• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Hmmm.. inser raskt att jag måste ta med laptopen till Sthlm, och köpa mobilt bredband, kan ju inte vara ouppdaterad hela helgen.... kommer inte hem förrän på natten den 25/10..

Vilken rysare!!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-14 13:16:18 följande:
    Bruttan, den där sk kommunikationen skulle man kunna göra en jäkligt rolig filmscen av. Rena rama Pistvakt eller något ditåt.

Det blir ännu roligare om man får veta att.....
    Tadaaaaaaa....

DE ÄR PISTVVAKTER BÅDA TVÅ

• Fru E

Ninnis-TD redan efter 11 dagars ruvning inte illa! På vår klinik är det TD 15 dagar efter insättning eller 17 vid FET. Testen skulle kunna visa fel så tidigt eftersom ÄL sprutan kan ge fel resultat på stickan eftersom hormonerna kan hänga kvar, därför är blodprov säkrare skulle jag tro. Konstigt det kan vara så olika. Då ligger du en bra bit framför mig

• Fjällbruttan

Ehhh... en liiiiiiten fråga Blomman, varför ska du vänta med att skriva en bok??
    Tycker att du ska göra det  nu!! Du är så himla bra!

• Fjällbruttan

Flamman, kramar om dig varsamt och häller upp varm choklad med vispad grädde och rom. Sen får du sätta dig i sköna fåtöljen och får fotmassage av mig, masserade axlar av lilla M och så får stora I ge dig massor av energi!
    Hon är fantastisk på att ge energi..

Tycker om dig!

Kram

• Fru sy

Vilken tur att jag är sjukskriven, nu kan jag ju ligga och hålla både tummar och tår hela dagarna för alla som behöver det här i tråden

• Fru sy

Förresten så pratade mannen precis med en kompis som vi började misstänka hade problem med att få barn. De gifte sig några månader innan oss, och tjejen hade pratat om barn länge. När hon skrev till mig på fb och grattade gjorde jag en liten, liten antydan att vi fått hjälp på traven. Vi har ju varit öppna med det inför våra kompisar så tänkte att de kan ta det som de vill... Och visst är det så att de sitter i samma sits som vi gjorde för några månader sedan och funderar på om de ska söka hjälp eller inte. Mannen berättade att killen var i stort behov att prata av sig för de han inte berättat det för någon annan än. Han var nyfiken på hur det var för oss och så. Kändes som jag gjorde rätt med att jag antydde att vi fått hjälp för nu vet de att vi finns här om de vill prata. Själv hade jag mått så otroligt mkt sämre om jag inte haft mina kompisar som var i samma situation som oss att prata med. Och er såklart. Tack för att ni finns tjejer!! (Förresten så var vi ju tre tjejer som "höll ihop med samma problem", alla är nu gravida. Eller en av dem var det tills inatt då de fick sina fina lilla dotter) Mannen fick jobba över idag, så han kommer hem om ca 1 timme. Ska sätta mig och kolla på Bonde söker fru nu som jag spelade in igår.

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-10-14 18:53:24 följande:
      Det blir ännu roligare om man får veta att.....Tadaaaaaaa....DE ÄR PISTVVAKTER BÅDA TVÅ

Jamen det visste jag ju! Om jag tänkt efter.

• passionsblomman

Fru E skrev 2010-10-14 18:54:55 följande:
    Ninnis-TD redan efter 11 dagars ruvning inte illa! På vår klinik är det TD 15 dagar efter insättning eller 17 vid FET. Testen skulle kunna visa fel så tidigt eftersom ÄL sprutan kan ge fel resultat på stickan eftersom hormonerna kan hänga kvar, därför är blodprov säkrare skulle jag tro. Konstigt det kan vara så olika. Då ligger du en bra bit framför mig

Ja varför gör alla så olika?
    jag fick med mig ett grav-test hem och dag 16 efter ET hade jag TD.
    De sa att paren själva sagt till så de ändrat rutinerna, för att det var flera som först fått plus och sedan minus när de hade tidigare TD.

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-10-14 18:56:23 följande:
    Ehhh... en liiiiiiten fråga Blomman, varför ska du vänta med att skriva en bok??Tycker att du ska göra det  nu!! Du är så himla bra!

Jooo föratt...föratt...
    Jo föratt jag måste ha levt lite mer så det finns något att skriva tänkte jag.
    Jag vet så lite här i världen än.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans