• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Ninnis, jag instämmer i vågen, kram!

Fjällbruttan, nä, någon shopping blir det inte. Lyxen blev John Cleese-kvällen.
    Fast jag har varit på Gröna Villan i Örby och handlat vinteroveraller. Det är en jättebra second handbutik för barnkläder. 
    Turligt nog så hade några av våra vänner rensat vinden på barnkläder så vi fick lite kläder, skor och stövlar till stora tjejen också.

Lanovia förresten, vad skönt med köket!

• Fjällbruttan

Lanovia, underbart att höra att köket är klart!!

Hoppas att allt lugnar ner sig lite nu och att ni hinner njuta av köket och varandra!

Tänk att få sitta i ett helt nytt kök som är färdigt och städat...
    bara sitta vid köksbordet med en kopp kaffe eller te och titta, njuta och bara vara..

Blir nästan lite avundsjuk... fast bara på den känslan, inte på allt arbete som är innan, för det är hemskt tillsist för det känns som det aldrig tar slut!

Kan du inte lägga in några bilder på köket när du har tid och orkar?
    Och så en bild på din stora tös....*tittar bedjande*

Är så nyfiken på hur stor och söt hon är

• Fjällbruttan

Aleta, underbart med John Cleese!!

När stora I var sjuk pluggade hon engelska hemma i soffan en dag, och då pratade vi om hur det var när jag gick skolan, ni vet på dinosaurierna tid...
    I alla fall berättade jag att i gymnasiet så fick vi se Faulty Towers (hur fanken stavas det??) utan text eftersom jag läste på turistlinjen, läraren tyckte det ingick så bra "hotellord"
    Fick visa henne på youtube var det var och nu ser vi det ibland på TV4 Guld och ungen skrattar så hon gråter...

Mamma, det är inte konstigt att du är knäpp!!

Va?? Jag??

Visade henne raskt Vilse i Pannkakan...

Men mamma!!!! Att du inte är ett psykfall

• Fjällbruttan

Nä, nu ska jag sluta fylla varenda sida här och göra nåt....kanske ge barnen frukost?!

Kram till alla och sköt om er tills jag får ett nytt spamryck!

Hoppas ryggen är bättre Blomman!

Daa och Villemoa, är rädd om era magar!

Flamman, skriv ner lite stödord i alla fall tills ni ska på samtal, och vet du, du kan ju faktiskt boka eget samtal så du verkligen får fram din  och barnens sida. Kram

Ingis, hur är det med fjädrarna och svansen idag??

Over and out

• Ninnnis

Bruttan,

Jag fick Vilse i pannkakan på dvd av min lillsyster och jag tycker det är helt underbart! Men det är som sagt inte så konstigt att man blir lite märklig av att växa upp med sådana barnprogram. Undrar vad de gick på?  

• Villemoa

Heloise & Panzer: vilken skitdag minst sagt!  Hoppas dagen blir mycket bättre igår och att detta var det enda bakslaget. Skickar många styrkekramar till er alla tre!

Flamman: hoppas det går bra på samtalet idag! Kram

Ninnis: tänker extra mycket på dig idag! Kram på dig

lanovia: härligt att köket är klart!

Bruttan: vilken gosig tjej du har som vill kramas, det är bara att tacka och ta emot! JAAA nästa helg ska vi träffas, det ser jag fram emot!
    Och, ett regnigt Stockholm ÄR kallt! *brrr*

Aleta: skönt att få komma iväg lite. Hoppas ni har det toppen när ni besöker hufvudstaden!

ATT vi har en spännande tid i tråden framöver! Plusvåg är beställd och levereras snart!

Kramar till alla!

• Soldemor

Hej Tantsen!

Tack för krya-på-mej-hälsningarna!

Inser att mitt snor inte är något att överhuvudtaget tänka på i jämförlese med all stor dramatik här, men mår ändå asförfärligt idag!  Perfekt läge för att ha gudstjänst i kväll! Känner mig ungefär som grönsakerna vi har dekorerat kyrkan med. Vill mest hem och lägga mig och mysa med Amaretto i sängen. Varm kattpäls är oslagbart mot förkylningar!

På lördag blir det mini-mini-tantträff då jag och maken skall träffa Fru E för att befria henne från kartonger, sedan blir det stora härjedagen på vinden!

Visningen igår vet jag inte hur den gick, de visade ingen reaktion. Blir väl att ringa mäklare på måndag.

Nu skall jag inte ömka mig själv och den snoriga näsan och febriga huvudet, nu skall jag be lite för Elise, känns mer konstruktivt och viktigt nu!

• Villemoa

Krya på dig Solde! Och, vilken knäpp domare som bedömde kissen utan att ha tagit i henne!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans