• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Åh, Ninnis! Det blir tumhållning för hela slanten imorgon. Och så förstås kommande vecka...
    *kramar*

Ninnnis skrev 2010-10-13 10:38:41 följande:
    Tack för tumhållning för äggen, det verkar som att det hjälpte!Alla sju äggen har delat sig, men ett var lite för snabbt så det föll bort. Det är således sex ägg kvar i leken och vi får tillbaks ett imorgon eftermiddag kl.13.30

• Daa

*vinkar till Aleta i huvudstaden*

Solde: den där förkylningen låter jobbig. Krya på dig.

Mina arbetskamrater förundras över hur snabbt min mage har vuxit den senaste veckan. Så då är det inte inbillning. Är det vanligt med en tillväxtspurt? Eller kommer magen att fortsätta växa såhär fort?
    Är det därför jag är så mycket tröttare och hungrigare än vanligt?

• Fjällbruttan

Hej!

Tittar in i snökaoset, för här snöar det
    Ja,jag gillar det faktiskt för det blir så ljust och vacker och desutom som den hämndlystna sura bitch jag är kan maken gott få sitta på en kall äcklig blåsig topp och spana efter älg

Det är liiiite bättre men skönt med en paus på ett par dagar, så han kan fundera på hur jag ska fatta att han bryr sig när:
    a/ han är ute hela dagen igår (helt ok saker han gör ute) men hör inte av sig
    b/kommer in och förväntar sig middag och undrar inte om jag behöver hjälp
    c/efter middagen fick han visserligen in lite i diskmaskin, men sen letade han jaktsaker....
    d/inte en enda gång funderade på om ens febern gått ner...

GAAAHHH!!!
    När ajg påpekade det så stirrar ha på mig och säger:
    -Jävlar vilket sårarschel jag gjort, det borde jag tänkt på!!!
    Katjing....

Tack och lov är mjölkstockningen bättre, jag ammade Grodan uppoch ner i går!
    Nä hon hängde inte från taket
    Jag låg på sidan och hon hade knäna i min panna typ...
    Sen tillbringade jag stora delar av dagen med en värmedyna på bröstet.
    Slut på ego!

• Fjällbruttan

Heloise, kramar i massor!!

Usch vad det är mycket för er!
    Syrran berättade sen de kommit hem från Neo att de blivit erbjudna att vara med i en prematurmammagrupp men faktiskt inte ville vara med för det var just så mycket ångest runt i kring med andra föräldrar och all sorg, så du är inte ensam om att känna så!

Och jag hoppas innerligt att det nya PC biter nu och att Neo i Gävle har plats snart!
    För det sa syrran också att när man äntligen vågade sova hemma en natt var det guld värt, även om man hade ångest över att lämna barnen, å andra sidan, är ni hemma i Gävle kan ni ju byta av varandra på ett annat sätt.

Min tanke när du skrev att Elise var stillsam var för att hon mådde bra och var lugn och trygg! Så konstigt det då blir när de vill undersöka att hon är stillsam
    Men jag tror som de andra, hon är född med stora fötter för att stå stadigt på jorden när det blåser!

Mitt i trårarna fick du mig att le också, du LÄSER för lillhjärtat, en äkta bibliotikarie
    Så fint att ni gör det och så tryggt för henne att få höra din röst!
    Du är underbar!

Kramar i massor och tänker på er!

Njut av lunchen idag!

• Fjällbruttan

Ninnis, HURRA!!!

Duktigt duktiga ägg!!!

Så glad för er skull!

Håller tummarna!

• Ninnnis

Fjällbruttan skrev 2010-10-13 11:57:19 följande:
    Min tanke när du skrev att Elise var stillsam var för att hon mådde bra och var lugn och trygg! Så konstigt det då blir när de vill undersöka att hon är stillsam Men jag tror som de andra, hon är född med stora fötter för att stå stadigt på jorden när det blåser! 

EXAKT vad jag också tänkte!

• passionsblomman

Ninnis! SEX embryon! Fantastiskt resultat ju! Ni kommer ju att få FEM eskimåer och massor av hopp i frysen!
    Nu tänker jag inte minst på syskonförsök och så också.
    Hur mår du ?

• passionsblomman

Aleta, åh är det DÄR du är. Jag hann börja oroa mig att du fått en riktig depp-down-period och gömt dig. BRA att du gör roliga saker!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-13 12:10:56 följande:
    Ninnis! SEX embryon! Fantastiskt resultat ju! Ni kommer ju att få FEM eskimåer och massor av hopp i frysen!Nu tänker jag inte minst på syskonförsök och så också.Hur mår du ?

Fast vi vet ju inte om alla sex fortsätter dela sig till imorgon... Men det ser bra ut än så länge.

Fysiskt har jag lite ont i nedre magen. Jag får gå försiktigt så att det inte "dunsar". Men det är visst helt normalt.

Psykist mår jag oväntat bra. Vi är väldigt förväntansfulla, men samtidigt ödmjuka inför chanserna (eller kanske snarare riskerna). Det är ju så många steg att bekymra sig för hela tiden att det är lätt att bli ett nervvrak. Men vi tillåter oss att glädjas åt varje avverkat steg och tänker "so far, so good".

Hur mår du?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans