• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Heloise: Va härligt att höra att det verkar bättre med lilla Elise! Kan tänka mig att det är stor skillnad på personalen.
    Gud va psykiskt påfrestande att höra o se dessa ledsna föräldrar. Hoppas att det går bra med ditt sår idag så att du slipper mer knivar o ytterligare mer mediciner!
    *KRAMAR MASSOR*

• Norrskensflamman

Morning!

Maken hade ett litet utbrott igår. Men något som jag redan tycker mig märka, inbillar mig att det är en konsekvens av samtalen vi/han börjat gå på, är att direkt efter de där utbrotten över batateller, så lugnar han ner sig snabbare. Han går ut, tar en cig. Kommer in. Går undan en stund och funderar, kommer tillbaka och gör det som vi bråkade om, om det t ex var att jag bad honom om något. Efter ett tag så visar han att han ångrar sig, genom att krama eller pussa mig. Förut kunde han sura en hel dag eller fler. Gå omkring och vara ett åskmoln.
    Så någonstans har en medvetenhet vaknat hos honom. Hoppas jag. Lik förbannat är det jävligt tröttsamt att man måste bli så ARG och SKRIKA för bagateller. Det är just det jag vill kapa bort, de där häftiga humörsvängningarna. Det är väl okej om han är glad och uppåt, men jag orkar inte längre med skrik och gorm och fula ord.
    Ja, ja, nu tänker jag som så att visst har vi en skitjobbig tid framför oss, med många bakslag helt säkert. Men största och jobbigaste jobbet är nog redan gjort. Det är det som jag gjort i 10 år, utan hjälp utifrån. Och att få honom att gå med på att söka hjälp. Nu har jag ändå ett litet hopp, och så har vi någon utifrån som backar upp (så länge maken fortsätter gå på samtalen). Det känns skönt.

• Norrskensflamman

ingenjörsbruden skrev 2010-10-18 07:32:24 följande:
      Jättefina!

Tack!

Härligt att höra Ingis att du och maken också har kommit en bra bit på väg i erat "prat" ch att ni nu snabbare löser konflikterna innan de blir alltför infekterade. Jättestrongt!!

Hur har ni det idag i tråden? Alla verkar sova...

• Fjällbruttan

Go´morrn!

Sitter med liten Groda och kör enhands pekfingervals...

Helipanz...wow för lilla Elise men shit shit shit vilken pärs ni går igenom!!
    Hoppas att alla värden blir toppen omg. så ni får komma till gävle!
    Och att alla infektioner och kantarellinvasioner försvinner NU!!

Kramar om!

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-10-18 07:58:36 följande:
    ...förutom Ingis Och Flamman

Tss... jag är vaken för ovanlighetens skull!! 

Enligt maken i alla fall.... varvid jag stilla upplyste honom om att ÄVEN om han är borta så går tjejerna till skolan, Lilla Vild kliver upp och FÅR faktiskt frukost och Grodan håller igång precis som vanligt... det finns ingen pausknapp om han trodde det...

Han har förövrigt sovit på soffan i natt, vilket inte gjorde ett dugg för då var det lättare att amma och så slapp jag höra hans snarkningar

• Fjällbruttan

Flamman, jag köpte min lilla tiara där till brölloppet, och tjejernas hårsmycken, servicen var perfekt

• Fjällbruttan

Ingis, skönt att ni kan reda upp saker snabbt
    Och att du fått hem kissekotten!

Lanovia... trots älgjakt.. det skjuts för lite! Man stoppar inte i andras små godingar nånting utan att fråga först, allergi är ju jättevanligt! Det är väl en sak om det är nära familj som man umgås med ständigt, för de VET oftast (om de använder insidan av huvudet ) vad barnet får äta, men "sällansesvimenjagvillkånkaruntgubbarochgummor", de ska f-n inte stoppa i barnet något!

• Fjällbruttan

Taadaaaaa...mamma är på BT...Hmmmmm.. måste nog BAJSA

Grodan kan hon

• Norrskensflamman

Fjällbruttan skrev 2010-10-18 08:07:11 följande:
      Tss... jag är vaken för ovanlighetens skull!!  Enligt maken i alla fall.... varvid jag stilla upplyste honom om att ÄVEN om han är borta så går tjejerna till skolan, Lilla Vild kliver upp och FÅR faktiskt frukost och Grodan håller igång precis som vanligt... det finns ingen pausknapp om han trodde det...Han har förövrigt sovit på soffan i natt, vilket inte gjorde ett dugg för då var det lättare att amma och så slapp jag höra hans snarkningar

God morgon!
    Men visst ÄR det märkligt att karlarna tror att när de är borta så avstannar all verksamhet där hemma och man bara latar sig
    Min kan komma hem efter en vecka i hemlandet och säga: "Men gud så här ser ut, har du inte gjort nånting när jag varit borta??" Ungefär som att man varken klär och tvättar ungarna inte ger dom mat eller nånting öht.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans