• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

Heloise, usch vad jobbigt med ert boende! Skönt att Elise mår så bra! Har ni fått en ny tid för flytt till Gävle?

• Fru E

Blommos-jag misstänker att jag och Ninnis kommer att ligga väldigt lika om det är slutet av veckan eller mitten som gäller för dem. Vi vet mer imorgon vad tidsplanen är för oss.
    Vi hade lite vänner över på fest i fredags kväll och gravida väninnan med maken tittade in när de var på väg hem. Såg riktigt hur maken efter några öl vågade känna och titta på hennes fina mage och riktigt längtade till han kunde göra så på mig med, lite tungt men men

Heloise-KRAM!!! Vad säger läkarna om Elise

• Daa

Heloise: många kramar till er alla.

Fru E: ord kan inte beskriva hur mycket jag hoppas för er den här gången! (Det gäller förstås Blommis och Ninnis också). Många kramar.

Ninnis: håller tummar och tänker på dig.

Hvidis: hoppas att det blir ett bra samtal.

Andbeyond: åh, så spännande med RUL!

Fru Bygg: stackars lilla E. Krya-på-sig-kram till henne.

Flamman: åh, så tråkigt för T att inte kunna gå på kalaset. Skönt att hon ändå får lite tid med kompisen.

Ingis: klart att jag bjöd på den!

I helgen har jag varit så vansinnigt trött. Undrar om det är järnvärdet som börjar dala ytterligare... Fälga var lite för lugn för att jag skulle vara lugn, men igår kväll och inatt var det bus igen. Axel är inte särskilt förtjust i min maghållare, så där får vi kompromissa lite.

• Fru E

Tycker Ninnis borde vara klar nu.......har för mig att vi stannade till tolv över

• passionsblomman

EA, fy tusan så nervöst det blir nu då, i en hel massa veckor! Konstigt, de här ivf och FET försöken verkar liksom gå i tripplar och dublar hela tiden!

• Norrskensflamman

Andbeyond: Spännande med RUL. Lycka till

Fru E: Åh, ännu en som vi ska hålla tummarna för

På tal om att förlora förståndet... här har ni en till...
    Maken ballade ur idag. Skitvrång och tvär och båg. Som värsta trotsungen. Det stör mig enormt att han slänger på luren i örat, vägrar svara, låter T svara när jag ringer och vägrar prata med mig, när jag har saker jag måste fråga om.
    Sen avslutar han med ett vredesutbrott på lunchen (när jag inte lät honom komma undan bara utan frågade vad problemet är, varför det blir så här) om att jag ska lämna honom ifred och den där psykiatikern kan jag avboka för han går inte dit mer bla-bla-bla Det här kommer aldrig funka känns det som. Går han inte dit så då vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag orkar inte ha det så här.

• muggles

Hej EA och PB - är det här ni är! Man får tydligen gå in här för att läsa updates om FET/ivf...

EA: håller tummarna så hårt så hårt för dig det vet du!

PB: dito! Har inte du sprayat i en vecka snart el har jag helt snurrat till det?

Ni andra: sorry, här är en som smitit in från granntråden, hade tänkt uppdatera mig på Heloises drama...

• passionsblomman

Mugglan!
    Inga sorry! Här tycker vi det är roligt med besök från grannarna!

Japp, idag är 6:e spraydagen. Det innebär att jag nu tydligt känner igen allt; de jättetorra slemhinnorna-vi pratar att det typ svider att torka sig för det är så torrt.
    Tydlig påstendens på tuttarna (mjölkkörtlarna minskar) och svid i näsan av all spray och de där nysningarna som jag nästan hade glömt. Plus huvudvärken då, i kombo med sömnlöshet. Än så länge har jag inte känt  den grå blöta filtens effekter så mycket, men jag är tillräckligt lättirriterad för att ha bett familjen om ursäkt i förskott...

• muggles

Heloise: vilken underbar idé med en bok till Elise! Jag vill bara säga igen att jag tycker det namnet är så fint!

• Hvidbrud

Hej! Batman klarade saken fantastiskt! Det visade sig att hela episoden med fröken och mamman hade utlöst samtal med rektor och hela karusellen. Hon hade inte dragit i e's arm utan bara lyft henne. De har nya rutiner för att förhindra extrem stress och hon försäkrade på liv och fosterland att hon inte ville komma till handgripligheter... Tja, e kastar sig om halsen på henne på morgonen och hon är lugn och trygg. Det får vi också vara. Vi har deras ord på att något sådant inte kommer hända och bryter de det så då jävlar. Men vi får ta det som det är. Det har hänt grejer sedan e började så jag får hålla mig lugn. Tack för er omtanke gulletjejer!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans