• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Godmorgon allihop!
    Ska till tandläkaren med lillan strax.

Flamman, hang in there! Underbart ändå att du kan se skillnad. Så länge som du har burit allt själv. Nu hoppas jag att ni får den hjälp som behövs.

Hur är det med Blomman?

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-10-14 18:54:55 följande:
    Ninnis-TD redan efter 11 dagars ruvning inte illa! På vår klinik är det TD 15 dagar efter insättning eller 17 vid FET. Testen skulle kunna visa fel så tidigt eftersom ÄL sprutan kan ge fel resultat på stickan eftersom hormonerna kan hänga kvar, därför är blodprov säkrare skulle jag tro. Konstigt det kan vara så olika. Då ligger du en bra bit framför mig

Jag tycker också det känns lite tidigt, men jag räknar med att de vet vad de gör...

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-14 22:59:55 följande:
    Hallååååååååå!Sms från Heloise:"Elise är mkt bättre! Ute ur respiratorn och pigg! Sprid på BT"*sprider för fullt*

Åh! Vilka goda nyheter!

*läser vidare och hoppa att jag inte tabbar mig totalt nu*

• muggles

Hej igen granntråden - jag gör ett inhopp här igen...

Aleta: om du orkar så skulle jag vilja fråga dig lite ang KUB/NUPP som du gjorde nu senast. Var det vid NUPP som de upptäckte den förstorade urinblåsan? Och sedan fick ni göra ett UL till för att bekräfta var det i v14? Du behöver inte svara om du inte orkar... Jag är bara väldigt emot att göra FVP då jag haft så svårt att bli gravid, skulle helst undvika det. Men vissa hävdar att vid snart-40 (som jag är) så får man så dåliga siffror så det är ingen idé att göra KUB utan gå på FVP direkt. Men jag tänker att det inte är siffrorna som kommer att göra mig lugn utan NUPP:et. Usch, de här tankarna snurrar rätt mkt i huvudet nu...

Ninnis: vad skönt att du har TD så "snabbt", det är så otroligt nervpressande att gå och vänta. Det här hittade jag ang hcg-utveckling: www.skane.se/templates/Page.aspx Stort lycka till!

• Kjell Präst

Det här är ju inte precis "min" tråd, men jag tycker ändå att jag måste kliva in och göra ett klargörande apropå diskussionerna om diverse mäns märkliga beteende: Skälet till att det är så svårt att som kvinna förstå tankarna i mannens huvud är att det bara undantagsvis finns några där!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-15 22:24:21 följande:
    NU mina vänner är jag i spraypåverkat tillstånd och så här på tionde dagen precis så sårbar och trasig som jag uppenbart blir av den här hormonstormen.Jag har rykt ihop mesd sambon på exakt samam vis som förra gången-med "jag känner mig så ensam i det här" och skrikit så halsen värker och gråtit så ansiktet är helt ömt och svullet.Och han tycker att allt är precis lika orättvist som alltid. "För han JOBBAR ju för att vi ska ha råd med det här (alltså ska jag förså hur oändligt mycket han bryr sig) och min smärta kan väl inte HAN göra något åt"Och så gör allt bara ont och man undrar varför man utsätter sig för det här öht.Fast att för mig vore en liten fråga "hur är det med ryggen idag" eller ett litet erbjudande om att massera den onda ryggen med lite liniment, liksom hela skillnaden.Jag fattar inte att det ska varas så jävla svårt att få fram VAD det är man saknar/behöver/längtar efter utan att allt bara blir ett stort gräl.Jag säger ju ""jag behöver dig" Inte "Du är värdelös" Varför hör han inte det?Och tro mig, jag vet hur mycket av hans kärlek som ligger i det där klassiska"Jag jobbar för min familj-alltså bryr jag mig om min familj mest av allt i världen" men till och med en som valt en sådan man behöver lite verbal och fysisk kontakt ibland. Sorry, där kom en depp-spya så här på fredagskvällen.

Finaste Blommisen! Kraaaaaaaam på dig. Åh vad jag hoppas att ni lyckas nu så att det är sista gången du måste genomlida hela karusellen med spray och skit. Kram igen!

• Fru sy

lanovia 08 skrev 2010-10-17 20:35:10 följande:
    Ingis som saknar sin hårboll får också en kramOch fru sy med en jagande make. Hur mår du nu? Har det lättat något?

Tack för kramen. Jag mår fortfarande illa men kan nog tycka att det börjar gå åt rätt håll. Har inte lagat så mycket i helgen utan har suttit i soffan och stickat eller virkat. När jag tagit det lugnt har det faktiskt fungerat.

Däremot tror jag det är en liten jävel som tagit över mitt humör, jag blir ju rasande för ingenting. Känner inte alls igen mig. Igår fixade jag inte ens att se på maken, höll på att hälla 1 lite mjölk över honom och det var riktigt nära att tallrikar flög i backen. Är det någon som har tips på vad man kan göra för att inte bli så rasande tar jag tacksamt emot förslag...

• Fru sy

Härligt Lanovia att ni har en tvsoffa som ni kan sitta i nu. Och mysigt att Tante går så bra ihop med lilla E. Förstår dig absolut gällande jordgubben, tycker inte alls man skall stoppa in något i munnen på ett barn utan att kolla med föräldrarna först. Du gjorde helt rätt när du sa ifrån.

• Fru sy

Heloise: Stor kram till dig och din familj. Hoppas det blir en bra dag idag!! Flamman: Även du får en sto kram. Vad stark du är!!

• Ninnnis

Usch och fy för oförstående okänsliga män, illamående, sjukdom, näsblod och gråa filtar! KRAM till alla som vill ha!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans