• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

*vinkar tillbaka till Klockarbol* Hej, hej!

Öser på med fler kramar till Blomman!! Hur känns det idag?

Innan natten igår så smorde jag in lilla K:s hälar, tår och örsnibbar, kanterna på örona och bakom örona med Vicks salva. LIksom masserade ordentligt. Det tipset fick jag av en väninna och gjorde på T när hon fick feber förra helgen. På ett dygn var febern borta. Kanske inte på grund av det just, men ändå.

Så nu gjorde jag samma på lilla K. Tänkte som så att det är ju knappast farligt, och massage är alltid skönt när man är krasslig. Ångorna från Vicks hjälper ju dessutom mot täppta små näsor. Hon somnade i min säng och efter ett par timmar vaknade hon och gick till sin egen säng. På morgonen var hon pigg och glad, men feber dock 38.5. Men mycket piggare och leker med storasyster T just nu.

• Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2010-10-17 13:19:56 följande:
    Hallå!Blomman, KRAM, i mängder!Herregud, jag äter inte hormoner men exakt samma sak pågår här och är nog jobbigt utan hormoner... Önskar jag kunde snappa bort dig ett tag, linda in dig i bomull och läka ömma hjärtat!Dessa så enormt verbala herrar... och man vill ju inte ha månen utan just som du skriver:det räcker med en gullig mening!Håller med Klockarbol. det verkar vara nåt som går... Och då får vi svepa in fru Sy i samma bomull bredvid, för denna älgjakt kan göra en galen... helt plötsligt finns likasom ingen annan.....Fast samtidigt sak vi kvinnor FÖRSTÅ att de minsann gör det för familjen Ugh store hövding, jag blir SÅ glad när du släpar hem dött kött som JAG får ta hand om samtidigt som du i säcken packar fläsk och godis och fan och hans moster och far ut och har kul med kompisarna och glömmer att ens FRÅGA hur familjen mår!!!Pssst... det finns kött i frysen på konsum!!Gaaahh...
    Ja, visst är det kul... De tror de är såååå duktiga som kommer hem med kött till familjen. Sen bara lämnar de allt åt frugan att ta reda på. Och man ska vara sååå tacksam...

Att de på dessa jaktresor (i alla fall de som min åker på) mestadels är rena nöjestrippen med en massa boosa och mat och svammel, och att varje resa kostar en massa pengar, betydligt mer än det där j-a köttet är värt, nej det vill han inte alls inse. "Du äter ju köttet med nöje" säger han till sitt försvar "Nej, jag kunde vara utan vildsvinsköttet om du var hemma och hjälpte mig här hemma istället!" det svaret ignorerar han

• Daa

Säckvis med kramar till Blommis.
    Ta för er alla som är trötta, missförstådda och känner sig lite ensamma emellanåt. Och alla som vill ha.

Flamman: skönt att lilla K är lite piggare. Hoppas att hon är helt frisk snart.

*småskrattar fortfarande åt Bruttans filtlockande *

• Fjällbruttan

Och nu är jag officiellt utsedd till 2010 års värsta surkärring!!
    Och jag har ingen aning om hur texten blev superstor i fet i min ruta, blir spännande att se om det ser likadant ut då jag postar....

Kan datorn känna hur pissed man är???

• Fjällbruttan

Okej...nåt mystiskt hände, min text när jag skrev blev typ strl 40....

I alla fall hade jag en superdag, gosade med barnen, fixade kaffe till jaktlaget efter hägning av alla jävla älgar, matade Signe som sen försvann ut med sin pappa och så...
    Tadaaa... Jag fick ett fotbad, filade fötter och fotmassage.. nånstans där slumrade jag tom. av lilla M...
    Njöt så otrligt!! Och var så glad

Och den missuppfattade maken nåt, jag förklarade , tyckte det var helt ok med missuppfattning men inte han, som tragglade om samma sak SJU ggr... som jag vore komplett idiot och sen säger han med så len röst att vad har det varit för fel på den här dagen då du har varit sur hela dagen??

?????
    Behöver jag säga att Nalle Phu´s regnmoln seglade in med stormvarning!!!!

Sen har jag fått höra att jag minsann inte visat honom nån kärlek på en månad, att jag är som en igelkott och att han står inte ut och fortsätter jag så har vi inget äktenskap..
    Nähä nä, det inbjuder ju verkligen till att jag vill kramas!!!!

Förövrigt kom han ju hem går, så vi bytte på middagsmenyn så han fick kantarellsoppa när han kom hem, skönt för halsen trodde jag... och efterrätt...
    Vi hade eldat så det fanns varmvatten till bad och han behövde inte göra ett skit igår..
    Men det var visst inte kärlek.......

Kan någon, snälla!!, förklara varför det är skillnad när karlarna jobbar eller gör saker ute, då är det att visa kärlek, men när man som kvinna gör samma sak inne....
    då räknas det inte!!!

Dessutom sa jag senast i tisdags att han var sexig och gav honom en puss...

Nu skiter jag i det här, 2 dagar kvar, sen drar jag och tjejerna till Sthlm och jag vete fan om jag ids komma tillbaka!
    Jaghar en karl som garanterat gått in i väggen och han har klassiska tecken på deppression, men nej då, allt är så bra, det är bara jag som är sur!

Nu tänker jag rädda mig och tjejerna!

Sorry för egospya...

Nu ska vi äta älgstek med färskpotatis och kantarellsås, sen blir det pannacotta med kanel och kardemumma och vaniljmarinerade hallon...
    Ingen kärlek i maten där inte.... *spydig så jag kräks*
    Men maken sover..för han orkar inte mer.. så vi får äta i fred

Kram till alla!!

• lanovia 08

Både Blommis och Bruttan verkar behöva riktigt mycket kramar så här kommer flygandes en hel mängd.
    Och det finns så det räcker till er andra också.
    Skickar några extra till Ninnis och Fru E också.

• lanovia 08

Ingis som saknar sin hårboll får också en kram
    Och fru sy med en jagande make. Hur mår du nu? Har det lättat något?

• lanovia 08

Släktkalas kan driva mig till vansinne särskilt med folk som inte fattar att man som förälder kanske har andra åsikter än vad de som föräldrar hade gentemot sina barn.
    Skulle ni stoppa i en liten bebis någon frukt utan att höra med föräldrarna om det är ok??
     Vi har aktivt bestämt oss för att inte ge lilltjejen jordgubbar då vi har hört att detta kan vara väldigt allergiframkallande hos småbarn. Sedan har vi också hört att detta är en myt. Men så länge är detta det beslut VI har tagit och tänker stå för tills vi varit på BVC nästa gång och vet vad som gäller.
    Igår bär en gubbe i sällskapet runt på lilltjejen en stund helt plötsligt när jag vänder mig om är han i full färd med att proppa hennes mun full med jordgubbe. Öhhh han kanske kunde fråga???
    Tänk om vi redan testat med jordgubbe eller någon annan frukt vilken som helst och hon fått en allergiskreaktion av den. Är det då inte smart att fråga???
    Jag bad honom vänligt men mest ilsket att inte ge henne mer. Senare kommenterade han det för min man. Oj verkar som att Lanovia blev sur. Jo, men vi vill ju inte ge henne jordgubbe pga av allergirisk svarade maken. Var på gubben började prata om att det där inte var bevisat. Nej det kanske det inte är, men so what??

• lanovia 08

Nej gott folk nu blir det inte mer skrivet idag. Tvsoffan väntar. För vettni vi har nu en tvsoffan som man kan sitta i om man vill se på tv. Det står inget köksbord ivägen. Hurra!!

Idag har vi haft barnvakt av favorittante från Norge och vi har hunnit med massor här hemma. Tante och E går så bra ihop. Igår var det 4mån sedan de träffade senast (alltså halva Es liv), men det var inga problem, E accepterade henne bättre än vissa andra. Anledning? Hon är så underbar med barn och tar barnen på barnens villkor.

• lanovia 08

Tvsoffan var det ja. over and out.
    (men jag blir så glad när jag äntligen hinner vara här lite med er. men får dåligt samvete gentemot maken som väntar)

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans