• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

Idag har jag gått in i v.13, alltså har vi klarat av de första 12 veckorna Känns som en bra bit påväg iaf.

Jag mår fortfarande mkt illa, och har svårt att sova om nätterna men hoppas att det snart blir bättre. Är riktigt skönt att inte känna stress över att jag måste jobba alldeles snart.

Vi ska faktiskt åka och hälsa på våra föräldrar i helgen. Kan ju lika gärna ligga på deras soffa som vår. är väl mest oroad för bilfärden på 2 timmar, men jag får försöka vila och så får vi väl stanna om det behövs.

Ha en go helg tjejer!!

• Aleta

Bravo Daa, hoppas att de lyssnar på din chef!

Ingis, skönt att ni är på rätt väg.

Pizza: jordnötter, bananer, färska champinjoner och kyckling med en liten gnutta curry.
    eller: Purjolök, ananas, färska champinjoner och tonfisk
    eller: parmaskinka, avocado, färska tomater och rejält med mozzarella
    eller stoppa mig någon!

• Fru sy

En sak som är bra nu när jag har så mkt tid liggande i soffan är att jag kan grja med min hemsida. Har aldrig tid till det annars. Så det är vad jag gjort de senaste dagarna, och det är faktiskt riktigt roligt!!

• Norrskensflamman

Hallå i tråden'! Skicka hit lite pizza, för jag vet verkligen inte hur jag ska kunna fixa lunch och middag till mina stackars barn Jag trodde min förkylning hade vänt, har t o m mejlat till jobbet att nu är det bättre, jag kommer på måndag.Men nu har näsan korkat igen IGEN, halsen svider och jag har värsta skallebanken (KAN vara menshelvetet i o f s). Hur somhelst blir det ingen tjejfest för min del och ungarna får vara hemma också. Katja hade nog kunnat gå på dagis, men ärligt; jag ORKADE inte föra henne, jag mår apa

Maken är i detta nu på väg hem med min nya pärla. En Honda Accord Sedan -06 ljusblå silvermetallic som gått 6900 mil och haft en ägare, är mycket pedantskött och SOM NY!!! sa maken (han är kräsen och petig av sig när det kommer till bilar). Han flög ner till Sthlm igår kväll, övernattade hos kompisar i Uppsala. Åkte buss från tågstationen i U-sala till Enköping imorse och sedan tåg från enköping t Örebro där bilen stod. Han blev INTE besviken över bilen, och jag litar på honom när det gäller det. Så nu kör han från Örebro till U-sala. Övernattar där hos polarna och så kör han de 100 milen hem imorgon.

Något som känns bra är att han fått klara sig själv med flyg, buss,tåg. Sånt är för honom ett jätteproblem, det är alltid jag som måste prata (han tror haninte fixar språket) och han vägrar åka tåg och buss. I Ry åker han aldrig allmänna transporter som buss, tåg eller tunnelbana. Gillar inte att "beblanda sig" med folk som han inte känner. Fråga mig inte varför, vi har alla våra nojjor antar jag. Denna gång tänkte han att jag skulle följa med, men jag kan inte pga av jobb och nu är ju både jag o barnen sjuka så han fick åka själv. Sen tänkte han, som vanligt be sin kompis i Uppsala KÖRA honom till Örebro. Kompisen hade säkert gärna gjort det, precis som min man skulle gjort samma för kompisen om han blev ombedd. Men jag förklarade för maken att kompisen förlorar lätt 1500 spänn på att ta ledigt från jobbet, plus bensin, plus att han kanske inte får ledigt från jobbet. Jag visade att buss + tåg tar 2 timmar och kostar 200-250 kr. Är det verkligen inte bättre att offra sig lite och stå ut med det istället för att besvära stackars kompisen. Som ändå är snäll och hämtar från flyget en torsdagkväll??? Han insåg själv det och svalde sin nojja för språk och buss och tåg och det har gått hur bra som helst.

För er verkar det som en baggis, jag är medveten om det, men för min man är detta ett STOOOOORT steg framåt och kommer påverka hans självkänsla positivt (och göra livet lättare för mig) Antar att en sån här liten grej blir stor och känns som ett berg att bestiga för en som har den problematik som min make har. Säkert svårt för andra atst förstå. Men jag förstår. Så nu är jag stolt över honom

INtresseklubben antecknar febrilt... eller inte kanske....

Kram alla!

• Villemoa

Flamman: jag förstår!! Har ju jobbat med elever som har samma problematik som din man. HEJJA Flammans man!! Jättestort steg ju! Det är såna steg som måste tas fler gånger för att det där berget inte ska vara så högt att bestiga. Jag är GLAD å era vägnar Kram

• Villemoa

Fru Sy: v.13 redan!! Det känns ju som nyss du plussade. Snart, snart går nog illamåendet över!

• Norrskensflamman

Fru Sy, Grattis till avklarade 12 veckor! Nu ska väl snart illamåendet ge med sig?! Det hoppas vi på

Blomman: skönt att det är lite bättre i ryggen i alla fall. Ta det piano idag så det inte blir värre.

Fru Bygg: Konstigt svar av kompisarna! Jag skulle köpa bok, pussel eller musik/sago-CD. Eller nån riktig ROLIG (för åldern) pedagogisk leksak. Det är föräldrarna som inte önskar leksaker eller kläder, men gossen kanske önskar sig nåt riktig skoj?!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-08 13:15:27 följande:
    Fru Bygg,inte leksaker, böcker eller kläder? Nähä!-Köp en platta öl åt ungen då.......eller en dvd-box med barnfilm. Det har de ju inte räknat upp. Räkhjärnorna.

passionsblomman skrev 2010-10-08 13:15:27 följande:
    Ninnis, don´t worry, du har säkert inte alls ställt till ngt.

Jag hoppas inte det...

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-08 13:37:04 följande:
    Flamman: jag förstår!! Har ju jobbat med elever som har samma problematik som din man. HEJJA Flammans man!! Jättestort steg ju! Det är såna steg som måste tas fler gånger för att det där berget inte ska vara så högt att bestiga. Jag är GLAD å era vägnar Kram
    Tack för att du förstår. Tänk dig då att vara invandrare ovanpå detta med taskig svenska...
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans