• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Daa: trevlig promenad! Jag längtar så ut i friska luften, men jag är lika risig idag Fy vad det är tradigt. Vilken jäkla segdragen förkylning!

Igår öppnade jag sovrumsfönstren och balkongdörren för att få in frisk luft till mig och flickorna.

• Fjällbruttan

Hej alla fantastiska människor!

Jag är.... helt slut, totalt tom och jätteledsen idag, en skitdag med andra ord!

Men jag är så lyckligt lottad att jag kan titta in här och bli uppmuntrad, även om en del saker gör mig förbaskad eller rent av arg, men det är bara att konstatera:

Ni underbara människor är mina lyckopiller!! Det är sån tur att ni finns!

Först har jag en hälsning från M till Ingis

"Tack snälla du för att du gav mig och mamma kul bilder, de hjälpte mig genom dagen igår, när kärringen blängde på mig morrade jag tyst för mig själv "

Och sen frågade M mig om Ingis inte var riktigt klok ibland
    Näpp, sa jag, det är ingen i tråden!
    Men så bra mamma, då passar du där!

Mina barn förgyller minst sagt tillvaron för mig!

Mötet igår...

Ja herregud, inte fan skulle jag vilja vara chef där inte!
    Skönt nog gjorde kärrningen bort sig flera ggr, min sekundant fick fram en hel del som jag inte fixade att formuelera, tom fackrepresentanten sa åt henne och kontentan av ett fruktansvärt jobbigt möte (där kärringen satt och skrek åt mig med munnen full av bulle... värdigt va ) var att FÖRÄNDRING SKA SKE!!! och att hon kommer att ha ögonen på sig. Mötet varade i en timme och 40 minuter!!!

En hel del lämnade jag därhän, kärringen skrek bara och nekade till allt, men rektorn vet vad det gäller och nu är det faktiskt hennes bekymmer, inte mitt så länge barnen har det bra. M ska följas upp en gång i veckan och även få gå och prata med vår skolsköterska om hon vill.

• Fjällbruttan

Hvidis!!! Käre värld, förstår precis vad du känner!!
    Mitt råd, prata igenom det med batman, gå tillsammans på samtalet så om du inte kan framföra den så kan han. Kan inte ni båda gå, ha med en sekundant precis som jag hade, det är jätteskönt.
    Fördelen är också sekundanten inte är lika känslomässigt involverad så de kan ofta vara lite mer objektiva.

Kramkramkram 

• Fjällbruttan

Heoise och Panzer,

alltså, jag är mållös!!

Ett så stort sjukhus och så ett sånt patienthotell, SKANDAL!!!

Jag kan inte låta bli, kan jag inte få vara med och piska med en taggig rosenkvist så det river lite i skinnet...

Kramar till er och självklart till Lilla Elise och hoppas andningen är bättre idag.
    Och att Heloise läker bättre nu efter nytt karvande....*ryser*

Kram

• Fjällbruttan

Nu har Grodan vaknat... återkommer

• ingenjörsbruden

Panzer o Heloise:Men va f---------n! PIPRENSARE????!??!!! Nä ro hit med en redig längd taggtråd så LOVAR JAG att hålla på lika länge som piprsen-piskarna gör!!!
    Blir så himla förbannad...klart som korvspad att ni ska vara hos er lilla fighter o SPECIELLT babyblues-dagen! Mina innerligaste kramar o lyftande händer i trappor till kära Helosie! *KRAMAR JÄTTEFÖRSIKTIGT men lääääääääänge*

• ingenjörsbruden

Daa skrev 2010-10-09 11:31:57 följande:
    Så bra! Nu ska min maghållare, makens tröja och jag gå på en liten promenad.  

Glöm inte kläder på nederdelen....det kan bli så himlarns dragit annars....

• ingenjörsbruden

Lilla fröken Bygg: *va e det för dag idag...trala...vad är det för dag idag...trlalaaallaa* Jättekramiga grattisönskningar från oss!!! Hoppas ni får en underbar dag med mkt lek, mys o god tårta! *kraaaaam*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans