• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-10-12 12:05:35 följande:
      Jag är ju inte så insatt, men min tanke var också att det borde bli några små eskimåer över också

Oh, du kommer att var insatt innan alla gjrot resan klart, tro mig!

Man kan ju aldrig veta något i den här karusellen, men jag tycker det vore märkligt om inte åtminstone två embryon vore toppklass. Och då blir det ju till frysen också.
    För oss var det ju 6 ägg varav 5 blev befruktade och av dem blev det sedan två som delade sig vidare och blev "snygga" Då tycker jag att Ninnis och HerrSnobbens embryon borde kunna ge åtminstone något till till frysen. men som sagt, man vet INGENTING förrän man har det svart på vitt.

Varför jag är så fixerad vid frysen? Jaaaa, det är väl för att ska man göra den här jobbiga resan och det är sådan statistik som det är-nämligen att de allra flesta måste gå igenom mer än en IVF, så är det ju oerhört skönt om man har eskimåer och slipper all denna hormonstimulering som inte är någon promenad i parken precis. OCH att ett frysförsök inte kostar i närmelsevis så mycket som en hel IVF.

Oh, sms från EA! Det är visst grönt ljus för att tina eskimåer nu!

Jag smäller av av all spänning!

• Villemoa

HURRA för Ninnis sju ägg! Nu fortsätter jag hålla tummarna för att det ska se bra ut framöver också!

Fortsätter också hålla mina tummar hårt för Blommis och Fru E!

Flamman: jag förstår hur du menar och jag tycker absolut att du inte ska ta hänsyn till gubben i det här fallet. Och jag säger som Blommis; kräv att han ska gå till mötet på torsdag! Det är för allas er skull men främst för hans, även om han kanske inte ser det så. Kram på dig!!

Hvidis: tänk att du redan är i v.11!!

• Fjällbruttan

Hej och hallå

Grattis till ett helt gäng fina ägglingar, och håller med de andra, måtte de nu sköta sig snyggt så det blir över till frysen, eskimåer gillar vi

Andbeyond, Grattis!! Är det nåt jag kan är det tjejer
    Och jag älskar att ha dem fast framemot tonåren fick då jag investera i hårfärg för att dölja de graå hårstråna de förorsakar

Hmmm... undras varför min pappa är så gråhårig, nästan vit, jag har ju inga syskon

Flamman, du tänker rätt, du agerar rätt! Go girl!!

Kramar om er alla andra mycket försiktigt, jag har mjölkstockningen från helvetet i ena bröstet.. har grinat mer än en gång när Grodan försöker tömma eländet....
    Avlvedon och värmedyna är underbart, och så har min bästa väninna varit här i flera timmar så vi kunnat konstatera att våra makar är nog bröder, inte bara släkt...miffon!

Ska bli skönt att han försvinner på älgjakt (maken alltså) ons-sön, jag behöver en paus!

*färdiggnällt*

Och familjen Heli-Panzer hoppas jag har det så bra det bara går!!

• Fjällbruttan

Avlvedon är förövrigt en mycket mer effektiv medicin än alvedon, ni som nu trodde att jag som vanligt stavat fel...

Fingrarna har frusit ihop, låtsas jag, för här ligger det snö....brrrr

• Fjällbruttan

Heja EA´s små eskimåer också, må ni stanna hos mamma och växa er stora!!

• Norrskensflamman

Spännande,spännande med EA's eskimåer. Blåhåller tummarna!

Bruttan: Kram tillbaka, ytterst försiktigt! Stackare. Hoppas det ger med sig snart mjölkstockningen.
    Det där med miffon till makar, ja det känner man ju igen.
    Vi kan snart bilda klubb
    Min ringde och kunde inte hämta ungarna från dagis o fritids. För han har ju börjat mecka med bilen. Jaha, men att detta innebär att T inte hinner äta nåt innan dansen, det var ju inte så farligt, eller så har han glömt det. Suck. HANS förehavanden är alltid viktigast. Nåja, eftersom det nu är min bil han fixar iordning, så att vi ska kunna sälja den, så svalde jag ilskan och sa att det får bli så då. Jag ska smita lite tidigare så flickstackarn helst får i sig en smörgås eller nåt. Medan hon är på dansen hinner jag kanske fixa lite käk, så kl 18:15 kan hon äta middag. INte så farligt egentligen.
    De brukar käka frukt på Fritte också, så det blir nog bra.

• Soldemor

Tänk, det där med makar som alltid har de viktigaste sakerna att göra, det känner jag igen. Så är det med min också! Ringer jag honom på jobbet vid ett olämpligt tillfälle´, får  jag reda på det i båda öronen. Ringer han mig och jag säger att jag inte har tid, då blir han sur. När jag läste, fick jag alltid reda på allt som jag borde göra, för jag "var ju ändå hemma". När han är hemma, så har han redan SÅ MYCKET VIKTIGA saker att göra, så han hinner inte ens byta katternas vatten. Hå hå, ja ja! Manligt fenomen, eller?

• lanovia 08

Härligt med 7 ägg. Må ett av detta nu fastna och växa precis så som det skall.
    Skickar massa kramar till Ninnis och hoppas du mår ok i allt detta. (och maken också)

• lanovia 08

Jag är helt väck nu, är Fru E och Blommis också  mitt uppe i att tina eskimåer och få dem att fatta vad de skall göra?? (att ni håller på med detta har jag givetvis fattat men håller ni också på i dagarna nu?) förlåt att jag inte hänger med.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans