• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Nu måste jag ta min skrik groda som idag vägde 8834!!!!g och var 68 cm!

Tjock Groda!!!

Kram till alla och tänker på er

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-10-11 16:37:03 följande:
      Vaaa??? Sa du inte att du ville fortsätta med pennan???För att det är så FANTASTISKT kul med huvudvärk, humörssvägningar som inte finns, och grå blöta filtar, för att sen få knarka lite morfon och få hela magen uppblåst och punkterad, därtill fläka upp sig för diverse personal, sen få ha ångest i några dygn hur äggen uppför sig och sen ha rå-ångest i 14 dagar... allt till det facila priset av typ 25000 eller mer och dessutom ett mördat psyke!VAD KONSTIGT ATT DU INTE VALDE DET  

haha! Allt det där ingår nog i det här andra sprut-preparatet också ska du se. Grå blöta filten är dessutom nu, under nedregleringen. Sedan, när "uppregleringen" eller ska vi kalla den ägg-boosten börjar, då är det trötthet, spänningar i magen och lite sånt istället. Humörsvängningarna ingår i alla leden.

Så, jag valde det ju. Fast nu med krångligare sprutor.

Ninnis, hade du de här menopur-sprutorna? eller har jag drömt det?

• Ninnnis

*tittar in för att ge ett livstecken*

TACK för era hållna tummar, de hjälpte. De fick som sagt ut 11 ägg och det gjorde inte alls så ont som jag befarat. De härliga medikamenterna satt nog där de skulle Imorgon får vi veta hur många ägg som blir befruktade och när det blir återföring (troligtvis onsdag eller torsdag). Nu har jag däremot ganska ont, men vovven har agerat värmekudde i soffan hela dagen och snart kommer min fina make med pizza.

Extra styrkekram till Flamman! *kraaaaaaam*

Blommis, jag hade Menopur. Det är lite trixigt med ampuller som ska blandas, men man vänjer sig. Så bra att Menopur har visat sig ge bra resultat!

*håller Blommis och Fru E i handen*

Nu ska jag slumra lite till med Animal Planet i bakgrunden, kram så länge!

• passionsblomman

Hej Ninnisgumman!
    Gud så skönt att allt gått bra. Och vlken fin skörd det blev! Hoppas nu det blir lika glädjande besked imorgon.
    SHIT vad nervösa vi var den där dagen efter ÄP! vi satt på ett sushiställe i Sthlm och var helt stirriga. Så vi stod inte ut, utan ringde tidigare än vi skulle och helt bara där vi satt. Sedan high fivade vi med ett tjut därinne på restaurangen.
    HEJJA  där i skålen alla små urceller! Bliv till! Dela er! Håll er snygga!

• andbeyond

Härligt ninnis med alla äggen! Woho! :) hoppas du slipper vara öm så länge till, och att pizzan är god. Vi har haft en bra eftermiddag, såg en livlig och frisk liten FLICKA suga på tummen

• passionsblomman

Andbeyond! Det är sannerligen girlpower i den här tråden!
    Guuuuu vad kul och roligt och underbart att hon mår bra och har det bra därinne!

• andbeyond

Blommis: Ja verkligen! Så roligt att hon var vaken och sprallig

Hoppas du får må bättre snart och att den andra "ivf-grejen" är superbra och att allt blir precis som ni önskar!!!

• passionsblomman

andbeyond skrev 2010-10-11 19:41:27 följande:
    Blommis: Ja verkligen! Så roligt att hon var vaken och sprallig Hoppas du får må bättre snart och att den andra "ivf-grejen" är superbra och att allt blir precis som ni önskar!!!

Jaaaa! *önska önska önska*
    Jag tänkte att jag gärna hakar på trenden med en sprallig, viljestark flicka på E.
    Jag har namnet i eldskrift på hjärtat.

Förresten skulle en pojke bli en på E också för den delen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans