barn förgyller minst sagt tillvaron för mig!Mötet igår...Ja herregud, inte fan skulle jag vilja vara chef där inte!Skönt nog gjorde kärrningen bort sig flera ggr, min sekundant fick fram en hel del som jag inte fixade att formuelera, tom fackrepresentanten sa åt henne och kontentan av ett fruktansvärt jobbigt möte (där kärringen satt och skrek åt mig med munnen full av bulle... värdigt va ) var att FÖRÄNDRING SKA SKE!!! och att hon kommer att ha ögonen på sig. Mötet varade i en timme och 40 minuter!!!En hel del lämnade jag därhän, kärringen skrek bara och nekade till allt, men rektorn vet vad det gäller och nu är det faktiskt hennes bekymmer, inte mitt så länge barnen har det bra. M ska följas upp en gång i veckan och även få gå och prata med vår skolsköterska om hon vill.

Hahahahaa
    Va härligt att vara till nytta!
    O inte klok ibland...hahaha nä det är jag def inte! Tur kanske att jag inte är så himla utåtagerande o genomför alla knäppa idéer jag får.....hade nog haft egen ingång till dårhuset!

Käraste lilla M: Du kan tro att jag satt o morrade o gnagde massor på tanten när ni satt i möte.....bara så du vet! *kraaaaaamar länge o viftar på rumpan glatt* Du är en supertuff o jättemodig tjej som berättat för din mamma om din knäppa lärare! För så som hon gör....så ska man INTE göra...men det vet du redan för du har en så underbar, klok o duktig mamma!

• ingenjörsbruden

Hvidis: nääää vad är det du säger!! Förstår verkligen att du blir nervös, rädd o arg! Otroligt att en sådan människa får lov att jobba med barn! *blir rädd*  Mina allra innerligaste o varmaste kramar!
    Du behöver ingen "Bruttan" i dig....du har "Hvidis" i dig o Batman vid din sida....ni grejar allt det vet jag!

*KRAMAR JÄTTEHÅRT O JÄTTELÄNGE*

• ingenjörsbruden

Alltså min lilla loppa har sovit i 2 h o 45 min nu....o jag har vikt tvätt o lagt in i garderober o vattnat blommor o skickat iväg maken för mat-inhandling.....men hon behöver nog nanna....om några timmar kommer kusinerna o myser med oss.....
    fastän lill-kusinen (11år) inte alls förstod varför hon inte kunde vara hemma om hon höll sig på ovanvåningen.....
    syrran har landat mer nu o blivit sjukskriven en månad till...provade att jobba i onsdags men hon bara grät o bröt ihop flera gånger.....hon har hållit tempot högt o därför inte landat förrän nu...så hon BEHÖVER verkligen vara barnledig lite o kunna få gråta när det faller sig så o inte behöva hålla masken för barnens skull....
    men detta fattar inte lillkusinen riktigt...den stora vet jag itne riktigt hur hon greppar....men hon tycker det är superroligt med Busan o är duktig med henne......
    Så jag ska försöka prata lite med tjejerna idag om tillfälle ges.....

• ingenjörsbruden

Med maken går det jättebra....fast vi var nära i går att bli osams...trötta som bara småbarnsföräldrar kan bli....o så klart så pratade vi förbi varandra....men båda tog ett djupt andetag o sa förlåt....så det känns väldigt väldig väldigt jättebra!

Nu ska jag gå o fixa med disken eller städa badrummen.....

Massa till er alla!

Till lilla M o Bruttan: *rullar runt på rygg o visar magen o viftar på rumpan samtidigt.*

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-10-09 12:41:27 följande:
      Hahahahaa Va härligt att vara till nytta! O inte klok ibland...hahaha nä det är jag def inte! Tur kanske att jag inte är så himla utåtagerande o genomför alla knäppa idéer jag får.....hade nog haft egen ingång till dårhuset! Käraste lilla M: Du kan tro att jag satt o morrade o gnagde massor på tanten när ni satt i möte.....bara så du vet! *kraaaaaamar länge o viftar på rumpan glatt* Du är en supertuff o jättemodig tjej som berättat för din mamma om din knäppa lärare! För så som hon gör....så ska man INTE göra...men det vet du redan för du har en så underbar, klok o duktig mamma!

Jaha ja, nu fick du tårarna att apruta på mig för jag blev så rörd! tack!!

Fast jag fnissade innan åt inlägget till Daa....

Fick en mycket konstig syn framför mig:
    Tjock stickad tröja med magbälte runt och ett par nakna blåfrusna ben som sticker fram nedanför

• Fjällbruttan

Flamman!!

Heja Herr Flamman

Och jag beundrar dig!

• Fjällbruttan

Blomman, hoppas att ryggen är bättre idag och att herr Blommans bula är något mindre

Jag har hjärnsläpp och glömmer hälften av vad jag ska skriva..

Men .. hmmmm... snigelninnis
    Hoppas du har en bra helg innan äggläggningen nu på måndag!
    Håller tummarna för dig!

Fru Sy, hoppas illamåendet ger sig snart! Kramar om!

Lanovia, kul att se dig

Fru Bygg, jag skulle skriva nåt men har glömt vad, sorry...
    Detsamma gäller Solde, EA och nån mer som jag tappar just nu...

Om ni ser nåt grått och kleggigt som krälar förbi KAN det vara min hjärna, lämna in den på närmsta hittegods i så fall, tack!

kram

• Villemoa

Bruttan: men vilken pinsam lärare och skrika med bulle i munnen!! Hur gammal är hon, 2½?

En hälsning till lilla M: jag är så stolt och glad, både som förälder och lärare, över att du vågade berätta för mamma om din lärare som beter sig på ett sätt som verkligen INTE är okej!! Tänk om fler elever vågade göra som du! Det ska bli jätteroligt att träffa dig i Liljeholmen om två veckor, det ser jag fram emot!

• Villemoa

ingenjörsbruden skrev 2010-10-09 12:32:44 följande:
      Glöm inte kläder på nederdelen....det kan bli så himlarns dragit annars....

• passionsblomman

Fråga:

När diskmaskinsreparatörsgubben äntligen bytt den trasiga pumpen på maskinen (igår)

-är det inte lite dumt att det nu rinner ut vatten under maskinen?  (vilket det inte gjorde förut, det var att maskinen inte diskade färdigt som var problemet)

*trött*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans