• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

Förövrigt är jag så less nu, skulle kunna lägga mig platt fall ner på golvet och bara skrika, om jag trodde att det hjälpte oss så att köket blev klart och hela huset återställt.
    Men det närmar sig nu... sedan skall ju allt bara städas...

• lanovia 08

Hvidis skönt att samtalet igår gick bra.

• lanovia 08

Nu skall jag gå och lägga mig och hoppas på att få sova till 6 imorgon.

Skickar kramar till alla som behöver. Tänker på er massor, även om jaginte syns här så mycket

• passionsblomman

lanovia 08 skrev 2010-10-12 22:20:30 följande:
    Jag är helt väck nu, är Fru E och Blommis också  mitt uppe i att tina eskimåer och få dem att fatta vad de skall göra?? (att ni håller på med detta har jag givetvis fattat men håller ni också på i dagarna nu?) förlåt att jag inte hänger med.

EA ska tina eskimåer till nästa veka. Jag håller på med nedreglering inför sprutstart. Det är en helt ny IVF jag ska göra nu. Min Eskimå är tinad och försökt med redan och jag hade bara en i frysen. Nu hoppas jag på nya embryon i det här lotteriet. Det blir inte förrän ungefär i månadsskiftet som det står klart hur det hela går med den saken.
    EA och Ninnis däremot, kommer ju nu att ruva hur nära som helst i tid!

• Norrskensflamman

God afton!

Lanovia Du tar väl inte ut dig alldeles? *orolig* Renovering och småbarn det är JOBBIGT, jag vet... Kram på dig vännen

Jag och maken har suttit och svarat på alla jäkla frågor i flera formulär, som vi ska ha med oss på torsdag när vi går på återbesök. Wow! Bara att få detta gjort var en bedrift. Funderar dock på att dra egna kopior och vid sidan av makens svar fylla i MINA svar angående hur jag upplever honom. För tex på frågor som; jag anser mig vara stabil/lite mindre stabil/mer upp och ner i humöret än andra omkring mig svarar han Stabil..."Ja, men jag är stabil alltid, det är ju bara om du eller nån säger nåt dumt eller gör nåt galet eller idiotiskt som jag blir arg" elller "Nej, jag tror inte att andra upplever mig som jobbig eller påfresande när jag har en period då jag är mer energisk och aktiv". Eller, "nej, JAG är har aldrig några aktiva/inaktiva perioder" Eller "Jag är jättelugn och har jämt humör..." "Nej, jag har aldrig svårt att sitta stilll" Eller "Jag har inga problem att vara koncentrerad när någon pratar med mig. Om  det är nåt intressant de pratar om". SUCK!!!

Sen mot slutet blev han irriterad och tappade humöret. För nu hade han suttit still och koncentrerat sig och ansträngt hjärnan och fokuserat på tråkiga saker så han sa själv att han fick ont i huvudet och blev skittrött. Men "Nej, jag har inga problem med att hålla uppe koncentrationen"

Gaaaah!

Förlåt egoinlägg

Hoppas ni har en skön kväll alla!

• Norrskensflamman

Kompisens dotter hostar och hostar så jag är riktigt orolig hur de där tjejerna ska orka upp imorgon. Stackarn kan ju inte sova med den hostan.
    Har gett lite flytande Bricanyl, men vette tusan om det hjälpte.

• passionsblomman

Flamman, jag är rätt säker på att de där formulären är till för att få en inblick i patientes själv-och sjukdomsinsikt. För de diagnoser du funderar över, så är det väl mer regel än undantag att man faktiskt som en del av det hela saknar insikt.

Så, i det perspektivet är det ju bra att han så att säga målat in sig rejält i hörnet genom att svara sådär tvärsäkert på just det som är kränan i alltihop. Det är ju där han just nu är-i det arga och insiktslösa, där han vill att allt ska vara lala andra idioters fel.
    Fortsätter ni göra resan via vården, så lär han bli tvungen att inse att så icke är fallet.

Inget hindrar ju dock att du fördenskull gör anteckningar om just dina iakttagelser och pplevelser!

HEJJA! Bra jobbat där ikväll!

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-12 23:35:57 följande:
    Bra jobbat där ikväll!
    Ja, det var ta mig fan dagens bedrift *klappar mig själv på axeln* Jag kan inte låta bli att dra parallellerna med hur det är att sitta med min förpubertala 7½åring när hon ska göra ryskaläxorna som är trååååååkiga och jooooobbiiiiiigaaaaa och hur jag får lirka, motivera, peppa, svälja irritationen, försöka tänka ut upplägget iförväg för att vi inte ska köra i diket direkt. Bara det att maken är 35...
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans