• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Jobbigt med älgjagande makar!
    Min pappa tyckte inte om älgjakten så speciellt, särskilt inte första veckan eftersom det alltid dök upp en massa skjutgalna jägare som resten av året höll sig borta från skogen.
    Nä, det bästa var att gå ensam i skogen och jaga rådjur eller hare tyckte han. 
    Jag fick aldrig rida på skogsvägarna under de första veckorna på älgjakten för alla uppjagade gubbar som han tyckte sköt på allt som rörde sig.

Lanovia, trist med släktingar som inte kollar. Just jordgubbar är ju inte så ovanligt att man är allergisk mot, så det bör man ju fråga om först.

Nu har jag en rejäl huvudvärk, överdosering av storstad kanske?

Många kramar till alla som behöver det och till alla andra också.

• Norrskensflamman

Hur går det för Ninnis och Fru E undrar jag

Och Bruttan... ja, vad ska man säga. Karlar är ett folk för sig. Ibland undrar man vilken planet de kommer från. Min är av den uppfattningen att när han jobbat hårt på veckan så måste han vila på helgen. Men jag, jag behöver inte vila, nej jag ska städa, tvätta, laga mat osv hela helgerna eftersom jag slöat hela veckan... eller??

• Norrskensflamman

Jag jobbar heltid och är dessutom den som flänger runt med kidsen på aktiviteter, hjälper med läxor, fixar med kläderna, oftast lagar middag och städar undan. Men jag behöver inte vila.

Idag kändes det som att jag skulle kvävas. Tredje veckan inomhus, förra helgen var ju jag o ch T sjuka och nu K. Min väninna kom och räddade mig. Drog ut mig på rask promenad 40 min, sa helt sonika åt maken: Nu är du hemma med K så Flamman får komma ut och få frisk luft. Tack! Såna väninnor är guld värda

Här finns fina hårsmycken, tycker ni inte www.tiaror.se/Bildgalleri/bildgalleri.htm

• Heloise

Godkväll i stugan!

Slinker in för en liten uppdatering, idag åkte panzer hem till ett hus fullt av både presenter( tusen tack!!) och räkningar( tack pappsen ). Elise har legat bra idag, hon får lite lite syrgas typ 2-4% när hon får mat och när de ändrar läge på henne, annars klarar hon sig med enbart cpap. Hennes koldioxidvärden har legat fint idag, och läkaren har ordinerat inhalatorer, med natriumklorid, verkar fungera bra so far.

Vi har upptäckt vilken jävla skillnad det är på personal och personal, en del har bra koll andra vägrar lyssna. Har sett till att nattpersonalen ska säga till morgonpasset att hon MÅSTE ha sin nackrulle, annars säckar hon ihop och då samlas allt slem.

Jag har itne hunnit läsa men jag såg att ninnis fått tillbaka, håller alla tummar tår och även Elise minitår och tummar för ett stort fett +!

Blomman och bruttan och flamman; fy för okänsliga ouppskattande män! Skickar varma kramar till er.

Imorgon har jag tid för mitt sår, jag hoppas verkligen inte att de måste öppna upp det, jag pallar inte mer knivar och klämmande och smärta. Som grädde på moset har jag fått en svampinfektion( go figure med antibiotika nog för en elefant) så just nu jonglerar vi livmoderinfektion, sårinfektion och svampinfektion, jag gör inget annat än äter medicin, alt stoppar upp medicin

Att bo på hotell har sin tjusning men inte när man måste Jag saknar Panzer och Elise men det är som det är. Trots att det var en bra dag för oss så var det en väldigt dålig dag för neo/iva, jag tror att ett barn dog idag, alt blev rejält mkt sämre, för bebisen är borta och föräldrarna höll på att lämna rummet nu när jag åkte, och mamman så helt förstörd ut. De har gråtit i korridorer, gråtit i fikarummet, gråtit i slussen etc, så det måste ha skett nått hemskt. Dessutom hade en av bebisarna på vår sal en jävligt tuff dag och hennes mamma har gråtit och ylat i flera timmar på salen. Jag fattar att hon äår ledsen men det är så jobbigt att höra någon gråta och gråta i timmar. Vi lever på hoppet att de har löst problemet med koldioxiden och att vi får åka hem asap!

Puss och kram

• Norrskensflamman

Heloise! Jordens största och varmaste kram till dig. Härligt att höra att det går så bra för Elise. Hoppas, hoppas ni snart får åka hem.

Och hoppas de tar det varsamt med dina sår. Fy fasiken allt du måste gå igenom på en gång Hang in there Heloise  

Än en gång STOR STYKEKRAM! Och en massa försiktiga pussar till världens finaste Elise. Hälsa Panzer också.

• Aleta

Massor med kramar till HeliEliPanzfamiljen!

Jag hoppas verkligen att ni får flytta till Gävle snart, förhoppningsvis är det lite lugnare där. Så hemskt sorgligt och nedbrytande att leva mitt i allas oro och sorg. 

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-10-17 21:34:52 följande:
    Jag jobbar heltid och är dessutom den som flänger runt med kidsen på aktiviteter, hjälper med läxor, fixar med kläderna, oftast lagar middag och städar undan. Men jag behöver inte vila. Idag kändes det som att jag skulle kvävas. Tredje veckan inomhus, förra helgen var ju jag o ch T sjuka och nu K. Min väninna kom och räddade mig. Drog ut mig på rask promenad 40 min, sa helt sonika åt maken: Nu är du hemma med K så Flamman får komma ut och få frisk luft. Tack! Såna väninnor är guld värda Här finns fina hårsmycken, tycker ni inte www.tiaror.se/Bildgalleri/bildgalleri.htm  

Jättefina!

• ingenjörsbruden

Massa kramar till Blommis, Flamman o Bruttan....vilka karlar vi har.....

Maken åkte på en hejdundrandes utskällning (delvis orsakad av PMS) då han än en gång tillbringat hela lördagen på egen hand....iofs fixat med vår mur....men ändå....lovade ju förra helgen att  vi skulle prioritera familjemys......

Men sen redde vi upp det....känns väldigt bra....för vi har blivit mkt bättre på att lyssna på varandra...utbrott får vi ändå...men ja...sams blir vi fortare nu iallafall!

Jäkligt glad att maken inte jagar!

Lanovia: Hääääärligt med tv-soffa! Blääää för folk som inte lyssnar o visar hänsyn!
    Busan har ofta sovit knasigt efter att vi varit i väg på ngt...dvs mkt nya intryck.....hoppas lilla E sover bättre i natt!

Hoppas allt är bra med Ninnis!

Daa: Har du tagit det lugnt i helgen? Axel o Fälga snälla o goa?

Hvidis:

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans