• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Flamman: Blomman skriver det så bra! Kramar till dig och familjen, och så en extra kram till dig för jag vet att du behöver den!

• Norrskensflamman

Heloise, allra käraste, finaste Heloise
    Jag håller med Blommis, den miljö du beskriver, du  gör det så målande att jag får riktigt ont i hjärtetrakten och kryp i kroppen. Tårarna väller upp i ögonen.
    Fy fabian vad jobbigt!! Och i den miljön ska du försöka läka dig själv och din lilla familj efter det trauma ni har gått igenom...
    Hoppas ni snart får komma till Gävle, där ni kommer ha närmare till ert "vanliga" liv, där ni får känna fläkten av er värld där utanför, där ert liv blir något mer lättillgängligt och ni får chans att få någon som helst annan input än bara elände, sorg, ångest, sjukdom och död.

Lilla fina Elise! Jag tycker också bilden av dig när du läser för henne och hon lyssnar är helt underbar. Klart att Elise kommer bli en sjusärdeles tjej, om än med långa fötter och fingrar Förstår att det är frustrerande att det ständigt dyker upp nya grejer att oroa sig för, men försök tänka att det är bra att de gör sitt jobb de det prestigefulla läkarna, så kan ni utesluta alla möjliga diagnoser redan nu. Och är det nu nåt som ni behöver veta, så är det lika bra att få veta det nu kanske. Eller nåt. Jag vet inte. Elise är ju lika underbar i vilket fall som helst, det är ju säkert ♥

Det där med dina infektioner i såren, hade du ju kunnat få slippa Jag fick infektioner inne i mufflan i såren där de sytt, fick penicillin och som ett brev på posten värsta svampinfektionen i hela underlivet (som var nog ömt och söndertrasat). Det var urjobbigt. Med tanke på hur de har skurit och karvat i dig och din livmoder så kan jag tänka mig att det jag hade är som en fis i rymden Oj, oj, hoppas du får bukt med det där snarast. Bara det gör ju att humöret sjunker som en sten

Har inga tröstens ord egentligen annat än att njut av Elise, njut av lunchen ute idag och ta stöd av Panzer som jag vet finns där för er. Och faktiskt så är jag obotlig optimist; Efter regn kommer solsken, det är min devis.

Stora varma kramar till hela HeliPanzerfamiljen ♥

• Norrskensflamman

Villemoa skrev 2010-10-13 09:13:56 följande:
    Flamman: Blomman skriver det så bra! Kramar till dig och familjen, och så en extra kram till dig för jag vet att du behöver den!

TAck fina du

• ingenjörsbruden

Villemoa skrev 2010-10-13 09:22:08 följande:
    Lanovia; blir också orolig för att du ska ta ut dig alldeles! Kramar till dig!

Ja lanovia, var rädd om dig! Jag vet precis hur jäkla jobbigt det där renoverandet är.....PUST säger jag bara!

Ta o försök att boka in familjemys åtminstone ett par timmar i helgen....det är superviktigt för att man ska orka!
    Hur mår maken nu?

• Norrskensflamman

Såg en jätteintressant dokumentär igår om enorma, komplexa landet som så många av oss både älskar och hatar. Massor av bilder från Moskvas vackra tunnelbana. Man kan åka en hel dag och bara kolla på all vacker konst i tunnelbanestationerna. Att åka tunnelbana i Moskva är en riktig kultur- och konstupplevelse på alla sätt och vis.
    Det är så viktigt det korren säger i slutet av programmet, när han sitter uppe på 30-nånting våningen vid ett glasbord och har panoramautsikt över staden. Att vi västerlänningar kan inte moralisera över vad ryssarna själva tycker.

Kolla gärna, om inte annat för att se hur vacker tunnelbanestationerna är.

http://svtplay.se/v/2181160/korrespondenterna/del_5_av_10__flykten_fran_friheten

Ja, VAR är Aleta

• Ninnnis

Finaste, starkaste Heloise! Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur ni har det och vad ni går igenom. Jag blir alldeles varm inombords när du beskriver hur du läser föir Elise. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni SNART får komma till Gävle och så småningom komma hem och leva en trygg och fin tillvaro som familj. Varma, innerliga kramar till dig, Panzer och Elise. 

• Aleta

Jag är i Stockholm och försöker på några dagar hinna med alla släktingar och vänner som ska besökas + en massa ärenden som bara kan göras här. + Lite kul också. Vi var på John Cleese i måndags, jättekul och verkligen skönt att få sitta och gapskratta.

Fina Heloise, vilken hemsk miljö att vistas i när man redan är fylld av oro. Jag hade inte förstått hur det faktiskt såg ut. Vilken levande beskrivning, jag ryser verkligen av att se er mitt i allt detta. Många, många kramar och hoppas ni får komma hem snart!

Flamman, många kramar till dig också och hoppas att det går bättre imorgon. (För det var väl då ni skulle gå?)

Alla tummar, fingrar och tår hålls för alla våra små ruverskor, blivande och nuvarande! ♥

Grattis till skörden Ninnis.

Passionsblomman, bra att du får ett ännu bättre preparat!

Bruttan, blä för mjölkstockning, tur att du har specialmeduciner.

Andbeyond, vad härligt med det fina ultraljudet!

• Ninnnis

Flamman, jag hoppas SÅ att mötet går bra imorgon (att maken släpar sig dit räknar jag med). Formulären är ju ytterligare ett steg på vägen i allafall. Du är stark! *kraaam*

Lanovia vännen, var rädd om dig! *stor kram*

• Ninnnis

Tack för tumhållning för äggen, det verkar som att det hjälpte!

Alla sju äggen har delat sig, men ett var lite för snabbt så det föll bort. Det är således sex ägg kvar i leken och vi får tillbaks ett imorgon eftermiddag kl.13.30

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans