• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Åh Heloise, sitter här och torkar tårarna! Underbara Helipanzer-familjen!! Duktiga, starka lilla Elise som gör framsteg. Klart du får va ego, du har liite annat att tänka på i dessa dagar. Vad fint att du ska göra en bok till henne! Många många kramar

• Hvidbrud

Fina fina heloise! Så skönt att höra att du fått ha henne på bröstet, att magen funkar och infektionen bekämpas! Ja, de är som knark de små, men blir galen av abstinens utan dem! Klart att du har gråtit och gråtit och gråtit. Det är så underbart att höra att ni är så fina mot vara dra och den styrkan som vilar i ert förhållande som lilla pluttan växer ifrån! Massor av kramar till hela familjen från mig och min lilla plutta. Och du, ta det lugnt med magen. Men rör dig dagligen och var uppmärksam på när det gör pnt och överansträng dig INTE! Lova det! Det behöver cirkulation, men mest av allt ro att hela. Kram kram kram!

• Aleta

Heloise, om det är något du inte är så är det ego! Jag är fortfarande full av förundran, beundran och tacksamhet att ni två orkar dela allt detta med oss. 

Så underbart att höra att allt är bra efter omständigheterna. Stackars dig som har blivit så karvad i. Katastrofsnitt lär ju vara något i hästväg, då gäller det väl sekunder?

Ja en liten bok kan ju passa till lilla Elise, vilken dramatik. Blir det en sagobok? Då kan vi vara de goda BT-feerna.

• andbeyond

Det är verkligen underbart att höra hur Elise mår bättre och att du orkar mer! Det har varit så fint att se hur du och panzer kämpar tillsammans. Längelevekärleken!

Ta hand om er allihop, tänker på er mycket. Kram!

• passionsblomman

Heloise,
    Underbart att se dig i tråden och underbart att det går framåt för lillstumpan.

Jag ser det som jättebra att du gråter! Jo för då kommer en del av allt du har inom dig ut, så du slipper samla en massa känsloslagg. Du har ju gått igenom en chock av inte så små mått (för att underdriva å det grövsta) och nu kommer reaktionerna. Jag vore betydligt mer bekymrad ifall du skulle reagerat med tystnad och apati. För så kan det också bli, när livet liksom överfaller en.

Förresten så ingår det för många av oss  en period av sprutande tårar, rinnande tårar, översvämmde ögon och hjärtats tårar, som varar från det att mjölken rinner till och fram till...

...tja, än så länge sisådär barnets tioårsålder och gissningsvis är där inget egentligt slut.

Som om någon opererat in ett sprinklersystem och ställt in det på "aktiveras vid minsta tecken på emotionell beröring".

• Soldemor

Villemoa skrev 2010-10-08 14:15:28 följande:
      Samarin är det äckligaste jag vet men jag äter Novalucid. Hjälper so so.

Samarin i ett glas saft hjälper upp det hela!

• Soldemor

Ninnnis skrev 2010-10-08 14:40:47 följande:
    Nu har jag tryckt i mig danska wienerbröd på fredagsfikat. *burp*Snart ska jag åka hem och ta HELG!Förresten så skorrar jag...

*också medlem i den klubben*

• Soldemor

Norrskensflamman skrev 2010-10-08 14:43:42 följande:
    Misstänkte det! Jag har inte jättestora problem med det, är van vid Helsingborgsskånska (mina släktingar bor i Kvidinge mellan Åstorp och Klippan) och har varit där ofta. Men Ystad, Malmö kan bli lite svårt ibland, men då frågar jag bara igen

Är från Helsingborg!

• Soldemor

Här kommer ett ego-inlägg som borde varit omringat av jättearga röda smileysar, för igår var jag så arg så det måste ha rykt ur mina öron!
    När vi checkat in på utställningen och jag hämtat katalogen, såg jag att loppan var ensam i sin klass, m a o nästan säkert att hon skulle ta sin titel - dvs om hon hade haft vilken som helst av de andra domarna än den hon hade. En dam som var konstant sur, som inte lyfte, klämde el kände på henne, som alla andra domare brukar göra. Hon nöp lite i svansspetsen och kunde av det avgöra att pälsen var tunn och saknade underull. Dessutom tyckte hon inte om hennes huvud och så var hon ju så liten, och hon var "stiff" och i dålig kondition. Hallå! Så mycket kan en liten katt som är frisk inte förändras på två veckor! Att hon är liten har de andra domarna också konstaterat, men inte mer än det. Så hon fick ingen titel. Visst, domaren dömer och det kan jag köpa. Men inte att sju andra domare skulle ha så fel och hon här rätt. Fast tydligen är hon sådan, tar inte i katterna och tycker mycket annorlunda. Blää iaf!
    Solde var social och umgicks gärna med förbipasserande, blev tvåa eftersom hennes konkurrent som är 15,5 år var där. Hon vinner bara för att hon är så gammal och välskött. Men vänta, Soldans tid kommer!

Färdig egoat. Nu väntar dopsamtal och sedan lite gospelmässa.

Pussar och kramar tilla alla, fast kanske främst till lilla Ståltjejen Elise!

• dfk

Heloise o panzer, vad hemskt att ni ska bo där bland knarkare och hemska trappor,fyyy!

Solde, vilken bläää-domare!

Im yours, vad roligt att höra av dig!

Flamman, har lillskrutt orkat gå på kalaset?

Själv har jag kalasat mig igenom hela helgen. Det har varit barnkalas,tjejmiddag, vuxenkalas och räkafton med tjejkompisar, känner mig helt slut! Men på ett bra och mysigt sätt. Har umgåtts med nära o kära och tankat med bra energier. Men nu får det bli en lugn vecka så man orkar till nästa omgång kalas.

Kram

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans