• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Hvidis, jag är tvärsäker på att det visst det har med graviditeten att göra att du blöder näsblod! Jag hade jättelätt att få det under min. En period var det var och varannan morgon bara jag böjde mig över handfatet.

Ingis, huvudvärken har varit from hell idag, tackar som frågar.

Fru Sy, jag tycker Aleta sa något jättebra där: om DIN dotter legat och mått apa i vecka efter vecka, hade du inte gärna velat hjälpa till lite då? Det hade jag.

Bruttan, hälsa dina fina tjejer! Min son hälsar förresten tillbaka, har jag ju glömt att säga. Vi läser i Fenixorden nu, den som är 1000 sidor. Med tanke på att sommarlovet är slut, läxor och träningar i full gång och att det ska lekas en del också, så går det nu inte lika snabbt framåt som det gjorde i somras. Hittade I förresten nånsin sin laddare? För i den här tråädgården är den inte.

• Fjällbruttan

Fru Sy, klart det är gravidmage!!!
    Eftersom du mår illa kan det knappast vara fettmage!
    Och skulle du mot all förmodan tycka att det dyker upp ett mystiskt lager på magen som är lite mjukt så kom ihåg att det är stoppningen för att skydda lilla knappen

Det här med att räkna hur lång förlossning man har är ju så svårt, räknar man in latensfasen kan den vara hur lång som helst..
    Med Stora I gick vattnet söndag natt och hon kom på tisdag eftermiddag, i timmar så..tja..60 timmar, MEN jag tyckte att förlossningen var ungefär 6 timmar, från det de sparkade igång mig med dropp. Visst kändes det mycket innan, trött vart man och otroligt segt att vara på BB hela tiden, jag ville inte vanka runt, jag ville ha min bebis!!

Nu ska det påpekas att jag fick stanna kvar eftersom vi har 23 mil till BB och eftersom vattnet gått.

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-10-15 11:41:16 följande:
    Alltså...Bruttan...du får dra lite till i filten.....där måste vara rester kvar i min skalle....guuuuu så seg jag är.....ögonen går i kors nästan.....Men inte många timmar kvar....sen ska jag hem o mysa med maken o döttra min!Nästa helg ska vi bjuda ut svärisarna på middag....tanken var från början att även makens bror o hans familj skulle följa med....men han (makens bror) har sådana jäkla problem.....psykiskt alltså.....nä han vill inte åka ut på restaurang med dottern....för tänk OM hon skulle bli smittad med någon bacill....herregud....barnet går ju på DAGIS!!!! Snacka om att ha fått en allvarlig knäpp när man inte ens kan gå på restaurang som tack till sina föräldrar för att de slitit o byggt hus till oss...Så till min fråga....någon som har tips på trevlig restaurang runt eller i Malmö-Lund som har god mat?Gärna något exklusivt....för det är svärisarna värda!

Komsikomsikomsi lilla fuuuuuula filten!! Kom får feta tanten hoppa dig
    Kooooom då.. JAMEN KOM HIT NU FÖR H-VETE!!
    Jag har inte tid med det här tjafset, jag ska stampa ihjäl dig!!
    Sluta gnäll!!

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-10-15 11:41:16 följande:
    Alltså...Bruttan...du får dra lite till i filten.....där måste vara rester kvar i min skalle....guuuuu så seg jag är.....ögonen går i kors nästan.....Men inte många timmar kvar....sen ska jag hem o mysa med maken o döttra min!Nästa helg ska vi bjuda ut svärisarna på middag....tanken var från början att även makens bror o hans familj skulle följa med....men han (makens bror) har sådana jäkla problem.....psykiskt alltså.....nä han vill inte åka ut på restaurang med dottern....för tänk OM hon skulle bli smittad med någon bacill....herregud....barnet går ju på DAGIS!!!! Snacka om att ha fått en allvarlig knäpp när man inte ens kan gå på restaurang som tack till sina föräldrar för att de slitit o byggt hus till oss...Så till min fråga....någon som har tips på trevlig restaurang runt eller i Malmö-Lund som har god mat?Gärna något exklusivt....för det är svärisarna värda!

Och igen,.. alltså, om barnet går på dagis... VAD är det då man kan smittas av på restaurang??
    Obotligt krav på svindyr mat eller?

På dagis/skola har vi hittills kunnat plocka på oss:
    Svinkoppor
    Springmask
    Löss
    Snor
    Hosta
    Vattkoppor
    Halsfluss
    Ögoninflammation
    Skrapsår som varat
    Blånaglar som sen tappats (ser så äckligt ut!)

På vår skolresa i gymnasiet fick vi dessutom salmonella hela klassen...
    Hmmm.. tror jag måte behålla barnen hemma för all framtid!

• Fjällbruttan

Blomman, laddaren hittades, när hon städade upp i sitt råttbo till sovplats i husvagnen Dessutom har den hunnit paja sen dess, så hon kan hon....

Sälllar mig till bokköparkön!

Hmm... tror bestämt du måste ha egen bokmässa i slottet

Och varför vänta?
    Du har mycket att säga redan nu, gör det

• Fjällbruttan

Spammar vidare...

Villemoa, lät mysigt med bibblan idag!
    Vi brukar låna kassar med böcker, i det här huset är alla tjejer bokmalar

Är så kul att låna böcker med barn också, det finns ju så mycket bra böcker!
    Har du kollat in Stina Wirséns Vem-böcker?
    Älskar de böckerna!

• Fjällbruttan

Hoppas hoppas hoppas att familjen Helipanzer har en bra dag och att lill-hjärtat snart får flyttas hem till Gävle!!

Kramar till er

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-15 12:32:39 följande:
      Komsikomsikomsi lilla fuuuuuula filten!! Kom får feta tanten hoppa dig Kooooom då.. JAMEN KOM HIT NU FÖR H-VETE!!Jag har inte tid med det här tjafset, jag ska stampa ihjäl dig!!Sluta gnäll!!

• ingenjörsbruden

Fjällbruttan skrev 2010-10-15 12:36:44 följande:
      Och igen,.. alltså, om barnet går på dagis... VAD är det då man kan smittas av på restaurang??Obotligt krav på svindyr mat eller?På dagis/skola har vi hittills kunnat plocka på oss:SvinkopporSpringmaskLössSnorHostaVattkopporHalsflussÖgoninflammationSkrapsår som varatBlånaglar som sen tappats (ser så äckligt ut!)På vår skolresa i gymnasiet fick vi dessutom salmonella hela klassen...Hmmm.. tror jag måte behålla barnen hemma för all framtid!

Nä det är bara han som är knäpp....visst han blev säkert svinrädd när deras dotter fick hög feber o inte ville äta o så....men de hade fått dålig info o gav dottern bara febernedsättare när den blev för hög....alltså inte för att hålla den nere så att hon kom igång o började äta igen......o han har själv sagt att han vet att han har problem....
    JA MEN TA TAG I DET DÅ!!! det är ju synd om deras dotter!!!

Vi har i jämförelse rena vind för våg uppfostran här....

Visst...många sjukdomar kanska är lite onödiga...men DET GÅR INTE att alltid stanna hemma...

Ursäkta mitt avkräkande om svågern o svägerskan (för hon gnäller om hur han e...men varför jönsar hon med o sätter inte emot sig hans jävla olater????? Man måste ju hjälpas åt så att det blir lagom nivå på....ALLT!

O jättemkt alldeles alldeles för mkt kärlek, pussar o kramar!

• Hvidbrud
    ingenjörsbruden skrev 2010-10-15 10:34:47 följande:
      Hahahahahaha lilla snuttan....får hon ingen mat?
    Ha ha! Ja, det matvraket, som äter mer än mamma och pappa tillsammans... E är som gladast när det står mat framför henne! Tån liknade kanske något nytt, spännande... Oh oh! Bajsblöjan luktar! Ulk ulk, tid att byta!
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans