• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • lanovia 08

Börjar med att skicka massa kramar, styrka och ork till Heloise med familj.

• lanovia 08

Jag orkar inte läsa allt ni har skrivit idag. Men det är alltså stora dagen för Ninnis imorgon?? Lycka till vännen!

Blommis tack för uppdateringen av dig och Fru E. *ser till att hålla tummarna för Fru E nu också* Men Fru E skall alltså få ägg insatt nästa vecka??
    Blommis att du skall göra ny IVF betyder nytt från början med ny ÄP och hela köret?
    (Känns som jag gått i min egen dimma för länge nu)

• lanovia 08

Förövrigt kan jag meddela att köket nu är klart!
    Vi fick någon superkick ikväll och har även städat bort byggdamm och fläckar i hela köket. Nu återstår att flytta in i det och städa hela detta dammtäckta hus. Men en sak i taget, nu sömn. Natti alla underbara.

• passionsblomman

Lanovia, ja just precis! Jag håller på med nedregleringen nu (den behövs bara om man ska göra en hel IVF. Vid Eskimåförsök FET inväntar man bara vanlig Äl) och gör sedan återförandet när man tinat och sett att embryot är OK. 

Sedan kommer stimuleringsfasen med sprutor man ska ta själv. Det är då man åker på VUL ett par ggr för att kolla att det utvecklas äggblåsor (folliklar).

När de är tillräckligt stora tar man en ägglossningsspruta som gör att det blir ÄL inom ett dygn.

Efter det ska äggen plockas-inom 36 timmar från att man tagit sprutan.

Så kommer man till kliniken och får droger så man blir helt groggy och så tar de ut äggen genom att sticka en nål i äggstockarna och suga ut dem. ÄP
    Innan dess har mannen lämnat sitt prov och när man sett hur många ägg det verkligen fanns i folliklarna, så sammanförs ägg och spermier i lilla skålen och skjuts in i värmeskåpet.

Nästa dag vet man hur många som befruktats.

Ännu nästa dag vet man hur många som delat sig vidare och man får då förhoppningsvis tillbaka ett embryo. ET

Sedan börjar 16 dagars väntan till testdatum TD

Det är alltså en väsentligt kortare och mindre påfrestande procedur att göra FET än IVF, Men den gruvliga väntan och mentala stressen är alldeles förfärlig i lika mått i båda fallen. Fast fler nervösa steg att hispa över innan man är framme vid återförandet när man ska göra en helt ny IVF.

• Heloise

OK, en tvättäkta skitdag.

Vi skulle in till akkis när telefonen ringde och läkaren berättade att Elise hade fått det jobbigt på morgonen och helt ur det blå tvingats tillbaka i i respirator. Vild panik och taxiresa med kvävda snyftningar för att komma till vår lilla dotter.

Elise har alltså legat i respirator hela dagen men efter ett slemstopp i respiratorn nu på kvällen är hon tillbaka i CPAP så får vi hoppas hon slipper intuberas igen...

Dagen har varit fylld av en massa skit och tjafs med läkare som vi klarat oss utan-

Har dock sluppit lägenhetshotellet och bor nu på Park Inn, en ljusglimt i en annars mörk dag.

I övrigt mår Elise ok men jag och H är mentalt dränerade och nu blir det sängen, en kort uppdatering, har inte energi kvar för något annat.

/Panzer

• Cantaton

Ni måste vara helt färdiga kroppsligt och mentalt! Skickar så mycket styrka jag kan!

Heloise skrev 2010-10-13 23:10:20 följande:
    OK, en tvättäkta skitdag. Vi skulle in till akkis när telefonen ringde och läkaren berättade att Elise hade fått det jobbigt på morgonen och helt ur det blå tvingats tillbaka i i respirator. Vild panik och taxiresa med kvävda snyftningar för att komma till vår lilla dotter. Elise har alltså legat i respirator hela dagen men efter ett slemstopp i respiratorn nu på kvällen är hon tillbaka i CPAP så får vi hoppas hon slipper intuberas igen... Dagen har varit fylld av en massa skit och tjafs med läkare som vi klarat oss utan- Har dock sluppit lägenhetshotellet och bor nu på Park Inn, en ljusglimt i en annars mörk dag. I övrigt mår Elise ok men jag och H är mentalt dränerade och nu blir det sängen, en kort uppdatering, har inte energi kvar för något annat.   /Panzer
  • Fjällbruttan

Heloise skrev 2010-10-13 23:10:20 följande:
    OK, en tvättäkta skitdag. Vi skulle in till akkis när telefonen ringde och läkaren berättade att Elise hade fått det jobbigt på morgonen och helt ur det blå tvingats tillbaka i i respirator. Vild panik och taxiresa med kvävda snyftningar för att komma till vår lilla dotter. Elise har alltså legat i respirator hela dagen men efter ett slemstopp i respiratorn nu på kvällen är hon tillbaka i CPAP så får vi hoppas hon slipper intuberas igen... Dagen har varit fylld av en massa skit och tjafs med läkare som vi klarat oss utan- Har dock sluppit lägenhetshotellet och bor nu på Park Inn, en ljusglimt i en annars mörk dag. I övrigt mår Elise ok men jag och H är mentalt dränerade och nu blir det sängen, en kort uppdatering, har inte energi kvar för något annat.   /Panzer

Skickar allt vad jag kan med styrka och ork till er alla tre!

Hoppas lilla hjärtat slipper respirator mer!

Måtte eran natt bli lugn och dagen imorgon och varje dag framöver bättre!

Kramar

• Fjällbruttan

Trött mamma på väg i säng, men som jag har skrattat med mina barn ikväll
    Och känt en enorm lycka över att jag fått 4 vackra underbara tokiga döttrar, vilken gåva de är och vilka ljus i mitt liv.

Igår kväll fick jag dessutom en liten lyckostund att bevara i hjärtat.
    Tassade in till 13-åringen (nej, jag kan inte gå och lägga mig utan att vandra runt till alla och kolla att de sover gott och förhoppningsvis utan musik i öronen ), Stora I sov lite oroligt så jag strök henne över håret och då vänder hon sig om och säger mamma, mamma, krama mig!! Och som jag kramade henne
    Det är sällan jag får det numera, fast jag gör det ändå

Här ligger snön på marken, fast nu är det snöblandat regn och allmänt äckligt, jag kommer att stanna inne i morgon med.... och mysa med de små och sen mysa med de stora när de kommer hem, är riktigt skönt att vara hemma ensam

Kramen till er alla!!

• Fjällbruttan

Ninnis, håller i handen jag med och hoppas att ni välsignas med ett litet pyre som fastnar imorgon!

Kram

• passionsblomman

Panzer, Åh NEJ! Fy vilken rutten dag!
    Hoppas den visar sig bli ett undantag och att det från och med nu kommer att gå lugnt framåt!

Stor kram!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans