• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Daa skrev 2010-10-14 12:31:03 följande:
    Åh, hoppas att den vänder sig snart så du slipper fundera över det. Ja, det kan vara jobbigt att känna sig tung. Och ingen självförtroendeboost att bli andfådd och darrbent över att gå uppför en trapp, direkt.  

Åh, vet du, när jag nu klämde ur mig mitt 4:e barn så morrade jag åt BM att jag minsann inte var så otränad som jag verkade bara för att benen skakade!
    Men då tittade hon på mig och bara flinade! Ingen fara, de darrar inte för att du är otränad utanför att bebis trycker nedåt så blodkärlen till benen kommer lite i kläm,därför blir man skakis när man går i trappor osv...
    Har man dessutom lågt järn blir det ännu värre!

Jamen HALLÅ!!! Kunde ingen sagt det tidigare!?!
    Här har man gått omkring och trott att man varit en otränad fettblobb eftersom benen inte bär en i 4 graviditeter... SUCK!!

Så Daa... med järnbrist och 2 barn borde dina ben skaka som maraccas

• Hvidbrud

Ninnis ninnis ninnis!!!!! Oj oj oj så spännande det kan vara! Håller tummar och tår ch öronsnibbar och armbågar och sträcker ut en lten hand från den mänskliga knuten att hålla i!

• Fru sy

Förresten är man otrevlig när man lägger av luren här hemma. Mina föräldrar ringer typ en miljon gånger om dagen och frågar "Hur mår du idag?" Är rätt trött på att svara på det faktiskt...

• Hvidbrud

Bruttan: underbara du! Fniss fniss! Och skadeglädjen är den enda sanna glädjen har jag hört... (men det låter ju lite bittert, om jag tänker efter) men du, de kan han ha, gubben i snöstormen, aldeles ensam.... Underbara dina tjejer. Stora I och fina kramen! ( knep en liten tår)

• Fru sy

Hej Hvidis! Hur är det med dig? (Opps nu frågar jag samma sak som jag är så irriterad på när någon frågar mig, du får snäsa tillbaka om du vill) Funkar det bra på jobbet?

• Fjällbruttan

Fru sy skrev 2010-10-14 12:36:10 följande:
    Tack för det fina ni skriver tjejer. Nu sitter jag här och gråter ännu mer för att det känns som ni förstår mig och inte tycker att jag är helt knäpp som bara gråter när man borde stråla över lyckan att vara gravid. Mannen förstår nog inte riktigt hur tråkigt jag tycker det är att ligga här hemma. Mannen är bäst på allt annat och han passar verkligen upp på mig med mat och annat jag behöver. Men när jag gnäller över att jag har tråkigt känns det som han tycker att "det är väl inte så farligt" typ. Han åker hemifrån 6 på morgonen och inte kommer hem förrens vid 19, det gör att dagarna blir väldigt långa och ensamma. Mamma säger att hon kan komma och hälsa på mig några dagar nästa vecka men just nu känner jag inte att jag orkar ha någon annan här än mannen. Mamma kommer bara fara runt och städa överrallt och då känner jag mig ännu sämre eftersom det känns som jag borde städat. Och ja Daa, jag brukar ju hålla på med massa saker. Men nu har jag inte ens någon lust att sitta och virka eller sticka i soffan och då är jag rätt deppig...

Förstår precis vad du menar!!
    Det är väl aldrig så att framemot 17-tiden så börjar du stirra på klockan och bara räknar ner minuterna tills gubben kommer hem

Lilla Gumman, om du orkar, låt mamma komma och städa för då knner hon sig nyttig och så kan du njuta lite av sällskap.
    Försök att tänka att just  nu är du hotellvärd för en etta med kök åt litet pyre och då vill litet pyre ha en hotellstäderska på besök

• Hvidbrud

Fru sy: lilla gumman då! Klart du blir deppig av att ligga på sofflocket i all evighet och inte se nån utväg ur illamåendet fyld av hormoner som får en till att grina för mnsta lilla. Klart man får lägga av luren, men man får nog räkna med att deras oro blir ännu större! Kanske bäst att ringa dem först själv och säga att duvill vila lite ostört så du lägger av luren.... Annars kommer den väl farandes! Hoppas verkligen att ditt illamående går över snart och att du får energi till att vara glad i ditt tillstånd. Det kommer något fint ur det till sist i alla fall! Många många kramar!

• Villemoa

Daa skrev 2010-10-14 12:31:03 följande:
    Åh, hoppas att den vänder sig snart så du slipper fundera över det. Ja, det kan vara jobbigt att känna sig tung. Och ingen självförtroendeboost att bli andfådd och darrbent över att gå uppför en trapp, direkt.  

Nä verkligen inte! Eller att resa sig ur soffan

• Villemoa

Fjällbruttan skrev 2010-10-14 12:34:45 följande:
    Villemoa, hoppas bebis förstår sitt eget bästa och vänder sig bums!Andfåddheten  slipper du ju kanske lite då om den sjunker så det inte trycker så mot lungorna, det är så jobbigt!Vad säger din Lilla M om ett litet syskon, är hon förväntansfull?Och har lillasyster sparkat storasyster än?

Lilla M inkluderar alltid lillasyster i saker och ting, tex säger hon "här bor mamma, pappa och lillasyster" För några veckor sa hon att hon väntar på att lillasyster ska komma så nog är hon förväntansfull. Moa har känt en gång hur bebisen buffat och då sprack hon upp i ett enda stort leende

• Villemoa

Fru sy: det där med att lägga av luren vet jag allt om! När Moa precis var nyfödd kunde min mamma ringa minst 5 gånger om dagen! Det drev mig till vansinne må du tro! Nog förstod jag att hon ville höra hur det var med Moa och så men hon kunde för sitt liv inte förstå varför JAG inte tyckte det var särskilt roligt att prata 5 gånger om dagen...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans