• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-11 15:24:31 följande:
      Förresten så är det nog på våren de ska klippas, de som klippas skall!

....finns även höstvarianter...tror jag....

• lanovia 08

oh vad ni skriver. Jag försöker inte ens läsa nu. Jag hoppar bara in med en kram till alla som behöver få en. Nu skall jag försöka få mat på bordet och göra rent kylen, för den skall snart flyttas upp.

• passionsblomman

Allmänt så ska man låta bli att skära ner saker och ting ute i trädgården inför vintern. den som "städar" för bra riskerar att få en massa mögliga och ruttnande plantor. På våren däremot, så ska man klippa bort visset på perenner och buskar. Nu i vinter så skyddar det vissna plantan.

Dessutom ger frökapslarna mat åt småfåglar-som sedan äter skadeinsekter åt trädgårdsmästaren. Och har ni tänkt på hur vackra kvistar och blomställningar blir när de är klädda med rimfrost?

• Fjällbruttan

Tjohoooo!! Elva ägg, inte dålig skörd!!
    Det är ju en magnifik skörd!! Grattis!!

Hoppas att du får en lugn kväll och inte alltför ont Ninnis!

Kram

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-11 15:08:35 följande:
    Okej, nu ringde de från min gyn och berättade att de pratat med CvL och att de vill byta preparat för äggstimuleringen nu när det blir dags. Jag har haft Puregon och de vill byta till Menopur. Det är för att de haft ett möte där man konstaterat att man nu har underlag för att säga att det är bättre resultat -alltså fler graviditeter-med menopur än med Puregon. OCH detsamma gäller långa vs korta metoden. Man kommer alltså på CvL att styra över all behandling mot Menopur samt den långa metoden nu. Så, när de frågade om det var OK med mig att byta preparat, vad tror ni jag svarade då?"nej, jag vill behålla det enklare sättet (pennan) och ha sämtre chanser..."Sa jag inte.

Vaaa??? Sa du inte att du ville fortsätta med pennan???
    För att det är så FANTASTISKT kul med huvudvärk, humörssvägningar som inte finns, och grå blöta filtar, för att sen få knarka lite morfon och få hela magen uppblåst och punkterad, därtill fläka upp sig för diverse personal, sen få ha ångest i några dygn hur äggen uppför sig och sen ha rå-ångest i 14 dagar... allt till det facila priset av typ 25000 eller mer och dessutom ett mördat psyke!

VAD KONSTIGT ATT DU INTE VALDE DET

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-10-11 16:26:36 följande:
    Nu ska jag åka hem till min surkart där hemma Blä!

Usch Flamman! Hoppas han åtminstone skäms.

• Fjällbruttan

Flamman, kram!

Vikan skicka gubbarna på samma läger....

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans