• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise
    passionsblomman skrev 2010-10-13 00:32:22 följande:
    Har de givit er någon som helst hint om när ni kan få komma till Gävle då?
    Förhoppningsvis torsdag, men allt hänger på om Elise är stabil och framför allt om Gävle har en ledig plats.
  • passionsblomman

ÅH vad bra att du får besök!!! (jag utgår ifrån att hon inte får komma in på avdelningen och se Elise) Jag förstår verkligen att du längtar hem gumman! och allt det där, emd pumpning, sömnbrist och hela killivitten är ju nog bara om allt är precis som vanligt och man är hemma.

Härligt att de säger att hon kommer att leva! man vågar ju knappt andas innan man vet att de liksom blåser lite "faran över" och man har bara hört SÅ mycket hemskt som kan hända.
    Du beskriver den där atmosfären av ångest så himla levande att man kan känna den ut genom dataskärmen. Vilken helt surrealistiks mijö att visats i och så mycket av sin tid också!

Jag själv sparar bilden av dig och Elise när ni läser saga på mitt hjärtas tavla. Det är så stort att hon är här och att du är hennes fina mamma.

Tanken på att själv vara på en plats och ens bebis på en annan, står jag nämligen inte ens ut med att tänka på, för det ger omedelbar ångest. så hur i helvete du ens hanterar det alls ställer mig stum och helt ödmjuk. Jag tror jag hade blivit ett komplett vrak. Och med infektion i såren och allt. FYYYYYYYYYY!

STORA kramar!!!!

• Klockarbol

En granntrådis smyger in och säger hej.

Även jag spar bilden av sagoläsandet på mitt hjärtas tavla och tackar ödmjukt för att jag får följa er resa.

Jag håller tummar för att ni får komma hem på torsdag. Min väninna vars dotter föddes för tidigt beskrev det som så skönt och läkande att få komma hem.

En stor, stor kram till vackraste Elise och er. Och bebisfötter är det bästa jag vet oavsett storlek!

Vänliga hälsningar Klockarbol

• passionsblomman

Klockarbol skrev 2010-10-13 01:28:26 följande:
    Men jag ska bara... Natti natt! Eller möjligtvis nästan godmorgon...

Gooood MOORNING Vietnam, I loooooove the smell of jet-fuel in the morning!

eller var det napalm?

Vaddå borde också gå och lägga mig?

Nej nej, jag sitter och skrattar åt Cornelis FANTASTISKA ordvrängerier!

">

• Daa

Kikar in med en stor kram och en massa tumhållningar till Fru Es eskimåer.

*läser ikapp och inser att det är fler kramar som behöver delas ut*

Heloise: KRAM till er alla. *torkar en tår för allt som händer runt omkring er, det bra och det jobbiga*

Flamman: kram till dig och familjen. Hoppas att det kan leda till något gott.

Önskar er alla en fin onsdag.

• ingenjörsbruden

Heloise: Gud vilken beskrivelse....sitter o kan inte hjälpa att tårarna trillar......hoppas innerligt att ni kan få komma hem till Gävle snart.

Jag tyckte själv att de första veckorna var rätt jobbiga o pestiga....o då var busan frisk o kry o jag kunde amma o vi fick vara hemma....förstår att det är fruktansvärt jobbigt för er båda även om jag så klart inte hade det ens en bråkdel så jobbigt som ni har det.
    Ni är fantastiska! Massa kramar till hela familjen Helipanzer!

O VARFÖR väljer tekniska pryttlar att lägga av när de MINST av ALLT ska göra det!! SUck!

Fast jag måste erkänna...jag körde min mobil i tvättmaskinen ...o efter en torktid överhelgen så funkade den utmärkt! I hela 2 veckor funkade den....sen började den spontan-stänga av sig....tur det var jobbmobilen!

• ingenjörsbruden

Flamman: dessa karlar! En massa kramar o till dig!

Bruttan: Fy fasen för mjölkstockning! Men avlvedon verkar väldigt bra...

Sonja? Vem är det?!

Ninnis o Fru E: Tokhåller tummar just nu för er!

Blommis: Hur är det med din rygg? *kramar om o håller tummen för ditt sprayande osså* Drömde faktiskt att jag osså var tvungen att hormonspraya i näsan i natt....måste vara för att tog vanlig nässpray innan jag gick o la mig....hjärnan är konstig!

Daa: Var rädd om dig!

Aleta: *massa kramar*

Solde: Ja dessa män.....de är nog rätt lika allihopa i grund o botten....mer eller mindre....lite då o då.

• Villemoa

Heloise, vilken beskrivning av era upplevelser! Sitter här och torkar tårarna. När jag läser vad du skriver om att sitta och läsa sagor för Elise så får jag upp bilden för mitt inre och den bilden har en plats i mitt hjärta *torkar en tår till*

Jättebra att du får besök! Nu får Gävle allt se till att det finns en plats på neo så att ni får komma hem, hem till ert nätverk av nära och kära! Många, många kramar till dig, Panzer och Elise!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans