• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Kära Heloise, så underbart att höra att det går framåt för lilla Elise och det värmer hjärtat att du kan få vara så nära henne och känna bandet.
    Ja, det du och ni har fått uppleva den här senaste veckan är verkligen något i hästväg (och nu är det underdrifter igen... ). *kramar om länge* Så skönt att ni har varandra, du och Panzer.
    Jättefin idé med en bok till Elise.

• Daa

Norrskensflamman skrev 2010-10-09 18:25:33 följande:
    Ja, det är lite så hos oss också. Lilla K kom till mig och sa att T sover och att hon hade brett om henne med en filt. Sen när T vaknade så säger K: "Jag ska ta hand om dig T nu när du är sjuk" "Nej, då blir du också sjuk" sa T "Hörru, nu är det så här förstår du T, att ibland måste även småsyrror jobba för sina storasyrror, som när de är sjuka till exempel" svarade lilla K bestämt Syskonkärlek tror jag det kallas*

*hjärtar Flammans gullungar*

• Daa

Och jag tänkte när jag skrev det att det nästan lät som om jag skulle gå utan byxor... Borde ha förstått.

ingenjörsbruden skrev 2010-10-09 12:32:44 följande:
      Glöm inte kläder på nederdelen....det kan bli så himlarns dragit annars....

• Daa

Bruttan: oj, vilket energidränerande samtal det måste ha varit! Bra att det kommer att leda till förändring och att M har stöd i allt. *fnissar åt Ms kommentar om tråden*

Aleta: men så irriterande med det försvunna pappret!

Blomman: för hanverkar- och diskmaskinsstrul.

Flamman: förresten, kunde T gå på kalaset?

Solde: så surt med en puckodomare. Ibland verkar utställningsvärlden vara lite väl godtycklig. Men det är kanske bara vad jag har fått för mig efter att ha hört mammas erfarenheter.

dfk: ja, nog låter det som att du behöver vila upp dig efter en sådan helg!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-10 14:08:34 följande:
    Heloise, Underbart att se dig i tråden och underbart att det går framåt för lillstumpan.Jag ser det som jättebra att du gråter! Jo för då kommer en del av allt du har inom dig ut, så du slipper samla en massa känsloslagg. Du har ju gått igenom en chock av inte så små mått (för att underdriva å det grövsta) och nu kommer reaktionerna. Jag vore betydligt mer bekymrad ifall du skulle reagerat med tystnad och apati. För så kan det också bli, när livet liksom överfaller en.Förresten så ingår det för många av oss  en period av sprutande tårar, rinnande tårar, översvämmde ögon och hjärtats tårar, som varar från det att mjölken rinner till och fram till......tja, än så länge sisådär barnets tioårsålder och gissningsvis är där inget egentligt slut. Som om någon opererat in ett sprinklersystem och ställt in det på "aktiveras vid minsta tecken på emotionell beröring".

Word, skriver under på vartenda ord... utom att jag har barn i siådär 13-års åldern, och sprinklerssystemet funkar fortfarande utmärkt....

• passionsblomman

Bruttan, ja jag veeeet, jag sa ju "än så länge". Jag har inga som helst förväntningar på att det ska stängas av så länge jag lever och andas.
    Tänk bara hur man kommer att vara den dag ens egna barn ringer från förlossningen! Herregud...

Fasen! jag kan inte sitta här med er som jag vill, för det gör för ont i ryggen.
    Har vankat runt på en mycket stilla promenad i mina MBT-skor i förhoppning om förbättring. Sambon förljde tom med.

• Daa

Blommis: jobbigt med ryggvärken.

Sprinklersystemet har börjat verka så smått hos mig. Det är en ny värld.

• Fjällbruttan

Heloise, så underbart att lilldooppa är bättre (uttalas med låååångt ooooo)
    och att infektionen är borta!! HURRA!!! *tar små glädjeskutt*
    och vad skönt att du orkar sitta med henne längre stunder, det är verkligen som att få ny energi att få vara med sitt barn och man blir så otroligt lugn, NJUUUUT.

Och jag tycker att du och Panzer är fantastiska som stöttar varandra så fint, för man behöver verkligen varandra i den situationen ni är, sköt om er!!

Tycker också att idén om en bok till Elise är fantastisk, jag VET att även ni kommer att ha glädje av den sen för nångång kommer minnena att bli lite bluddriga, då är det suveränt att ha en sån bok. Och med sådana föräldrar som Elise har så kommer det garanterat att bli en superbra bok!

Kramar om hela familjen  

• Fjällbruttan

Blomman,fy f-n för ryggen, hoppa att det går över snart!!

Kräv mer massge av sambon, det var ju hans fel, för om inte han hade stängt dörren.....

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans