• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

passionsblomman skrev 2010-10-09 13:28:34 följande:
    Fråga:När diskmaskinsreparatörsgubben äntligen bytt den trasiga pumpen på maskinen (igår)-är det inte lite dumt att det nu rinner ut vatten under maskinen?  (vilket det inte gjorde förut, det var att maskinen inte diskade färdigt som var problemet)*trött*

Det är ju VÄLDIGT dumt att det rinner vatten under maskinen. Hmm, undrar sa flundran om diskmaskinsreparatörsgubben vet vad han pysslar med....

• Norrskensflamman

Blomman !!! Va f-n?! Ring dem genast!! Förstår att du blir skittrött, minst sagt... Vilket klantarsel till reparatör. Kollade han inte hur maskinen funkade efter han bytt pumpen?

Fru Bygg: Grattis, grattis till ettåringen!! Ha en supermysig dag med pussar, kramar och lek

Fjällbruttan: Jag sa ju att kärringen skulle göra bort sig, och det gjorde hon ju. Fan vad pinsamt hon beter sig. Helt horribelt Voj, voj, den rektorn har mycket att ta tag i!

Här är det tårar och sorg. T har hela veckan oroat sig för att hon inte ska kunna gå på bästisens avskedskalas (hon som ska åka utomlands fem månader, hon har fyllt år i veckan) på lantdjursgården med hästar, kaninen, getter, får och katter. Hon har så sett fram emot det, att få rida på ponny, grilla korv och leka med bästisen. De har bjudit alla i klassen och alla på fritids, så det blir massor med barn. Imorse så var ögonen inte röda mera och vi drog en lättnandes suck...

Men så för en halvtimme sedan känner jag att hon är brännhet.38.7 i feber!!! Vart kom det ifrån?! Oj, oj vad T har gråtit... Och hon har redan varit borta tre dagar frånskolan förra veckan...

• Villemoa

Flamman: men finns det inget stopp på förkylningar och elände hos er! Skickar massor med krya-på-er-kramar!!

• passionsblomman

Ja, särskilt eftersom det är fucking lördag och de inte svarar på firman (såklart) och jag därmed inte når honom förrän måndag -och då lär han ju vara precis lika efter, försenad och fullbokad som hela den här månaden som redan gått. och han kommer garanterat att sätta oss sist i kön.

Åh, jag blir irriterad bara jag tänker på hela grejen.

Flamman, är kalaset idag?

• Aleta

Eländes förkylning, stackars T!

Passionsblomman, där har vi förklaringen till varför han är så försenad jämt. Han måste åka till varje ställe två ggr. Grrrrrrr.

Fjällbruttan, vad bra att mötet lyckades, även om det var jobbigt. Massor av beundran till M härifrån med.

Hvidis, vad läskigt! Usch, vad svårt att inte låta känslorna svalla i en sådan situation. När det gäller ens barn så är man ju inte alltid så sansad. Man blir mer och mer bekymrad när man hör vilka puckon det finns som ska ta hand om våra barn.
    Tack och lov att vi har världens underbaraste förskola och förskoleklassfröken. Än så länge kan jag ta det lugnt.

Här hemma letar jag förtvivlat efter ett superdupermegajätteviktigt papper som mamma gav mig i februari 2009. Jag har inget minne alls av det, men hon hävdar bestämt att jag satte in det i en pärm eller något. Hur kunde hon få för sig att jag skulle kunna ha koll på det? Jag är urdålig på papper och hon hade förvarat det alldeles utmärkt i trettio år! *Suck*
    Jag är expert att på att lägga saker på "ett säkert ställe" ofta kan det ta åratal innan jag hittar dem igen, men säkra, det är de. 

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-10-09 14:17:13 följande:
    Nej kalaset är imorgon!  

Åh, men då kanske febern hinner sjunka. Och kanske det går att trycka i hennePanodil så hon orkar vara med en stund?

nej, kanske inte världens bästa upplägg...men jag förstår verkligen hur gärna hon vill vara med. Och barns temp KAN ju faktiskt normaliseras väldigt snabbt ändå! Bädda ner henne med order att vila så kanske det går ner!

• passionsblomman

Aleta, åh, jaså du har också sådana ställen? "bra ställen" heter de här.
    När man flyttar så hittar man en förvånansvärd massa ställen man inte begriper vem som har kommit på...

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-09 14:25:27 följande:
      Åh, men då kanske febern hinner sjunka. Och kanske det går att trycka i hennePanodil så hon orkar vara med en stund?nej, kanske inte världens bästa upplägg...men jag förstår verkligen hur gärna hon vill vara med. Och barns temp KAN ju faktiskt normaliseras väldigt snabbt ändå! Bädda ner henne med order att vila så kanske det går ner!
    Jo, jag har också funderat på det.

Nu har jag beordrat henne att ligga i min säng, där ligger hon nedbäddad och kollar tv. Sen så har jag förvisat lilla K till vardagsrummet där hon ser på samma program. Vill bara inte att hon ska ligga kloss i T och att de ligger där och busar.

Nu ska jag ge T örtte med citron och honung. VAre sig hon vill eller inte.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans