• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Ninnnis

Nä, nu får det vara nog.

Kram till Hvidisen förresten, det var länge sedan jag kramade dig nu!

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-08 14:48:08 följande:
    Åh, jag blir så sjukt trött av sprutorna. Och får huvudvärk som definitivt inte försvinner med Panodil eller Alvedon. Men maken har lovat att ta städningen eftersom jag storhandlade, så jag får väl krypa ner i soffan med gosvovven ♥

Tell me about it!
    Ha inga krav på dig själv om några prestationer de här dagarna! Och planera INGET efter ÄP! (jag min idiot, trodde att vi typ skulle gå och fika efteråt-jomen tjena!)

• Daa

Men så skönt att Elise har fått klartecken att åka till Gävle! Hoppas det kan bli av snart.
    Fru Sy: Segt illamående det där. Men nu blev jag nyfiken på din hemsida. Och skönt att ha avklarat de magiska 12 veckorna.

Flamman: bra gjort av Flam-mannen! Grattis till en ny bil. Och pelmeny... *smådregglar*

Bruttan: hur har det gått idag?

Villemoa: men FY för sådan halsbränna (för sisådär en två veckor sedan testade jag halsbränna för första gången och nej, jag har inte saknat det. Än så länge är det ganska lugnt, men otrevligt). Lilla ostbåge, det är dags att vända sig rätt nu!
    Hoppas de dina hämtar sig från förkylningen och att du slipper den.

*kramar på den sprut-trötta fin-Ninnisen*

*vinkar till Blommis framför Sagan om ringen*

Jag älskar också dialekter. Brukar ibland prata i telefon med en kollega i Umeå, sannolikt bördig från inlandet där i närheten, och jag brukar vara på gott humör länge efteråt för att hans dialekt är så skön.

Har nästan fått med chefen på detta: om FK fortsätter sitt tjat om antal kilon ska de bli varse om hur det går när man bråkar med anatomikunniga ingenjörer om hur tungt det är att lyfta något. Det blir fina teckningar om hur mycket kraft som utvecklar sig i en muskel beroende på vridmomentet som blir kring utvald led. *blir nästan lite ivrig att börja rita kraftpilar och figurer redan nu *

• Villemoa

Daa: nä, halsbränna är ingen hit men snart är det över! Kan tänka mig hur förvirrade FK skulle bli om de fick in ritningar... Har också haft att göra med FK, idag senast, när en lite snurrig handläggare ringde men jag tror, och hoppas att hon fick grepp på det hela. Har skickat in papper för att räkna om min SGI så den blir baserad på det heltidsjobb jag hade den här terminen. Man ska ju ämna jobba heltid i minst sex månader och mitt vikariat sträckte sig så att det fattas endast 8 dagar till halvåret. Hon frågade mig säkert fler gånger om jag ämnar jobba heltid varpå jag svarade ja. Sen frågade hon om jag har skyddat min SGI sen Moas 1-årsdag, vilket jag ju har och som hon också kan se i systemet eftersom de både har mina två senaste anställningsavtal, att jag tagit ut f-penning och att jag skickat in blankett om att jag är inskriven på AF. F´låt det något virriga inlägget, hoppas ni fattar Hur som hoppas jag de är snälla och höjer min SGI. Jag älskar också dialekter by the way

• Villemoa

Men va IRRITERANDE att det inte kommer med några radbrytningar!!

När ska BT ta och fixa det här kan man undra? OCH, fixa så endast de i adressboken kan se mina bilder? Snart kommer ju en ny medlem jag vill lägga upp bilder på ju

• Daa

Villemoa: jag tror inte att jag fattade, jag blev mer rädd.

Och, ja, det är väldigt irriterande med försvunna radbrytningar.

• Villemoa

Daa: blev du rädd, för vad?

Okej, korta versionen; jag hoppas att de räknar om min SGI på mitt heltidsarbete jag hade från jan-jul. Blir den höjd får jag högre föräldrapenning + SGI än jag hade med Moa (för då hade jag endast en 80%-tjänst). Kanske skulle skrivit så här från början.....snacka om att man är en svammelfia

• Daa

Lite rädd för SGI och f-penning och allt vad det innebär. Fast det kanske inte blir så komplicerat om man har arbetat på samma ställe i hela sitt yrkesverksamma liv. Och heltid hela tiden...

Men nu förstår jag vad du menar iaf. Hoppas att de räknar om SGI:n då.

• Aleta

Daa! Underbart med kraftpilar och ritningar!
    Jag önskar att jag jobbade på ditt jobb och kunde hjälpa till!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans