• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Soldemor

Ninnnis skrev 2010-10-13 10:38:41 följande:
    Tack för tumhållning för äggen, det verkar som att det hjälpte!Alla sju äggen har delat sig, men ett var lite för snabbt så det föll bort. Det är således sex ägg kvar i leken och vi får tillbaks ett imorgon eftermiddag kl.13.30

Spännande! Skall be för dina ägg att de sköter sig!

• Villemoa

Ninnis: vilken spännande dag du har framför dig imorgon! Ska tänka på dig extra mycket vid 13.30!

Bruttan: ja FYYY för mjölkstockning! Hoppas det snart blir bra igen. Kram

• Fru Bygg

Ninnnis, så spännande! Hurra för sex bra ägg! Ska hålla tummarna extra hårt imorgon vid 13.30.

• ingenjörsbruden

Aleta skrev 2010-10-13 10:33:56 följande:
    Jag är i Stockholm och försöker på några dagar hinna med alla släktingar och vänner som ska besökas + en massa ärenden som bara kan göras här. + Lite kul också. Vi var på John Cleese i måndags, jättekul och verkligen skönt att få sitta och gapskratta. Fina Heloise, vilken hemsk miljö att vistas i när man redan är fylld av oro. Jag hade inte förstått hur det faktiskt såg ut. Vilken levande beskrivning, jag ryser verkligen av att se er mitt i allt detta. Många, många kramar och hoppas ni får komma hem snart! Flamman, många kramar till dig också och hoppas att det går bättre imorgon. (För det var väl då ni skulle gå?) Alla tummar, fingrar och tår hålls för alla våra små ruverskor, blivande och nuvarande! ♥ Grattis till skörden Ninnis. Passionsblomman, bra att du får ett ännu bättre preparat! Bruttan, blä för mjölkstockning, tur att du har specialmeduciner. Andbeyond, vad härligt med det fina ultraljudet!    

Låter som ni har det mysigt i fjollträsk! *kramar*

• Soldemor

Har fått makens förkylning, mår inget vidare: Tjock i halsen, näsan rinner och känner av spricknngstendens av hornhinnan i ena ögat. Har inte tid! Vi har visning i kväll och det är ganska rörigt fortfarnde. Skall försöka åka hem vid 15.30 och på något vis trolla m knäna så de kan se någotsånär hur det ser ut. Vad jag gnäller! Slut på egoinlägg!

(fast just nu skulle jag vilja vara struts, gräva ner huvudet och titta upp igen i mitten av januari el så, när allt  är löst och färdigt!)

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-10-13 10:38:41 följande:
    Tack för tumhållning för äggen, det verkar som att det hjälpte!Alla sju äggen har delat sig, men ett var lite för snabbt så det föll bort. Det är således sex ägg kvar i leken och vi får tillbaks ett imorgon eftermiddag kl.13.30

Ooooh så duktiga små ägg! Men plockade ni inte 11 ägg? *totalt förvirrad*

I morgon kl 13.30 ska jag sitta o hålla tummen enbart för er!!!!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-10-13 10:29:06 följande:
    Såg en jätteintressant dokumentär igår om enorma, komplexa landet som så många av oss både älskar och hatar. Massor av bilder från Moskvas vackra tunnelbana. Man kan åka en hel dag och bara kolla på all vacker konst i tunnelbanestationerna. Att åka tunnelbana i Moskva är en riktig kultur- och konstupplevelse på alla sätt och vis.Det är så viktigt det korren säger i slutet av programmet, när han sitter uppe på 30-nånting våningen vid ett glasbord och har panoramautsikt över staden. Att vi västerlänningar kan inte moralisera över vad ryssarna själva tycker.Kolla gärna, om inte annat för att se hur vacker tunnelbanestationerna är.svtplay.se/v/2181160/korrespondenterna/del_5_...Ja, VAR är Aleta

Har sett en dokumentär om konsten på Moskvas tunnelbanestationer! Fantastiska skapelser! Verkar vara rätt säkert att åka tunnelbana där osså....men det kanske bara var en vinkling där....

• ingenjörsbruden

Soldemor skrev 2010-10-13 11:08:52 följande:
    Har fått makens förkylning, mår inget vidare: Tjock i halsen, näsan rinner och känner av spricknngstendens av hornhinnan i ena ögat. Har inte tid! Vi har visning i kväll och det är ganska rörigt fortfarnde. Skall försöka åka hem vid 15.30 och på något vis trolla m knäna så de kan se någotsånär hur det ser ut. Vad jag gnäller! Slut på egoinlägg!(fast just nu skulle jag vilja vara struts, gräva ner huvudet och titta upp igen i mitten av januari el så, när allt  är löst och färdigt!)

Bläää va jobbigt det låter! *sympati-strutsar*

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-10-13 11:10:02 följande:
      Ooooh så duktiga små ägg! Men plockade ni inte 11 ägg? *totalt förvirrad*I morgon kl 13.30 ska jag sitta o hålla tummen enbart för er!!!!

Tack!

Jo, de plockade ut 11 ägg och 7 av dem blev befruktade. Statistiskt sett blir ca. 60-70 % av äggen befruktade och det stämmer ju ganska bra på oss.

• Soldemor

ingenjörsbruden skrev 2010-10-13 11:12:55 följande:
      Bläää va jobbigt det låter! *sympati-strutsar*

Tack! Vi kan göra något mysigt om vi gräver ner oss i samma grop, fika och så!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans