• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Jag samlar åt digblommis! Jag har en deckare på gång i huvudet.... Tjejerna tycker väl attjag Ullared lite väl mycket och klagar över att rummen luktar för mycket för att hyras ut och att jag inte vill med på tilställningar som innebär alkohol och att mgen dessutom pekar ut som om jag var i 7 mån hjälper ju inte. Och tröttheten och ha ha! att jag strååålar! Haha! Nej, detkan man inte säga precis... Puss och kram på er alla dejlige kvinnor! Tittar in i kväll för att se om det kommit uppdateringar från norr, ost och söder. Och väst så klart! Härligt att köket ÄNTLIGEN är färdigt Lanovia! äpplepaj i ugnen ännu? Jag tar med vaniljsås så har vi kafferep runt köksbordet tycker jag! Nu ska det invigas!

• Soldemor

Nu skall jag iväg och smitta ner församlingen på en skördegudstjänst och i morgon skall Amaretto följa med på besök på mitt jobb

• Ninnnis

Hej!

Nu har vi fått tillbaks ett fint litet 8-celligt embryo Det känns helt overkligt, det gick på en kvart och det känns ingenting.

De andra fem äggen har också fortsatt att dela sig som de ska, så om de fortfarande är fina på lördag så blir de nedfrysta som blastocyster.

Maken fotograferade embryot på skärmen så att vi har bildbevis om det fungerar Läkaren sa sedan att man kan få embryobilderna på usb-minne om man blir gravid, det tyckte jag var ganska coolt.

Nu är det nervös väntan fram till 25/10. Jag börjar med att packa ihop mig och åka till Småland för mormors begravning.

Tack söta gulliga ni för tankar och tummar, jag är säker på att det hjälper! Maken hittade dessutom en lyckokastanj utanför kliniken så nu har jag massor av lyckotingestar

• passionsblomman

Ninnis, visst ÄR det coolt att se embryot på TV?!

Helt spejsat!

Kanon att alla de andra fem ser så fina ut också!
    Tänk vännen, att ni är här nu!
    Så himla många steg innan resan nådde hit. Nu är det inget mer ni kan göra.
    Nu ligger det i handen på själva Livet. Stanna där nu lilla embryo och lyssna till universum som viskar "bliv".

• Villemoa

Åh Ninnis, vad härligt! *torkar en liten tår* Är 25/10 testdag? Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att testet visar plus då! Kramar

• Ninnnis

Ja, tänk att vi är här nu. Oavsett resultat denna första gång är det ubnderbart att vi har kommit så här långt.

25/10 är testdag med blodprov på kliniken. Enligt läkaren är det ingen idé att smygtesta hemma innan, det är för tidigt att se. Så vi får väl lyda hennes råd. Kanske... Om jag har något gammalt CB liggande är det ju synd om det går till spillo

Nej nu måste vi åka, kraaaaaaaaaaaaam på er och trevlig helg!

• Fjällbruttan

Ninnnis skrev 2010-10-14 16:54:20 följande:
    Hej!Nu har vi fått tillbaks ett fint litet 8-celligt embryo Det känns helt overkligt, det gick på en kvart och det känns ingenting.De andra fem äggen har också fortsatt att dela sig som de ska, så om de fortfarande är fina på lördag så blir de nedfrysta som blastocyster.Maken fotograferade embryot på skärmen så att vi har bildbevis om det fungerar Läkaren sa sedan att man kan få embryobilderna på usb-minne om man blir gravid, det tyckte jag var ganska coolt.Nu är det nervös väntan fram till 25/10. Jag börjar med att packa ihop mig och åka till Småland för mormors begravning.Tack söta gulliga ni för tankar och tummar, jag är säker på att det hjälper! Maken hittade dessutom en lyckokastanj utanför kliniken så nu har jag massor av lyckotingestar

Wow, får man tom. se dem på tv!!!

Håller med Blomman, bädda in dig gott nu lilla vän och bliv....

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-14 13:55:05 följande:
    Bruttan, varför får den här rubriken mig att tänka på din svärfar?

????????va???? I no Nothing, I´m from Barcelona

Han var hit idag... men fick gå hem för han kunde inte plinga på dörren, den var visst låst.... och man kan ju bara plinga när sonen är hemma, annars smyger man in!

Ha, jag kan låsa dörren.....nanananannnaaannnaaaa :-P

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans