• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru E

Blommis-hehe jag har ingen aning om vilka sorter det är men kan kanske gissa, ska leta upp bild som liknar de vi har

• passionsblomman

Okej, nu ringde de från min gyn och berättade att de pratat med CvL och att de vill byta preparat för äggstimuleringen nu när det blir dags. Jag har haft Puregon och de vill byta till Menopur.

Det är för att de haft ett möte där man konstaterat att man nu har underlag för att säga att det är bättre resultat -alltså fler graviditeter-med menopur än med Puregon. OCH detsamma gäller långa vs korta metoden. Man kommer alltså på CvL att styra över all behandling mot Menopur samt den långa metoden nu.

Så, när de frågade om det var OK med mig att byta preparat, vad tror ni jag svarade då?

"nej, jag vill behålla det enklare sättet (pennan) och ha sämtre chanser..."

Sa jag inte.

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-11 15:08:35 följande:
    Okej, nu ringde de från min gyn och berättade att de pratat med CvL och att de vill byta preparat för äggstimuleringen nu när det blir dags. Jag har haft Puregon och de vill byta till Menopur. Det är för att de haft ett möte där man konstaterat att man nu har underlag för att säga att det är bättre resultat -alltså fler graviditeter-med menopur än med Puregon. OCH detsamma gäller långa vs korta metoden. Man kommer alltså på CvL att styra över all behandling mot Menopur samt den långa metoden nu. Så, när de frågade om det var OK med mig att byta preparat, vad tror ni jag svarade då?"nej, jag vill behålla det enklare sättet (pennan) och ha sämtre chanser..."Sa jag inte.

Men doooh vilken fråga! Hahahahaha men visst...frågan är ju fri!

• passionsblomman

Fru E skrev 2010-10-11 15:03:41 följande:
    Blommis-hehe jag har ingen aning om vilka sorter det är men kan kanske gissa, ska leta upp bild som liknar de vi har

Förresten så är det nog på våren de ska klippas, de som klippas skall!

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-10-11 15:08:35 följande:
    Okej, nu ringde de från min gyn och berättade att de pratat med CvL och att de vill byta preparat för äggstimuleringen nu när det blir dags. Jag har haft Puregon och de vill byta till Menopur. Det är för att de haft ett möte där man konstaterat att man nu har underlag för att säga att det är bättre resultat -alltså fler graviditeter-med menopur än med Puregon. OCH detsamma gäller långa vs korta metoden. Man kommer alltså på CvL att styra över all behandling mot Menopur samt den långa metoden nu. Så, när de frågade om det var OK med mig att byta preparat, vad tror ni jag svarade då?"nej, jag vill behålla det enklare sättet (pennan) och ha sämtre chanser..."Sa jag inte.

Ooooh vilken fråga

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-10-11 15:02:53 följande:
    Åh nu sms:ade Ninnis! det har gått bra men hon är öm och beordrad sängläge och vila med vovven och värmedyna. hon kikar in sen. och ELVA fina ägg hörni! Hurra!

HURRA!

• ingenjörsbruden

Hvidbrud skrev 2010-10-11 13:21:30 följande:
    Hej! Batman klarade saken fantastiskt! Det visade sig att hela episoden med fröken och mamman hade utlöst samtal med rektor och hela karusellen. Hon hade inte dragit i e's arm utan bara lyft henne. De har nya rutiner för att förhindra extrem stress och hon försäkrade på liv och fosterland att hon inte ville komma till handgripligheter... Tja, e kastar sig om halsen på henne på morgonen och hon är lugn och trygg. Det får vi också vara. Vi har deras ord på att något sådant inte kommer hända och bryter de det så då jävlar. Men vi får ta det som det är. Det har hänt grejer sedan e började så jag får hålla mig lugn. Tack för er omtanke gulletjejer!

Va skönt!

• ingenjörsbruden

Massa till er alla!

Andbeyond: Hoppas RUL gav fina bilder!

Fru E: Spännande med kök...tro det är "kattguld" i den graniten som det glimmar lite guldaktigt i...kan bli ruskigt snyggt! *tjuvläser i andra snacketråden ibland...men försöker hålla mig till att skriva i en....för att inte förvirra mig själv totalt*

Fru Bygg: Hoppas lilla E mår bättre nu. Härligt att kalaset gick bra! O ja....det tär på en när ens barn är sjukt.....man vill hjälpa o underlätta så mkt....

Så mkt på gång med äggplockningar o sprayande.....tur ni är snälla o skriver när det är dags att hålla hand med er!

Nu bär det snart av hemmåt!

till alla

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans